برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عبادی‌پور جزو ۱۰ دریافت‌کننده برتر جهان است

منبع
ميزان
بروزرسانی
عبادی‌پور جزو ۱۰ دریافت‌کننده برتر جهان است

ميزان/ کارشناس واليبال ايران گفت: مربيان قبلي جرأت حمايت از بازيکنان در هنگام زدن سرويس با ريسک بالا را نداشتند.
مصطفي کارخانه درباره نتايج تيم ملي واليبال در هفته سوم ليگ ملت‌هاي ۲۰۲۱ که با قبول سه شکست متوالي مقابل استراليا، برزيل و اسلووني همراه بود، اظهار داشت: اگر تنها نتيجه را در نظر بگيريم که نتايج به هيچ عنوان در اين هفته خوب نبوده است، اما اگر در مجموع روند تيم ملي را بررسي کنيم، تيم ملي در مسير خوبي حرکت مي‌کند و شرايط به گونه‌اي است که مي‌توان به درخشش در المپيک اميدوار بود. البته بايد تاکيد کنم سطح ليگ ملت‌هاي امسال نسبت به دو سال پيش افزايش چشمگيري داشته و سطح کيفي بازي‌ها بسيار بالاست. جوانگرايي بها دارد و بايد نقد‌ها را به بعد از المپيک گذاشت.
اين کارشناس باتجربه واليبال با تاکيد بر تاثير آلکنو در حمايت از بازيکنان جوان خاطرنشان کرد: در اين ليگ ملت‌ها بازيکني مانند ميثم صالحي در حد يک ستاره جهاني درخشيده و تمجيد فدراسيون جهاني را در پي داشته است. در همين چند سال گذشته صحبت‌هاي زيادي در مورد نداشتن مهره مناسب در پست پشت خط زن مطرح بود که به نظرم صابر کاظمي و برديا سعادت با عملکردشان نشان دادند مي‌توانند تا سال‌ها اين پست را تضمين کنند. تاثيرات حضور آلکنو کاملاً در زدن سرويس هم مشهود است.
*برابر استراليا و آلمان مُفت باختيم
وي افزود: مربيان قبلي جرأت حمايت از بازيکنان در هنگام زدن سرويس با ريسک بالا را نداشتند، اما آلکنو با توصيه‌هاي فني در اين خصوص و اعتماد به بازيکنان در زدن سرويس‌هاي پرشي کاري کرده که بازيکني همچون سعادت با ۱۹ سال سن پس از ورود به زمين بار‌ها موفق به کسب امتياز سرويس شود. واقعا در زدن سرويس پرشي با تيم‌هاي برتر جهان فاصله داشتيم، اما هم اکنون اين فاصله به حداقل رسيده است. زماني پاسور‌هاي ما از دادن پاس به منطقه چهار ترس داشتند، اما اکنون مي‌بينيم که شايد اغلب پاس‌ها به اين منطقه ارسال مي‌شود و اين نشان از قدرت بازيکنان جوان ايران در حمله دارد.
کارخانه با اشاره به ضعف تيم ملي واليبال در دريافت، گفت: به نظرم در چند بازي مفت باختيم. در ديدار نخست برابر ژاپن عواملي از جمله دو سال بازي نکردن بازيکنان کنار هم، غيبت سعيد معروف و شناخت کم آلکنو از بازيکنان باعث شد نتيجه را واگذار کنيم، اما برابر استراليا و آلمان مُفت باختيم. ضعف اصلي تيم ملي در دريافت است. زماني فرهاد قائمي را داشتيم که به جرأت يکي از برترين دريافت کنندگان در سطح جهان بود. به نظرم اگر تمامي جوانب را بسنجيم، روند تيم ملي رضايت بخش است و هرچند دو بازي سخت مقابل فرانسه و لهستان داريم، اما نبايد علاقمندان نگران نتايج ليگ ملت‌ها باشند.

*المپيک جاي آزمون و خطا نيست
سرمربي سابق تيم ملي با تاکيد بر اينکه المپيک جاي آزمون و خطا نيست، اظهار کرد: آلکنو در چند بازي نخست در ليگ ملت‌ها ترکيب‌هاي جديدي را امتحان کرد که کاملا به او حق مي‌دهيم، اما اميدوارم به ترکيب ايده‌آلش برسد تا در المپيک بدون نگراني بازي کنيم. المپيک جاي اشتباه کردن نيست و نمي‌توان همچون ليگ ملت‌ها، ترکيب‌هاي مختلف را امتحان کرد. در تمامي پست‌ها بازيکنان شاخص و توانمند داريم و با اضافه شدن غفور که فعلا تحت درمان است، ترکيب تيم کامل مي‌شود. معروف، موسوي و عبادي‌پور وزنه‌هاي تيم ملي هستند و درکنارشان عملکرد بازيکنان جوانتر هم عالي بوده است.
وي ادامه داد: آلکنو مربي با دل و جراتي است و شاهديم که به تمامي بازيکنان بازي داده تا بر اساس لياقت بازيکنان نهايي براي حضور در المپيک انتخاب شود تا حق به حق دار برسد. در حال حاضر تيم ملي واليبال نياز به حمايت دارد و بهتر است دوستان و کارشناسان نقد‌هاي تندشان را به بعد از المپيک موکول کنند. اکنون واليبال ايران بايد با تيمي متحد و آماده و ترکيبي از بهترين‌ها در المپيک حاضر شود تا با کسب نتايج درخشان دل مردم را شاد کند.
*نبايد با نقد‌هاي حاشيه‌اي از نظر روحي به بازيکنان استرس وارد کنيم
کارخانه در پايان در واکنش به هجمه انتقادات عليه ميلاد عبادي‌پور پس از ديدار با آلمان گفت: تمام بازيکنان خوب دنيا هم يک روز بد دارند، اما عبادي‌پور در شش سال اخير به قدري خوب بوده که اين انتقادات به دور از انصاف است. عبادي‌پور مسلماً يکي از ۱۰ دريافت کننده برتر جهان است و تيم ملي در دريافت به او نياز دارد. پتانسيل واليبال ما در پست دريافت کننده همين بازيکنان هستند پس نبايد با نقد‌هاي حاشيه‌اي از نظر روحي به بازيکنان استرس وارد کنيم. واليبال ايران هنوز از تيم‌هايي مانند برزيل، لهستان، روسيه و ايتاليا عقب است و بايد کار کنيم و هنوز نياز به کسب تجربه داريم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد