logo

تیم ملی باید صاحب سبک شود!

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تیم ملی باید صاحب سبک شود!

تسنيم/ بازيکن پيشين استقلال معتقد است که تيم ملي براي مرحله بعد مسابقات مقدماتي جام جهاني بايد صاحب سبک شود و با هدف و برنامه به مصاف حريفان قدرتمندش برود.
صادق ورمزيار در خصوص پيروزي يک بر صفر تيم ملي فوتبال کشورمان مقابل عراق و صعود به عنوان صدرنشين به مرحله بعدي مسابقات مقدماتي جام جهاني اظهار داشت: 3 امتياز ارزشمند کسب کرديم تا بدون اما و اگر و به عنوان تيم اول صعودمان را قطعي کنيم. تيم ملي در نيمه اول نسبت به حريف خيلي برتري نداشت و عراق هم با سيستم 1-5-4 به زمين آمده بود و چشم به ضدحملات داشت. در حالي که در بازيسازي خيلي ضعيف عمل مي‌کرديم، روي يکي از حملات‌مان به گل رسيديم، اما پشت محوطه جريمه عراق خيلي مالکيت توپ نداشتيم و توپ‌ها را خيلي راحت از دست مي‌داديم. 
بازيکن پيشين تيم ملي افزود: در نيمه دوم طبيعي بود که براي حفظ نتيجه عقب بکشيم و بيشتر توپ را در اختيار آنها  قرار دهيم. بايد از گل‌مان حفاظت مي‌کرديم و بازي را نگه مي‌داشتيم. با آمدن سامان قدوس کيفيت بازي‌مان بهتر شد. تيم ملي در مرکز زمين به يک «پلي‌ميکر» نياز دارد تا با بازيسازي بتواند مهاجمان را در موقعيت گل قرار دهد. قدوس وزن ميانه ميدان تيم ملي را بالا برد و توانستيم در فاز هجومي عملکرد بهتري داشته باشيم، کاري که مقابل بحرين هم به خوبي انجام داده بوديم و با آمدن قدوس نوع بازي تيم ملي عوض شد. قدوس مي‌توانست از ابتدا به جاي جهانبخش بازي کند. 
ورمزيار در خصوص شرايط تيم ملي براي مرحله بعد مقدماتي جام جهاني تصريح کرد: قطعا بازي‌ها در مرحله بعد سخت‌تر مي‌شود. بازي با کره، استراليا و حتي عربستان خيلي دشوار است. تمام حريفان مرحله بعد داراي طرح و برنامه هستند و با هدف فوتبال بازي مي‌کنند. عراق هميشه ما را اذيت کرده ولي تيم‌هايي مثل عراق و بحرين حريفاني نبودند که داراي طرح و برنامه باشند. بايد براي مرحله بعد صاحب سبک شويم و بدانيم چه کاري مي‌خواهيم انجام دهيم و با هدف و برنامه به مصاف حريفان قدرتمند‌مان برويم. 
وي با بيان اينکه اسکوچيچ با نتايجي که تيم ملي در دور برگشت در بحرين کسب کرد، عملکرد خوبي داشت، خاطرنشان کرد: با همين کادرفني مي‌توانيم کار را در مرحله بعد هم ادامه دهيم. تغيير کادرفني در حال حاضر کار درستي نيست، چون تا زمان برگزاري مرحله بعد مسابقات مقدماتي (شهريور ماه) خيلي زمان نداريم و هر کسي بخواهد بيايد زمان مي‌برد تا تيم را بشناسد. اسکوچيچ هم با فوتبال ما آشنا است و هم با کسب نتايج خوبي که در دور برگشت به ويژه مقابل عراق و بحرين با تيم ملي کسب کرد، اعتماد به نفسش بالا رفته و خودش را به عنوان سرمربي تيم ملي ثابت کرده است. 
پيشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بايد براي مراحل بعدي آماده‌سازي بهتري داشته باشيم؛ از بازي‌هاي تدارکاتي خوب گرفته تا برگزاري اردوي مناسب. بايد اين کارها انجام شود تا بهترين شرايط را براي شاگردان اسکوچيچ فراهم کنيم. مرحله بعد حريفان ما ديگر تيم‌هايي مثل بحرين و هنگ‌کنگ نيستند و قطعا بايد تدارک ويژه‌اي براي تقابل با عربستان، کره و استراليا داشته باشيم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره