برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

پازل اشتباهات داوری ادامه دارد/ می‌خواهیم نتایج در زمین رقم بخورد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پازل اشتباهات داوری ادامه دارد/ می‌خواهیم نتایج در زمین رقم بخورد

تسنيم/ باشگاه گل‌گهر سيرجان در اعتراض به اشتباهات داوري هفته‌هاي اخير عليه شاگردان امير قلعه‌نويي، بيانيه‌اي صادر کرد.
باشگاه گل‌گهر سيرجان در واکنش به اشتباهات داوران عليه تيم فوتبال اين باشگاه، بيانيه‌اي به شرح زير صادر کرد:
پازل تکميلي اشتباهات ادامه‌دار داوران عليه باشگاه گل‌گهر سيرجان در ديدار برابر پرسپوليس تهران بر جاي خود نشست تا بار ديگر، فرياد دادخواهي اين باشگاه که هميشه به اخلاق‌گرايي در ورزش معتقد بوده و هست، شنيده نشود.
اوج اين اشتباهات که خاطر هواداران و مردم سيرجان را بيش از پيش آزرده کرده است، در دو بازي گل‌گهر مقابل دو تيم فوتبال استقلال و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي رقم خورد و بعد از اينکه در مقابل استقلال پنالتي کاملاً واضح گل‌گهر ديده نشد، عصر ديروز نيز در مقابل پرسپوليس و به تأييد همه کارشناسان داوري فوتبال، پنالتي گل‌گهر در پيش چشمان داور بازي ناديده گرفته‌ شد. صحنه‌اي که مشابه آن در نيمه اول به سود پرسپوليس پنالتي اعلام شد.
در ادامه همان صحنه نيز داور بازي در مقابل حرکات جنجالي و غيرورزشي سرمربي پرسپوليس، به دادن يک کارت زرد اکتفا کرد تا تلاش بازيکنان گل‌گهر در روزي که حريف صدرنشين خود را تحت فشار گذاشته بودند، براي به تساوي کشيدن بازي ناکام بماند. جاي اين سوال نيز همچنان باقي است که چرا بايد قضاوت اين ديدار به آقاي اشکان خورشيدي سپرده شود. داوري که در همين فصل و با اشتباهات خود، سه امتياز ديگر را از گل‌گهر گرفته بود.
با توجه به اين اتفاقات و علي‌رغم اينکه باشگاه گل‌گهر همواره به سلامت جامعه داوري و فوتبال پاک اعتقاد داشته، اما به خاطر منافع باشگاه و احترام به هواداران و مردم سيرجان، باشگاه مصمم است حقوق از دست رفته خود را مطالبه کند و بداند که دليل اين همه بي‌عدالتي و ناديده گرفته شدن چيست و چرا هميشه بايد اين بي‌عدالتي‌ها سهم باشگاه گل‌گهر باشد‌.

لذا اين باشگاه از مسئولان سازمان ليگ، تقاضاي رسيدگي فوري به وضعيت داوري مسابقات را داشته و اميد دارد ضمن تلاش براي ورود هر چه سريع‌تر سيستم VAR به فوتبال ايران، نظارت دقيقي بر انتخاب داوران و عملکرد آنها صورت بگيرد. باشگاه گل‌گهر ضمن شکايت قانوني از داور بازي و پيگيري از طريق مراجع ذي‌صلاح تأکيد مي‌کند؛ در صورت عدم برخورد با عملکرد مسئله‌دار داوري اين ديدار و تکرار چنين اتفاقات تلخي، اتخاذ اقدامات حقوقي شديدتر را حق قانوني خود مي‌داند و مجدّانه خواهان آن است تا فضايي در فوتبال ايران به وجود بيايد که نتايج مسابقات فقط در زمين فوتبال رقم بخورد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد