برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

باشگاه‌های شورشی توسط یوفا جریمه شدند!

منبع
طرفداري
بروزرسانی
باشگاه‌های شورشی توسط یوفا جریمه شدند!

طرفداري/ 9 باشگاهي که رسما از سوپرليگ انصراف داده اند، جريمه مي‌شوند. 
يوفا براي 9 تيمي که از سوپرليگ اروپا خارج شده اند، جريمه اي در نظر گرفته است. 
به نقل از آسوشيتدپرس، حدود 3 هفته از ماجراي داغ سوپرليگ اروپا مي گذرد؛ جايي که 12 تيم بزرگ تصميم گرفتند يک ليگ مستقل به پا کنند. يوفا از همان ابتدا مخالفت جدي با اين ايده داشت و در نهايت هم توانست پس از يک جنگ تمام عيار رسانه اي که پاي سياستمداران هم به آن باز شد، اين تورنمنت را منحل کند. حالا اخبار جديدي در مورد جريمه تيم هاي سوپرليگ به گوش مي رسد. 9 تيم از 12 تيم سوپرليگ اروپا (منچستريونايتد، منچسترسيتي، تاتنهام، چلسي، آرسنال، ليورپول، اينتر، اتلتيکو مادريد و ميلان) که به صورت رسمي انصراف خود از اين تورنمنت و وفاداري شان به تورنمنت کنوني يوفا را اعلام کردند، به عنوان جريمه 5% از درآمد حاصل از حضورشان در تورنمنت هاي اروپايي را براي يک فصل از دست خواهند داد. علاوه بر اين، 9 باشگاه خارج شده از سوپرليگ بنا بر چيزي که يوفا آن را "ژست حسن نيت" ناميده، مجموعا 15 ميليون يورو پرداخت خواهند کرد تا صرف امور کودکان و فوتبال پايه شود. 9 باشگاه ذکر شده، توافق کرده اند که در صورت اقدام دوباره براي شکل دادن يک تورنمنت جداگانه و غيرمجاز، 100 ميليون يورو جريمه شوند. براي اين باشگاه ها همچنين، يک جريمه 50 ميليون يورويي در صورت نقض تعهدات شان به يوفا نيز در نظر گرفته شده است. 
سر و کار بارسلونا، رئال مادريد و يوونتوس، 3 تيمي که دستورات يوفا را اجرا نکردند اما با نهاد هاي انضباطي يوفا است؛ جايي که آنها احتمالا با محروميت هايي مواجه خواهند شد و شايد حتي از شرکت در ليگ قهرمانان اروپا نيز محروم شوند. 
الکساندر چفرين، رئيس يوفا در اين خصوص مي گويد:
 هيچ کدام از اين جريمه ها به يوفا نمي رسد و همه مبالغ روي جوانان و فوتبال پايه در سراسر اروپا سرمايه گذاري مي شود. اين باشگاه ها به سرعت به اشتباهات شان پي بردند و براي نشان دادن تعهد خود به فوتبال اروپا؛ عقب نشيني کردند. چنين چيزي را نمي توانيم در خصوص باشگاه هايي که هنوز در تورنمنتي که به اصطلاح سوپرليگ اروپا حضور دارند بگوييم. يوفا متعاقبا با آنها برخورد خواهد کرد. 


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره