logo
برگزیده
ورزشی

تیم‌های ایرانی در چه شرایطی در آسیا رقیب هم می‌شوند؟

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تیم‌های ایرانی در چه شرایطی در آسیا رقیب هم می‌شوند؟

ايسنا/ با افزايش تيم‌هاي ليگ قهرمانان آسيا، امکان رويارويي تيم‌هاي صدرنشين در مرحله يک هشتم نهايي وجود دارد و چه بسا در اين مرحله دو تيم ايراني به مصاف هم بروند.
با افزايش تعداد تيم‌هاي ليگ قهرمانان آسيا به ۴۰ تيم، قوانين و شرايط صعود از گروه و حضور در مرحله يک هشتم نهايي اين مسابقات تغيير کرده است. در حالي که در گذشته، تيم‌هاي صدرنشين در مرحله حذفي با تيم‌هاي دوم گروه‌هاي مختلف ديدار مي‌کردند، امسال شرايط تغيير کرده و امکان دارد دو تيم صدرنشين در دور گروهي به مصاف هم بروند و دست بر قضا، در تک ديدار اين مرحله هم مهمان شوند.
طبق جدول اعلام شده از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا، قرعه تيم‌ها در مرحله يک هشتم نهايي، به اسامي تيم‌هاي دوم راه يافته به مرحله بعد ارتباط دارد. در واقع با وجود حضور پنج تيم دوم، فقط سه تيمي که از نظر امتيازي شرايط بهتري داشته باشند، به مرحله يک هشتم نهايي راه خواهند يافت.
به همين علت، برنامه مرحله يک شانزدهم نهايي تيم‌ها هنوز مشخص نيست و شرايط پيچيده‌اي رقم خورده است. به طور مثال امکان دارد، استقلال و پرسپوليس در صورت صدرنشيني در دور گروهي، در مرحله بعد به هم برسند.
مثلا اين اتفاق در شرايطي رخ مي‌دهد که استقلال و پرسپوليس صدرنشين گروه‌هاي C و E شوند و از طرف ديگر تيم‌هاي دوم گروه‌هاي A ،C و E به مرحله حذفي راه يابند. در اين صورت پرسپوليس ميزبان استقلال مي‌شود.
يا در صورتي که پرسپوليس و فولاد صدرنشين گروه‌هاي E و D شوند و تيم‌هاي دوم گروه‌هاي A ،D و E به مرحله حذفي راه يابند، پرسپوليس ميزبان فولاد مي‌شود.
يا در شرايطي که استقلال و تراکتور در گروه‌هاي B و D صدرنشين شوند و تيم‌هاي دوم از گروه‌هاي B ،D و E به مرحله يک هشتم نهايي صعود کنند، استقلال ميزبان تراکتور مي‌شود.
طبق جدول زير، شرايط مختلف براي اين مرحله توضيح داده شده و در صورتي که دو تيم صدرنشين با هم رو به رو شوند، علامت * به معني تيم ميزبان است. 
به طور مثال اگر تيم‌هاي دوم گروه‌هاي A، B و C (رديف اول در تصوير زير) به مرحله يک هشتم نهايي صعود کنند، شرايط حاکم در اين رديف رقم مي‌خورد که تيم‌هاي اول گروه A و B با هم ديدار مي کنند و تيم اول گروه C با تيم دوم گروه A، تيم اول گروه D با تيم دوم گروه B و تيم اول گروه E با تيم دوم گروه C بازي خواهند کرد.

در اين مرحله فقط امکان رويارويي تيم‌هاي هم‌گروه وجود ندارد. طبق پروتکل مسابقات، بازي‌ها در مرحله يک هشتم نهايي و يک چهارم نهايي به صورت تک بازي برگزار مي‌شود و در مراحل نيمه‌نهايي و فينال به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که از طريق قرعه کشي مشخص مي‌شود.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد