برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

ارزشمندترین بازیکنان لیگ بیستم

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ارزشمندترین بازیکنان لیگ بیستم

ورزش 3/ با به‌روزرساني جديد سايت ترانسفر مارکت از ارزش روز بازيکنان ليگ برتر فوتبال ايران، مهاجم ماليايي آبي‌ها ارزشمندترين بازيکن ليگ به شمار مي‌رود.

سايت ترانسفرمارکت مرجع اطلاعات و اخبار مرتبط با نقل و انتقالات بازيکنان و مربيان در سطح دنياي فوتبال، که حدود يکسال بود در حوزه ليگ برتر فوتبال ايران به‌روزرساني را انجام نداده بود و ارزش‌گذاري بازيکنان مرتبط با فصل گذشته بود، دو روز قبل اين اقدام را انجام داد تا تکليف باارزش‌ترين بازيکنان ليگ برتر فوتبال ايران در آغاز بازگشايي پنجره نقل و انتقالات زمستاني مشخص شود.

براساس آپديت جديد، شيخ دياباته مهاجم ماليايي استقلال همچنان ارزشمندترين بازيکن ليگ فوتبال ايران به شمار مي‌رود؛ هر چند دياباته به واسطه غيبت‌هاي سريالي‌اش در ترکيب آبي‌پوشان و کارنامه ناموفقي که در ليگ بيستم داشته، با افت 500 هزار يورويي مواجه شده اما با ارزش‌گذاري 1 ميليون و 900 هزار يورو در ميان بازيکنان ليگ فوتبال ايران پيشتاز است.
پس از دياباته، مهدي قايدي زوج او در خط حمله آبي‌ها که اتفاقا اين روزها به دليل مشکلات قراردادي و مالي که دارد در تمرينات استقلال غايب است، جايگاه دوم ارزشمندترين بازيکنان ليگ ايران را در تسخير دارد؛ قايدي نسبت به گذشته رشد فوق‌العاده 235 درصد را داشته که به واسطه درخشش او در ليگ نوزدهم و البته ليگ بيستم به دست آمده و حالا با ارزش باشوي فوتبال ايران از 450 هزار يورو به 1 ميليون و 600 هزار يورو رسيده است! آن‌هم در شرايطي که شنيده مي‌شود قراردادش با استقلال زير 1 ميليارد تومان منعقد شده است و در اعتراض به اين مسئله او در تمرينات حضور پيدا نمي‌کند.
احمد نوراللهي کاپيتان پرسپوليس هم با رشد 75 درصدي نسبت به گذشته، بيش از 1 ميليون يورو ارزش‌گذاري شده و با 1 ميليون و 400 هزار يورو سومين بازيکن ارزشمند ليگ بيستم است؛ عملکرد خوب احسان حاج‌صفي کاپيتان تيم‌ملي فوتبال ايران و باشگاه تراکتور باعث افزايش ارزش او در يکسال گذشته شده و حالا براساس آمار ترانسفرمارکت حاج‌صفي با 1 ميليون و 100 هزار يورو در جايگاه چهارم جدول ارزشمندترين بازيکنان ليگ قرار دارد.
مورد عجيب و جالب‌توجه در ليست منتشره از سوي ترانسفرمارکت، مرتبط با مهدي عبدي مهاجم پرسپوليس است؛ بازيکني که در ماه‌هاي گذشته به اميد اول گلزني سرخ‌پوشان بدل شده و در رقابت‌هاي مهمي از جمله نيمه‌نهايي و فينال ليگ قهرمانان آسيا تجربه گلزني دارد. عبدي با رشدي 1500 درصدي توانسته به مهاجمي با ارزش 800 هزار يورو برسد و در طول يکسال گذشته افزايش 750 هزار يورويي به لحاظ ارزش‌گذاري تجربه کند. عدد ويژه‌اي که مي‌تواند با تداوم درخشش او در ترکيب پرسپوليس، به فراتر از يک ميليون يورو نيز برسد. او با اين رشد فوق‌العاده‌اي که سپري کرده حالا نهمين بازيکن ارزشمند ليگ برتر فوتبال ايران به شمار مي‌رود.
در فهرست 10 بازيکن ارزشمند ليگ بيستم، نام چهار استقلالي (شيخ دياباته، مهدي قايدي، ارسلان مطهري و داريوش شجاعيان)، چهار پرسپوليسي (احمد نوراللهي، مهدي ترابي، ميلاد سرلک و مهدي عبدي) و يک بازيکن از تراکتور (احسان حاج‌صفي) و يک بازيکن از فولاد (آياندا پاتوسي) به چشم مي‌خورد.
ضمن آن‌که براساس آمار ترانسفرمارکت در ميان 16 تيم ليگ‌برتري، استقلال تهران با ارزش‌گذاري 14 ميليون و 530 هزار يورو در صدر جدول قرار دارد؛ پرسپوليس که در قياس با استقلال 4 بازيکن کمتر در ليست خود دارد، با 12 ميليون و 280 هزار يورو در جايگاه دوم است و فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و تراکتور تبريز به ترتيب در جايگاه سوم تا پنجم حضور دارند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد