logo

استقلال یک مربی حرفه‌ای کم دارد!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
استقلال یک مربی حرفه‌ای کم دارد!

ايسنا/ پيشکسوت تيم فوتبال استقلال مي‌گويد سرمربي آبي‌پوشان پايتخت به يک مربي بادانش و حرفه‌اي نياز دارد.
محمد مومني پيشکسوت تيم فوتبال استقلال درباره شرايط اين روزهاي آبي‌پوشان پايتخت گفت: اعتماد کردن به کساني که قابل اطمينان باشند و ايده‌هاي جديدي داشته باشند،  به نظر من براي استقلال مي‌تواند بسيار موثر باشد. شيخ دياباته حضورش براي اسقلالي‌ها هيجان‌آور بود و فکري را مثل روزهاي بازيگري‌اش به شادي آورد. به نظر من استقلال نياز به اطلاعات دارد و بازيکنان بايد با هشياري‌ بيشتري به ميدان بروند تا بتوانند تاثير خودشان را بگذارند.
او ادامه داد: من معتقدم که کنار نيمکت استقلال بايد يک مربي بادانش باشد. اگر چه همه دانشمند هستند اما بايد فردي باشد که مغز متفکر کارهاي فکري باشد. بعضي‌ها در نيمکت استقلال هستند که از فضا سوءاستفاده مي‌کنند و توانايي فني و علمي ندارند. اين اگر حل نشود، در روزهاي آينده براي استقلال دردسرساز مي‌شود و شايد عواقب جبران ناپذيري داشته باشد.
 مومني افزود: استقلال بايد روش‌هايي را اجرا کند، که براي بازي‌هاي آسيايي يک تفکر مشخص و درست داشته باشد تا بتواند برنامه‌ها را پيش ببرد. در رقابت‌هاي آسيايي بازيکنان تک به تک ارزيابي‌ مي‌شوند و اگر از الان به فکر آن روزها نباشيم، ديگر جاي پشيماني وجود ندارد.
پيشکسوت تيم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد:  من اين اعلام خطر را مي‌دهم که بايد مسابقات ليگ قهرمانان آسيا مد نظر آبي‌ها باشد. برنامه‌هاي مختلف تاکتيکي، بايد عملياتي شود. آقاي فکري تيم را خوب هدايت مي‌کند اما با احترامي که به آرش برهاني و صمد مرفاوي قائل هستم، بايد کنار اين ۳ نفر کسي باشد که دانش فني و اصول علم تمرين را به طور کامل طراحي و اجرا کند تا روش‌هاي مختلف تاکتيکي شود و در مواقع مختلف حلال مشکلات استقلال باشد.
او درباره وضعيت استقلال با توجه به اينکه در صدر جدول رقابت‌هاي ليگ برتر است، اظهار کرد: به نظر من پيشرفت استقلال ضعيف است. در نام و بزرگي استقلال هيچکس شکي ندارد و فکر مي‌کنم اين پيشرفت به اندازه نام باشگاه نيست. آقاي فکري روش‌هاي خوبي را انتخاب مي‌کند اما چون دست تنها است باعث شده که يک خلاء در کادر فني وجود داشته باشد.

مومني خاطرنشان کرد: در حال حاضر آبي‌ها از تاکتيک‌هاي انفرادي بيشتر سود مي‌برد اما تاکتيک‌هايي که بتواند به استقلال کمک کند و طراوت و شادي خاصي براي تيم به ارمغان بياورد، در آبي‌ها هنوز پنهان مانده است. استراتژي دفاعي استقلال هنوز مناسب نيست و اين ضعف را مي‌توان با تمرين کردن برطرف کرد. مهم اين است که کارهاي گروهي استقلال در روند بازي مي‌توان ديد. خط حمله و هافبک استقلال تا اينجاي کار به نظر من عملکرد خوبي داشتند
او در پايان در پاسخ به اين سوال که آيا استقلال مي‌تواند در پايان فصل يکي از مدعيان قهرماني باشد، اظهار کرد: شکي در اين مساله نيست ولي چگونه به اين مرحله رسيدن مهم است. آبي‌ها الان صدر جدول هستند اما نگه داشتن اين صدرنشيني مهم است که بايد آن تفکر مورد نظر را بازيکنان استقلال تحت هدايت محمود فکري اجرا کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره