logo

فینال جدیدِ شیری؛ خاطره دوحه را فراموش می‌کند؟

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
فینال جدیدِ شیری؛ خاطره دوحه را فراموش می‌کند؟

ايران ورزشي/ پرسپوليس براي بازي امروز مقابل آلومينيوم اراک کنعاني‌زادگان را ندارد و جلال حسيني هم ممکن است به بازي نرسد. غيبت يکي از اين دو مدافع مياني يا هر دوي آنها اتفاقي است که پيش‌بيني مي‌شد دير يا زود رخ بدهد.

پرسپوليس پس از جدايي ناگهاني شجاع خليل‌زاده فرصت جذب جايگزين را پيدا نکرد و مجبور شد فصل را با دو مدافع مياني شروع کند. سومين بازيکن اين پست محمد انصاري است که دوران نقاهت دومين جراحي زانو را به تازگي پشت سر گذاشته و هنوز در شرايط بازي نيست. براي تيمي که مجبور است در سه جام بجنگد دو مدافع مياني اصلاً کافي نيست. احتمال محروميت در اين پست بالاست و از حسيني 38 ساله انتظار نمي‌رود بتواند در تمام بازي‌هاي يک فصل به ميدان برود. نشانه‌هاي درد و مصدوميت کاپيتان پرسپوليس از زمان دربي مشهود بود و او در دقايق پاياني بازي با فولاد مجبور شد از شدت درد زمين را ترک کند. او همراه تيم به اراک رفته، ولي معلوم نيست که بتواند بازي کند.
گفته مي‌شود کادر فني پرسپوليس مي‌خواهد از مهدي شيري به عنوان جايگزين کنعاني استفاده کند. در صورتي که حسيني به بازي نرسد، احتمالاً احسان حسيني جوان به ترکيب اصلي مي‌رسد. بازي همزمان اين دو مدافع در پست غيرتخصصي محکي جدي براي آنهاست و بايد بتوانند در پست غيرتخصصي جاي خالي دو مدافع باتجربه تيم را پر کنند. پرسپوليس در 9 بازي قبلي تنها 5 گل خورده و حفظ اين آمار خوب کار آساني نيست.
از طرف ديگر چشم کادر فني هم به عملکرد آنهاست، چرا که مي‌داند اين آخرين غيبت مدافعان مياني نخواهد بود. کنعاني احتمالاً يکي دو هفته ديگر غايب باشد و اين يعني در بازي با ماشين‌سازي و تراکتور هم خبري از زوج اصلي خط دفاع نخواهد بود. نمايش مطمئن بازيکنان جايگزين در اراک مي‌تواند خيال گل‌محمدي را براي اين پست حساس راحت کند.
براي مهدي شيري اين فرصت دوباره‌اي است که بعد از فينال آسيا حضور در ترکيب اصلي را دوباره تجربه کند. اشتباه ناشيانه او مقابل اولسان ممکن است براي هر بازيکني اتفاق بيفتد، ولي هواداران پرسپوليس به دليل حساسيت بالاي آن بازي نمي‌توانند آن خطاي هند را به آساني فراموش کنند. کادر فني در بازگشت از دوحه تنها در بازي با نساجي براي يک نيمه از شيري استفاده کرد و در ساير بازي‌ها ترجيح داد او را به زمين نفرستد، ولي با غيبت کنعاني او دوباره به ترکيب اصلي رسيده است.
آلومينيوم اراک هرچند در ليگ برتر تازه‌وارد است، ولي حريف آساني نيست و در خانه توانسته تيم خوبي مثل صنعت نفت آبادان را شکست بدهد. تساوي مقابل فولاد و گل‌گهر هم نشان مي‌دهد که بردن اين تيم راحت نيست و پرسپوليس و خط دفاع اين تيم در اراک کار ساده‌اي ندارند.
رسول خطيبي فصل گذشته به عنوان سرمربي ماشين‌سازي توانست براي استقلال و پرسپوليس دردسرساز شود. آلومينيوم هم در اين فصل فوتبالي بسته بازي مي‌کند و ضدحملات خطرناکي دارد. آنها در بازي با استقلال در ورزشگاه آزادي با همين ترفند چند بار دروازه مظاهري را تهديد کردند. پاکدل و باقرپسند مهاجمان فرصت‌طلبي هستند که مي‌توانند براي مدافعان مياني پرسپوليس تهديدي جدي باشند و شيري و بازيکن کناري‌اش نبايد از آنها غافل شوند. بهترين اتفاق براي خط دفاع پرسپوليس اين است که از اراک بدون گل خورده برگردد و در اين صورت شيري خوشحال‌ترين بازيکن تيم خواهد بود، ولي در صورتي که آنها نتوانند مهاجمان اراکي را متوقف کنند، کادر فني مجبور است براي بازي‌هاي بعد به فکر راه حل متفاوتي باشد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره