برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ستاره تبریزی فوتبال بانوان می‌درخشد/ از آذربایجان تا بلوچستان به عشق انسانیت!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
ستاره تبریزی فوتبال بانوان می‌درخشد/ از آذربایجان تا بلوچستان به عشق انسانیت!

آخرين خبر/ سبا سليمي، دختر فوتباليست تبريزي و نخستين لژيونر فوتبال بانوان کشور در ليگ برتر جمهوري آذربايجان است. وي پيش از شروع فصل جاري فوتبال باشگاهي با تيم «اف‌سي مارخال» باکو قرارداد امضاء کرده و به عضويت اين تيم درآمد‌.
سليمي به دليل محدوديت‌هاي کرونايي که باعث تعطيلي و تاخير در ليگ برتر فوتبال بانوان جمهوري آذربايجان شده است، در اين مدت فرصت درخشش با پيراهن مارخال در ميادين فوتبال را نداشته ليکن خارج از مستطيل سبز خوش درخشيده و با اقدامي خيرخواهانه و خداپسندانه توانسته است ديارش را سربلند کند.
داستان از اين قرار است که چندي پيش سبا سليمي به برنامه «شوتبال» شبکه تلويزيوني نسيم دعوت شده و به عنوان ميهمان حضور يافت. او در اين برنامه با پسر يتيم و محرومي از منطقه بلوچستان به نام «سخي» آشنا شده و در صدد کمک به او بر‌آمد.
سخي، جواني اصالتاً پاکستاني است که در دوران خردسالي بخاطر ناامني در اين کشور به همراه خانواده خود به ايران پناه مي‌آورد. اين جوان زندگي تلخ و غم‌انگيزي داشته چراکه در کودکي پدر و مادر خود را خيلي زود از دست مي‌دهد و با کوله‌بار تنهايي و بدون هويت اجتماعي روزگار مي‌گذراند!
سخي که تحت حمايت يک موسسه خيريه قرار دارد، برحسب علاقه در يک دوره کوتاه عکاسي را مي‌آموزد. او که عاشق اين حرفه است با تصاويرش روزمرگي مي‌کند تا اينکه با شرکت در مسابقه عکاسي برنامه شوتبال، برگزيده و راهي اين برنامه مي‌شود. وي با حضور در شبکه نسيم از داستان زندگي خود مي‌گويد که حاضرين از جمله سبا سليمي را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
اما اقدام انسان‌ دوستانه‌اي که دختر شايسته فوتبال تبريز پس از آگاهي از شرايط سخت زندگي سخي انجام داد، برآورده کردن آرزوي اين پسر بود. سبا سليمي وقتي از روياي جوان بلوچي براي داشتن دوربين عکاسي اطلاع يافت با همکاري يکي از فروشندگان اين آرزو را به واقعيت تبديل کرد.

سورپرايز لژيونر فوتبال بانوان براي پسر يتيم و محروم با برپايي جشن تولدي نمادين در برنامه شوتبال رونمايي شد که در اين برنامه به عنوان کادوي تولد اهداء و از سليمي نيز قدرداني شد.
اين پايان کار نيست و سبا سليمي حالا اميدوار به پيدا کردن راهي براي هويت بخشيدن به زندگي اجتماعي سخي است. جواني که حتي تاريخ زادروزش را نمي‌داند و از برخورداري يک شناسنامه و کارت ملي محروم است!


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره