برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جدول حکم می‌کند؛ اولین دربی پایتخت در آسیا!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
جدول حکم می‌کند؛ اولین دربی پایتخت در آسیا!

ورزش 3/ با شکست تيم استقلال و ديگر اتفاقاتي که در هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا رخ داد، حالا دربي پايتخت در يک هشتم نهايي، جزو محتمل‌ترين مسابقات خواهد بود.
دور رفت مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا 2021 در مرحله غرب در حالي به پايان رسيد که سه نماينده ايران يعني پرسپوليس، استقلال و فولاد در موقعيت صعود قرار گرفته‌اند و با ادامه اين روند جزو 8 تيمي خواهند بود که در دور حذفي به ميدان مي‌روند.
نکته مهم اين‌که از بين 20 تيم حاضر در مرحله گروهي (پنج گروه چهار تيمي)، 8 تيم راهي دور حذفي خواهند شد؛ تيم‌هاي صدرنشين و بهترين تيم‌هاي دوم. استقلال با شکست مقابل الدحيل به جدول تيم‌هاي دوم راه يافت و حالا به همراه فولاد خوزستان (از گروه D) و آلماليق ازبکستان (گروه A) جايگاه بهتري نسبت به ديگر تيم‌ها دارند.
از طرف ديگر بايد توجه کرد که برخلاف فصول گذشته، دور حذفي بر اساس قرعه کشي نخواهد بود و همچنين امکان رويارويي تيم‌هاي اول با تيم‌هاي دوم گروه بعدي وجود ندارد و اي اف سي از يک جدول جديد و معادلاتي دشوار، براي تعيين چهار مسابقه دور اول حذفي استفاده مي‌کند.
الهلال (گروه A)، الشارجه (گروه B)، الدحيل (گروه C)، النصر (گروه D) و پرسپوليس (گروه E) صدرنشينان فعلي هستند که اگر در مرحله برگشت، نتايج به همين شکل پيش بروند، به همراه استقلال ايران، آلماليق ازبکستان و فولاد ايران تيم‌هاي مرحله حذفي را تشکيل مي‌دهند.
با اين حساب، بازي‌هاي حساس و جالبي در مرحله يک هشتم نهايي رقم خواهد خورد. صدرنشين گروه اول با صدرنشين گروه سوم يعني الدحيل ديدار مي‌کند. ميزبان اين بازي تيم الدحيل خواهد بود و قطري‌ها فرصت برگزاري بازي و استفاده از امکان ميزباني را خواهند داشت. نکته جالب همين که در ليگ قهرمانان اين فصل، تيم هاي صدرنشين نيز امکان رويارويي بايکديگر را خواهند داشت.

فولاد خوزستان با يک قرعه مناسب، به مصاف الشارجه امارات مي‌رود. اين ديدار بايد در امارات برگزار شود و فولاد مثل بازي رفت، ميهمان خواهد بود. البته بايد توجه کرد که شاگردان نکونام سه بازي دشوار را در مرحله برگشت خواهند داشت.
با جداول فعلي، بازي ديگر، تقابل النصر عربستان با آلماليق ازبکستان خواهد بود. نماينده ازبک که به استقلال تاجيکستان باخته بود، باتوجه به شکست نماينده تاجيک و پيروزي برابر شباب الاهلي، حالا به رتبه دوم صعود کرده و با گل زده بيشتر، در جايگاه بهتر نسبت به الوحده امارات قرار دارد.
اما جذاب ترين بدون ترديد، تقابل پرسپوليس با استقلال است که براي اولين بار، امکان برگزاري دربي آسيايي را پيش مي‌آورد. پرسپوليس در صورتي که صدرنشين گروه خود شود و استقلال نتواند از پس الدحيل بر بيايد، روي کاغذ 40% امکان رويارويي با پرسپوليس را خواهد داشت و باتوجه به نتايج فعلي، در عمل اين احتمال بيشتر و بيشتر هم شده است. ميزبان اين بازي پرسپوليس و در واقع ايران است اما مشخص نيست که اي اف سي در صورت وقوع اين اتفاق، چه تصميمي بگيرد.


البته بايد توجه کرد که همين حالا در صورتي که تيمي چون الوحده گل زده بيشتري در دور برگشت داشته باشد، حالا با چنين نتايج مشابهي جواز صعود را خواهد گرفت و با اين حساب سه بازي مرحله يک هشتم نهايي تغيير خواهند کرد (به جز دربي تهران که حتي در اين صورت هم پاي ثابت يک هشتم نهايي است.)
اگر الاهلي، استقلال را غافل‌گير نکند و شاگردان مجيدي سه روز بعد الدحيل را شکست دهند و البته پرسپوليس با ادامه اين روند، صدرنشين گروه خود شود، فوتبال ايران و آسيا اولين دربي پايتخت را در مهم‌ترين تورنمنت باشگاهي تجربه خواهد کرد؛ عجب قرعه اي!


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد