برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

یورش استقلال برای تصاحب ستاره سوم

منبع
طرفداري
بروزرسانی
یورش استقلال برای تصاحب ستاره سوم

طرفداري/ تحليل‌هاي روزانه با قلم جهانگير کوثري؛ تحليل امروز، استقلال در آسيا...
يورش استقلال به ستاره سوم در منظومه آسيا؛ استقلال با 5 گل الاهلي عربستان، يکي از تيم هاي بزرگ، متمول و مورد حمايت دولت عربستان را برد. پنج گل در عربستان به الاهلي زدن کار راحتي نبود. استقلال با يک بازي روان و راحت موفق شد 5 گل بزند و حتي مي توانست گل هاي بيشتري هم بزند. منتظر بودم فرهاد مجيدي با يک تقويت کوچک در خط مياني خود تعداد گل هاي خود را به 6، 7 و 8 گل برساند.
الاهلي اصلا تيم نبود، صاحب نداشت، سرپرست نداشت، انگار مربي نداشت. آقاي ريجيکامب رومانيايي هم هيچکاري انجام نداده بود. بهترين بازيکن اين تيم عمر السومه بود که يک گل از روي نقطه پنالتي زد و ديگري هم با پاي چپ به ثمر رساند. انصافا فکر مي کنم فقط 7، 8 کيلو اضافه وزن داشت. باقي بازيکنان هم به همين شکل بودند. انگار اين تيم تمرين درست و حسابي نداشته، دوره بدنسازي را انجام نداده، آماده نيست و بيخود نبوده در بازي هاي باشگاهي 8 بازي به پيروزي نرسيده است. يک تيمي است که فقط اسم داشته و برايم عجيب است تيمي با اين همه ثروت و به دور از آمادگي کامل به اين مسابقات آمده و يک مربي جديد آورده که امتحان خودش را در الوصل، الوحده و الهلال پس داده و به عنوان بازيکن هم در روماني بازي مي کرده است.
اين الاهلي عربستان هيچ چيزي نداشت و استقلال انصافا خيلي خوب بازي کرد و ترکيب خيلي خوب داشت، البته به جز ميليچ که در خط مياني و سمت راست به کار گرفته شده بود، انگار ما يک مهره اضافي در آن منطقه از زمين داشتيم. در حالي که اگر اين مهره را به سمت چپ مي آورديم، فکر مي کنم به گل هاي بيشتري دست پيدا مي کرديم اما به هرحال ترکيب عارف غلامي و سياوش يزداني در خط دفاعي و محمد نادري در چپ و وريا در راست، ترکيب دفاعي خوبي بود. ضمن اينکه چند اشتباه در دفاع مياني داشتيم که يکي از آن ها را گل خورديم و دو تاي ديگر هم برايمان خطرناک بود که در واقع تيم الاهلي آن توان را نداشت که به ما گل بيشتري بزند. تيمي که 8 بازي است در ليگ عربستان نبرده است. استقلال بسيار خوب بازي کرد. فکر مي کنم اگر شيخ دياباته از اول هم در زمين بود، با قائدي و ارسلان مطهري و بازي با سه مهاجم و اگر ميليچ هم بيرون مي آورديم مي توانستيم به هشت گل دست پيدا کنيم. خط دفاعي پر اشتباه الاهلي، بسيار ضعيف بودند. يک بازيکن از روماني داشتند که ميتريتا که او هم نفس و قدرت نداشت، چند حرکت خوب انجام داد و از کار افتاد. او خودش را از بازي خارج کرد چون نفس نداشت، عمر السومه هم نفس نداشت، همش با خشونت و نگه داشتن بازي قصد داشت يک کارهايي انجام دهد. فقط غريب بود که کمي خوب دويد ولي کاري نکرد. از خودش يک تعصبي نشان داد و استقلال با يک بازيکن تکنيکي مثل مهدي قائدي و بازي بسيار عالي مسعود ريگي در خط مياني و همچنين عارف غلامي در خط دفاع تيم خوبي نشان داد ضمن اينکه رشيد مظاهري خيلي لرزان و پراشتباه درون دروازه بود. برايم عجيب بود، براي دروازه باني که تيمش جلو است، توپ گرفتن و توپ زدنش ضعيف بود، اعصابش خراب بود و در بيرون آمدن هاش اشتباه داشت، چرا؟ به جاي او محمد نادري در دفاع چپ تا آنجايي که روز زمين بود خوب بازي کرد.
به نظرم بازي سخت استقلال مقابل الدحيل و الشرطه عراق خواهد بود. واقعا مي گويم، بايد چند بار بايد از واژه غرور استفاده کنيم و بگوييم بچه ها فکر نکنيد با اين 5 تا الشرطه عراق يا الدحيل قطر را مي بريد. ما دوره گذشته هم همينجوري به پاختاکور باختيم. الدحيل تيم ستاره هاي قطر بوده و تيم بسيار خوبي است و دو بر صفر الشرطه را برده است. ما بايد اين دو بازي را ببريم. خيلي کار سختي است. به نظرم اين پيروزي 5 بر 2 کار ما را براي دو بازي آينده سخت تر کرده است. با يک برد مي توانيم موقعيت خودمان را تثبيت کنيم و استقلال امسال مي تواند با اين نفرات يک موقعيت تازه اي را براي خودش تعريف کند. يعني همين يورش به سمت کسب ستاره سوم. اين بسيار مي تواند براي فوتبال ما مهم باشد. اين بازي نشان داد فوتبال ما از نظر فرهنگي، نژادي، تکنيک، تاکتيک، فهم و درک فوتبال خيلي بالاتر از عرب ها است و اين به ما اين موقعيت را مي دهد در بازي هاي مقدماتي جام جهاني با بازيکناني مثل سردار آزمون و مهدي طارمي مي توانيم هم عراق را ببريم، هم بحرين را. اين را باور کنيم که خيلي جلوتر هستيم. با اين شرايط اقتصادي، کرونا و وضعيتي که الان بر فوتبال ما حاکم است، اما ما دو سه کلاس از عربستان جلوتر هستيم و بوديم. اين بازي نماينده ما نشان داد چه موقعيت خوبي داريم و چه مقام هايي بهتري مي توانيم به دست آوريم. منتظر پيروزي استقلال مقابل الدحيل و الشرطه و رسيدن به ستاره سوم هستيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره