برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پرسپولیس در سید یک قرعه کشی

منبع
مهر
بروزرسانی
پرسپولیس در سید یک قرعه کشی

مهر/ تيم فوتبال استقلال به دليل کنارگذاشتن نماينده ترکمنستان، به صورت مستقيم در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا حاضر خواهد بود و ديگر نيازي نيست در مرحله پلي آف به ميدان برود.
مراسم قرعه کشي ليگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسيا قرار است روز ۲۷ ژانويه (چهارشنبه هشتم بهمن) برگزار شود. AFC تعداد تيم‌هاي اين دوره را به عدد ۴۰ افزايش داده است و به اين ترتيب رقابت در ۱۰ گروه (پنج گروه شرق و پنج گروه غرب) برگزار خواهد شد.
تيم فوتبال استقلال به دليل عدم صدور مجوز حرفه‌اي تيم کوپه داغ ترکمنستان، به جاي اين تيم در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا حاضر خواهد شد. به اين ترتيب، اين نماينده ايران در کنار پرسپوليس و تراکتور به صورت مستقيم در مرحله گروهي حضور خواهد داشت.
اين در حالي است که حضور تيم پرسپوليس در سيد يک قرعه کشي فصل ۲۰۲۱ ليگ قهرمانان آسيا قطعي است. سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا خبر داد پرسپوليس به عنوان قهرمان فصل گذشته ليگ ايران و نايب قهرمان ليگ قهرمانان آسيا در سيد يک قرعه کشي قرار داده مي‌شود و اولسان هيونداي که قهرمان فصل گذشته آسيا شد، در سيد دوم خواهد بود.
پيش بيني مي‌شود در سيد يک، قهرمان ليگ کشورهاي عربستان، قطر و امارات حضور داشته باشند و اگر اين فرمول در قرعه کشي اجرا شود، پرسپوليس در مرحله گروهي با الهلال عربستان، الدحيل قطر و الشارجه امارات روبرو نخواهد شد.
AFC هنوز به صورت شفاف اعلام نکرده است که فصل ۲۰۲۱ ليگ قهرمانان را به چه شکل برگزار مي‌کند. آخرين خبرها از رسانه‌هاي قطر حاکي است هر کشور ميزباني يک گروه را بر عهده خواهد گرفت و کنفدراسيون آسيا بعد از مراسم قرعه کشي، شرايط کشورهاي داوطلب ميزباني را بررسي مي‌کند.

زمانبندي مراحل ليگ قهرمانان آسيا در منطقه غرب به اين ترتيب است:
مرحله مقدماتي (تک بازي)
۷ اپريل (۱۸ فروردين)
مرحله گروهي (رفت و برگشت)
۱۴ تا ۳۰ اپريل (۲۵ فروردين تا ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰)
مرحله يک هشتم نهايي (تک بازي)
۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهريور)
مرحله يک چهارم نهايي (تک بازي)
۲۷ و ۲۸ سپتامبر (۵ و ۶ مهر)
مرحله نيمه نهايي (رفت و برگشت)
رفت: ۱۹ و ۲۰ اکتبر (۲۷ و ۲۸ مهر)
برگشت: ۲۶ و۲۷ اکتبر (۴ و ۵ آبان)

فينال (رفت و برگشت)
رفت: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)
برگشت: ۲۷ نوامبر (۶ آذر)
در سال ۲۰۲۰ و به دليل شيوع ويروس کرونا، اين مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تيم‌هاي اولسان کره جنوبي و پرسپوليس ايران قهرمان و نايب قهرمان شدند.
پرسپوليس، تراکتور، استقلال و فولاد چهار نماينده ايران در فصل بعدي ليگ قهرمانان آسيا هستند.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره