logo

دیاباته می‌ماند، میلیچ را هم برمی‌گردانیم

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
دیاباته می‌ماند، میلیچ را هم برمی‌گردانیم

ايران ورزشي/ شکست مقابل سايپا نه تنها کادرفني، بلکه مديران اين باشگاه را هم تحت فشار قرار داده تا اقداماتي در راستاي تقويت اين تيم انجام دهند. يکي از انتظاراتي که در روزهاي اخير مطرح شده بحث بازگرداندن هرويه ميليچ است. بازيکني که در ليگ بيستم به رغم نمايش خوبي که داشت، به واسطه بدرفتاري باشگاه استقلال، ايران را به مقصد کشورش کرواسي ترک کرد. ميليچ در شرايطي از استقلال جدا شده که شايد تصور اين بود به دليل قراردادي که دارد، نمي‌تواند اين باشگاه را ترک کند اما ظاهراً در قرارداد او ‌بندي وجود دارد که اگر باشگاه نسبت به پرداخت مطالباتش بد قولي کرد، بتواند قراردادش را يکطرفه فسخ کند.

در واقع ميليچ و استقلال اکنون در همين مسير قرار دارند و چنانچه باشگاه بخواهد به همين وضعيت ادامه دهد، حتي ممکن است بازيکن کروات از استقلال به فيفا نيز شکايت کند. با اين حال فشارهايي که از سوي هواداران به باشگاه وارد شده تا اين بازيکن برگردد واز طرفي نمايش ضعيف محمد نادري باشگاه‌نشين‌ها را به سمت مذاکره با اين بازيکن برده است. طبق ادعايي که حجت نظري داشته ميليچ در مسير بازگشت به استقلال قرار دارد. سخنگوي باشگاه استقلال در اين باره مي‌گويد: «طي مذاکراتي که از قبل آقايان مددي و عبديان در اين حوزه شروع کرده بودند و مربوط به روزهاي اخير نيست، بايد بگوييم مذاکرات به سرانجام رسيده و مجدداً او را در ميان بازيکنان استقلال و در اين تيم مي‌بينيم.
هر مشکلي بود ما تلاش کرديم و دغدغه‌هاي او رفع شد. آن چيزي که براي ما مهم است، اين خواهد بود که مسائل باشگاه را در عين منطق و عقلانيت با لحاظ دغدغه‌هاي هواداران پيش ببريم. چيزي که براي ما مهم است، اينکه مي‌خواهيم هم دغدغه‌هاي باشگاه و هم دغدغه‌هاي هواداران را حل کنيم.» با توجه به وعده‌اي که نظري درباره ميليچ داده بايد منتظر بازگشت اين بازيکن به استقلال بود اما ميليچ در آخرين پيغام‌هايي که براي باشگاه استقلال داشت، تأکيد کرد که قراردادش بايد براي دو فصل ديگر تمديد شود و علاوه بر آن باشگاه بايد تمام مطالبات او را هم پرداخت کند.
اين شروط شايد کار باشگاه استقلال را براي بازگشت اين بازيکن سخت کند. البته بايد ديد که آيا خود فکري هم به بازگشت ميليچ اصرار دارد يا خير؟! برخي منابع غيررسمي از بي‌ميلي فکري براي بازگشت ميليچ گفته بودند که باشگاه استقلال اين موضوع را تکذيب کرده است اما به هرحال هر خبري در جريان‌هاي رسانه‌اي ديده مي‌شود، نشأت گرفته از برخي اتفاقات است و نبايد به آن چندان بي‌توجه بود اما گذشته از مسأله ميليچ بايد به موضوع دياباته نيز اشاره داشت. روز گذشته عبديان، عضو هيأت مديره باشگاه استقلال وقتي با اين سؤال مواجه شد که باشگاه ايتاليايي خواهان جذب دياباته است، صراحتاً اعلام کرد که اين بازيکن هيچ پيشنهادي از خارج ندارد.
اين صحبت شايد در ظاهر تکذيب آفرهايي باشد که احتمالاً براي دياباته مي‌رسد اما در نهان بي‌ميلي براي جدايي و البته تلاش باشگاه‌نشين‌ها براي حفظ اين بازيکن را هم نشان مي‌دهد. در واقع شايد عبديان خواسته با زبان بي‌زباني به همه اعلام کند که دياباته نيز جايي نمي‌رود و همچنان در خدمت استقلال خواهد بود. بدون شک اگر هم دياباته در استقلال نيم فصل دوم حضور داشته باشد و هم ميليچ به ايران بازگردد شرايط فني مطلوب‌تري در اين تيم ايجاد خواهد شد.
هرچند که مقابل سايپا به طور کلي استقلال تيمي بي‌برنامه بود اما بودن ستاره‌ها در اين باشگاه مي‌تواند شانس قهرماني در ليگ بيستم را همچنان نگه دارد و براي استقلال شرايط خاصي را پديد آورد تا به سمت آنچه خواست هواداران است، حرکت کند. از سويي بايد به اين نکته مهم نيز توجه داشت اگر بازيکني با درجه فني بالا از استقلال برود، موج شديدي از انتقاد‌ها روانه باشگاه خواهد شد چرا که در سال‌هاي اخير بارها ماجراي جدايي ستاره‌ها به اين باشگاه لطمه‌هاي جبران‌ناپذيري وارد کرده و بسياري از موفقيت‌ها را سلب کرده است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره