برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خسرویار: دلم برای ایران تنگ شده است

منبع
مهر
بروزرسانی
خسرویار: دلم برای ایران تنگ شده است

مهر/ مربي ايراني - آمريکايي که سابقه هدايت تيم فوتبال دختران ايران را دارد، با بيان اينکه بعد از ابتلا به کرونا سختي زيادي کشيد، گفت: دو ماه طول کشيد تا بتوانم يک کيلومتر را راحت بدوم.
کتايون خسرويار درباره سالي که گذشت گفت: کرونا همه چيز را تحت الشعاع قرار داد و نتوانستيم به فينال مسابقات آمريکا راه يابيم. سال ۹۹ براي تمام دنيا سخت گذشت و تاثيرات مختلفي به دنبال داشت. دوست داشتم به ايران نزد خانواده ام برگردم اما نشد. زماني که رقابت‌هاي فوتبال تعطيل شد در اواسط رقابت‌هاي ليگ قرار داشتيم و براي رقابت‌هاي آکادمي‌هاي آمريکا تلاش مي‌کرديم که همه چيز تعطيل شد. نمي‌توانستيم زمان را به عقب بازگردانيم، پس از تعطيلي رقابت‌ها به ايالتي ديگر در آمريکا نزد خواهرم آمدم و از اين بابت خوشحالم که حداقل پس از ۲۰ سال اينگونه با خانواده ام اوقات را بگذرانم و با آنها ارتباط بگيريم.
* از دوران قبل از کرونا بيش‌تر کار مي‌کنم
سرمربي تيم فوتبال بانوان جوانان ايران ادامه داد: تمام زندگي‌ام هميشه در مسير بوده‌ام، کرونا اگرچه بسياري از شرايط را سخت کرد اما من توانستم از اين موقعيت استفاده کنم و در کنار خواهرم باشم. بسيار سريع خودم را با شرايط کرونا آپديت کردم. هفته‌اي يک بار حداقل تست کرونا مي‌دهم و در حال حاضر نيز منتظر واکسن هستم. وارد دانشگاه شده‌ام تا دومين مدرک فوق ليسانس خود را کسب کنم، تمرينات فوتبالم را نيز ادامه مي‌دهم و گويا شرايطم به گونه‌اي شده که از قبل از کرونا بيشتر کار مي‌کنم.
* دو ماه طول کشيد تا بتوانم حداقل يک کيلومتر راحت بدوم
خسرويار درباره ابتلايش به کرونا گفت: قبل از تعطيلات کريسمس يک ماه سختي را گذراندم و به کرونا مبتلا شدم، حس بويايي و چشايي نداشتم، مرتب تب مي‌کردم اما خدا را شکر در حدي نبود که به بيمارستان بروم و در خانه خودم را قرنطينه کردم. پس از بهبودي‌ام از کرونا حدود دو ماه طول کشيد تا بتوانم حداقل يک کيلومتر راحت بدوم. ابتدا که مي‌خواستم فعاليت بدني‌ام را آغاز کنم که بيشتر از صد متر نمي‌توانستم بدوم، ريه‌هايم به شدت درد مي‌گرفت و تپش قلب پيدا مي‌کردم. بايد غذاي سالم‌تري بخورم تا سيستم ايمني بدنم قوي‌تر شود. در واقع بايد از نظر رژيم غذايي و سلامت روحي و رواني روي خودم کار کنم.

* در قرنطينه تنها بودم
وي درباره شيرين‌ترين و تلخ‌ترين خاطره ورزشي‌اش در سالي که گذشت گفت: شيرين‌ترين خاطره‌ام اين بود که با تيم آکادمي سياتل توانستيم يکي از بهترين تيم‌ها را با نتيجه چهار بر صفر شکست دهيم، تلخ‌ترين خاطره نيز اين بود که در زماني که در سياتل بودم همه چيز تعطيل بود و بسيار تنها شدم، بخشي از خانواده ام در ايران هستند و بخشي ديگر در ساير ايالت‌هاي آمريکا و من بايد سعي مي‌کردم در قرنطينه و تنهايي اوقات را مي‌گذراندم.
* به خواهرزاده‌ام زبان فارسي ياد مي‌دهم
خسرويار در ادامه درباره تلخ‌ترين و شيرين‌ترين خاطره زندگي اش در سالي که گذشت، گفت: خاطره شيرين سالي که گذشت اين بود که زمان بيشتري را کنار خواهرزاده ام آريانا سپري کردم، او دو رگه بوليوي ايراني است و در تلاش هستم به او زبان فارسي را ياد بدهم، خاطره تلخي نيز در زندگي ام نداشتم، زندگي آرام است، خيلي به چيزهاي تلخ فکر نمي‌کنم بايد از تجربه‌هاي خوب و بد درس بگيريم تا درآينده از آنها به نحو بهتري استفاده کنيم، اين‌طور بزرگ شده‌ام که هر اتفاق تلخ را تغيير و به عنوان تجربه شيرين از آن ياد کنم.
* کرونا شرايطي را فراهم کرد تا کتاب‌هاي مورد علاقه ام را مطالعه کنم
وي درباره تعبيرش از سال ۹۹ در يک جمله گفت: در تمام زندگي ام چه در دانشگاه و چه در مدرسه تا اين اندازه کتاب نخواندم، دوران کرونا شرايطي را فراهم کرد تا کتاب‌هاي مورد علاقه ام را مطالعه کنم و تا وقتي تايم داشته باشم اين کار را ادامه خواهم داد.
خسرويار درباره آرزويش گفت: آرزو مي‌کنم اردوهاي ملي در همه رده‌ها هر چه سريع‌تر آغاز شود چرا که بازيکنان باکيفيتي در کشور داريم و دختران علاقه مند به فوتبال در ايران بسيار هستند. هر چه سريع‌تر ليگ را آغاز کنيم به نفع تيم ملي خواهد بود. حتي ما به ليگ در رده‌هاي سني ۵-۶ سال نياز داريم و بايد هر چه سريع‌تر آن را آغاز کنيم چرا که آينده خوبي در پيش است و اين آرزويم است.
سرمربي تيم فوتبال بانوان جوانان ايران درباره تعطيلات نوروز گفت: از آنجايي که دانشجو هستم و در يکي از بهترين و سخت‌ترين دانشگاه‌هاي آمريکا مشغول به تحصيلم بايد مطالعه کنم در کنار آن به آشپزي ايراني ادامه مي‌دهم، آشپزي ام بسيار بهتر شده و مي‌توانم غذاهاي جديد ايراني را براي خانواده ام درست کنم.
* دلم براي ايران تنگ شده است
وي در پايان گفت: مي‌خواهم همه بدانند که چقدر دلم براي کشورم به ويژه فوتبال بانوان ايران تنگ شده، مي دانم سال سختي را به خاطر کرونا پشت سر گذاشته‌ايم و اين ويروس دنيا را نابود کرده اما آينده روشن است، براي همه آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم همه را به زودي ببينم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد