برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

ناهید کیانی: بازنده نبرد من و کیمیا «المپیک» بود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
ناهید کیانی: بازنده نبرد من و کیمیا «المپیک» بود

ورزش 3/ ناهيد کياني ملي پوش تکواندوي ايران پس از حذف در المپيک از روزهاي سخت و طاقت فرسا و خاطره تلخ مبارزه در توکيو گفت.
کار براي تکواندوي ايران در المپيک امسال بدون مدال به پايان رسيد. ناهيد کياني بانوي المپيکي ايران پس از تغيير وزن در المپيک حاضر شد و شرايط سختي را تجربه کرده بود. او پس از شکست توسط کيميا عليزاده از تيم پناهندگان و نرسيدن عليزاده به فينال از جدول مسابقات حذف شد.

کياني در اين خصوص پستي را در صفحه اينستاگرامش منتشر کرد؛ او نوشت: سلام بر مردم سرزمينم. من ناهيد هستم دختري که سالهاست براي برافراشتن پرچم کشورم تلاش کرده ام و روزهاي زيادي از دوران ورزشي ام با رژيم گرفتن هاي سخت و طاقت فرسا گذشته(علي رغم ميل خانواده ام که اين را دشمن سلامتي ام ميدانستند)، سالهاست عدد ۲۰۲۰ در اکثر پسورد هاي مورد نيازم جا خوش کرده بود تا فراموش نکنم که بايد روزي خودم را درکجا ببينم. آنقدر دويدم آنقدر جنگيدم تا شد، تا رسيدم به ۲۰۲۰ اي که حالا ۲۰۲۱ شده بود، رسيدم به جايي که بايد تمام قدرتم را ميفرستادم به پاهايم تا بتوانم با دستي قدرتمند پرچم ايرانم را بلند کنم ، ايران همان تمدن چند هزار ساله که من دختري از آب و خاکش هستم دختري از جنس مردم عادي همين آب و خاک، دختري که ورزش را انتخاب کرد با تمام سختي هايش، با تمام بايدها و نبايدهايش.
من آموخته ام که رسالت ورزش صلح است، خوانده ام که جنگ جهاني با تمام بزرگي‌اش يک روز براي برگزاري يک مسابقه فوتبال زانو زد و از حرکت ايستاد تا پرچم ورزش و صلح بلندتر از تمامي پرچم‌هاي جهان برافراشته شود. اين بود قدرت ورزش در ذهن من. من نميدانستم که روزي در بزرگترين آوردگاه زندگيم در نقطه‌اي که سالها براي رسيدن به آن تلاش کرده بودم قرار است مقابل هم وطنم بايستم، مقابل دوستي که بخشي از خاطرات دوران ورزشي من است.


من چه بايد ميکردم؟ سياست در مقابلمان قد علم کرده بود، نميدانم چه بر سر جهان آمده که زور ورزش به سياست نرسيد و پرچم المپيک تنها به نمادي بي توجه تبديل شده که شعار صلح سر مي‌دهد. تمام اين چند روز زندگي‌ام با بهت گذشت....
او در ادامه نوشت: مردم سرزمينم! من از جنس خود شما هستم از جنس مردم عادي از جنس دردهاي حقيقي، ببخشيد اگر نتوانستم تمام خود باشم، نتوانستم در ميان درد بي‌آبي، درد خشکسالي شادي کوچکي به شما هديه بدهم، ببخشيد اگر رويارويي من با هم وطنم دل شما را آزرد، بازنده‌ي حقيقي بازي من و کيميا “المپيک” بود، آري المپيک رويدادي که تمامي بزرگيش به فرياد صلحش است، المپيک ۲۰۲۱ با تمام خوب و بدش تمام ميشود و من مي مانم و المپيک که بزرگيش در ذهنيتم افول کرده است “المپيک کرونا زده‌ي بدون صلح”


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره