برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تیم ملی زنان ایران به لیگ یک سقوط کرد!

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی

خبر ورزشي/ در حالي که فوتبال زنان ايران در آستانه رويداد مهم جام ملت‌هاي زنان آسيا قرار دارد، تيم ملي تعطيل و ملي‌پوشان و سرمربيان اين تيم هم در ليگ دسته يک مشغول فعاليت هستند. 
بلاتکليفي و بي‌توجهي به تيم ملي فوتبال زنان ايران باعث شده تا ملي‌پوشان با پايان ليگ برتر، در ليگ دسته يک پا به توپ شوند و سرمربيان تيم ملي زير ۱۶ سال و بزرگسال هم در اين سطح تيم‌داري کنند. در حاليکه تيم ايران تا کمتر از ۶ ماه ديگر بايد در رقابت‌هاي مقدماتي جام ملت‌هاي زنان آسيا به ميدان برود، اما بي‌توجهي مسئولان فدراسيون فوتبال باعث شده تا زنان در نبود تيم ملي به دسته يک وارد شوند.
سمانه چهکندي، زهرا سربالي، بهناز طاهرخاني، شبنم بهشت، مليکا متولي، فاطمه متولي، افسانه چترنور(خانم گل ليگ برتر فوتبال زنان ايران)، عارفه سيدکاظمي، فاطمه امينه برازجاني و همچنين ژاله طوفانپور(خانم گل ليگ ساحلي) بازيکنان ملي‌پوش حاضر در ليگ يک هستند که رقابت‌هاي آن در حال برگزاري است. از طرفي مريم آزمون سرمربي تيم ملي بزگسالان ايران در مقدماتي انتخابي المپيک و شادي مهيني مربي تيم زير ۱۶ سال هم هدايت دو تيم از ليگ يک را برعهده گرفته‌اند.
اين اتفاق در پي اوضاع اسفبار فوتبال زنان افتاده است؛  آخرين باري که تيم ملي ايران در يک مسابقه رسمي به ميدان رفت به  ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ و مرحله دوم انتخابي المپيک برمي‌گردد که با شکست چهار بر يک برابر چين تايپه از صعود به مرحله نهايي بازماند و حذف شد. از آن زمان تيم ملي تعطيل شد و هيچ فعاليتي نداشت تا اينکه ۲۸ آذر ۹۹ از رنکينگ فيفا هم بيرون رفت. 
بازيکنان و مربيان در حالي که بايد در اردوي آماده سازي تيم ملي براي جام ملت‌هاي آسيا باشند، درگير ليگ يک شده‌اند که نتيجه بي‌توجهي مسئولان فدراسيون است. شهره موسوي نايب رئيس جديد اين فدراسيون ظاهرا به جاي برنامه‌ريزي براي فوتبال زنان مشغله‌هاي کاري خود در باشگاه و شرکت بازاريابي خود را در اولويت قرار داده است. 
او که يک بار در ليگ فوتبال و يک بار در ليگ فوتسال با دسته گل راهي ورزشگاه شد، نشان داده در زمينه تبليغات به خوبي عمل مي‌کند، اما مثل اينکه سررشته‌اي از فوتبال و فوتسال زنان ندارد، چون هر مدير ورزشي که اندکي از اين بخش شناخت و از مشکلات آن آگاهي داشته باشد، مي‌داند اکنون تيم ملي در موقعيتي حساس قرار دارد و بايد هر چه زودتر نسبت به تشکيل آن و آغاز اردوها اقدام شود. 
موسوي که اين روزها کمتر در دفتر فدراسيون حضور دارد وحتي شنيده شده که فعاليت‌هاي فوتبال زنان را به دفتر کار خود در شرکت بازاريابي‌اش منتقل کرده است با بي توجهي خود فرصت آماده‌سازي را از تيم ملي مي‌گيرد و به رسم مديران سابق هم پاسخگوي عملکرد خود نيست.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره