برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مردم داورزنی را وادار کردند به سراغ مربی خارجی برود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مردم داورزنی را وادار کردند به سراغ مربی خارجی برود

ايسنا/ مصطفي کارخانه مي گويد که انتظارات مردم از واليبال بالا بوده و مردم فدراسيون را مجاب کردند که مربي نامدار به تيم ملي واليبال ايران آورده تا هدايت ملي پوشان را برعهده گيرن.

مصطفي کارخانه سرمربي اسبق تيم ملي و سرپرست فعلي تيم واليبال ايران در خصوص عملکرد ملي پوشان واليبال ايران در رقابت هاي المپيک گفت: در گروهي که ما قرار داشتيم، لهستان قدرتمند از تيم ملي ايران شکست خورد. همه مي دانيم واليبال لهستان مي توانست همزمان با سه تيم کامل در اين رقابت ها حاضر شود. مي توان گفت که در لهستان فوتبال آنچنان جايگاهي نداشته و واليبال حرف اول را مي زند اما تيم ملي اين کشور از ايران شکست خورد. گروه ايران کمي پيچيده شد. ما دو بازي پشت سر هم را پيروز شديم و با اين نتيجه در روز هاي اول روند خوبي را از خود به جا گذاشتيم.
سطح توقعات ما از واليبال کمي بالا است/ يکي از فاکتورهاي مهم واليبال ژاپن جنگندگي آنها است
او ادامه داد: مقابل تيم کانادا شرايط به گونه اي بود که اگر اين تيم از ايران شکست مي خورد بايد از دور مقدماتي المپيک حذف مي شد. در يک روز استثنايي کانادايي ها موفق شدند ما را شکست دهند. اين بازي در صبح برگزار شد و شايد تيم ملي واليبال ايران هنوز به آن عادت نکرده بود.
کارخانه در خصوص شکست مقابل ايتاليا، گفت: ايتاليا صاحب نام و صاحب قدرت در واليبال است و مي توان گفت که اين تيم از ما قوي تر و جلو تر است. فکر مي کنم سطح توقعات ما از واليبال کمي بالا باشد چرا که داريم با تيم هاي سطح اول و قدرتمند دنيا بازي مي کنيم. در روز آخر تکليف صعود به بازي با ژاپن ميزبان کشيده شد. يکي از فاکتور هاي مهم واليبال ژاپن جنگندگي آنها است و مي توان گفت که اين موضوع تنها در واليبال آنها وجود ندارد بلکه جنگندگي در خون، زندگي و کار ژاپني ها مشاهده مي شود. 
هنگام باخت ديواري کوتاه تر از مربي پيدا نمي کنيم/ آلکنو مي توانست سرعت عملش بهتر باشد
سرپرست تيم ملي واليبال ادامه داد: فدراسيون، کادر فني و بازيکنان زحمت خود را کشيدند. از اين المپيک درس هاي زيادي گرفتيم. من که در بدنه اين فدراسيون هستم شاهدم که فدراسيون طبق نمودار برنامه خود را جلو مي برد و اين برنامه ريزي مرتب درحال انجام است. فدراسيون واليبال هر چه که براي تيم ملي لازم بود را مهيا کرد. معتقدم که ايران روزگذشته مقابل ژاپن شکست نخورد چرا که عالي بازي کرديم. زماني که بازي به ست پنجم کشيده شد شانس ياريمان نکرد. بايد گفت که حذف ما از المپيک به بازي با کانادا بر مي گردد چرا که بايد اين تيم را شکست مي‌داديم اما براي کانادا آن بازي حکم مرگ و زندگي را داشت. همانطور که گفتم کانادا پس از شکست مقابل ايران از المپيک حذف مي شد.
کارخانه در خصوص عملکرد آلکنو گفت: زماني که مي بازيم ديواري کوتاه تر از مربي پيدا نمي کنيم. من چون مربي هستم اين موضوع را خوب درک مي کنم. مربي بايد تصميمات را بگيرد و فدراسيون نمي تواند به آلکنو بگويد که اعلام کند خودش مقصر است! قطعا ديواري کوتاه تر از مربي نيست و اين موضوع را همه مي دانند. آلکنو تلاش خود را کرد اما من هم به عنوان يک مربي مي توانم بگويم که اگر سرعت عملمان در تصميمات کمي بهتر بود مي توانستيم در چند پوئن تاثير بگذاريم. آقاي آلکنو  شخصي است که در سطح المپيک هم بازي کرده و هم مربيگري. باتوجه به کارنامه درخشان آلکنو نمي توان گفت که اين مربي کوچک است اما قطعا بايد آسيب شناسي صورت گيرد تا اصلاحات انجام شود.
مردم داورزني را مجاب کردند به سراغ مربي خارجي برود
او ادامه داد: باتوجه به شناختي که از فدراسيون دارم قطعا آسيب شناسي ها صورت مي گيرد که بايد بعد از آن آسيب ها درمان شود. جوانان و تيم اميد خوبي داريم که مي توان براي المپيک بعدي روي آنها برنامه ريزي کرد. اکنون کاري نمي توان کرد مگر اينکه از اشتباهات درس گرفته و جلوي آنها را بگيريم.
کارخانه درپاسخ به اينکه آيا مربي ايراني نمي توانست بهتر از آلکنو نتيجه بگيرد؟ گفت: هر طوري مي توان صحبت کرد. به عنوان مثال مي توان گفت که اگر مربي ايراني  نتيجه نمي گرفت همه انتقاد مي کردند که چرا مربي المپيکي براي ايران انتخاب نشده است. قطعا هر کاري کنيم ايراداتي وجود دارد. يک تعداي افراد مغرض هستند و هرکاري که انجام دهيد از شما ايراد مي گيرند. هدف فدراسيون باتوجه به انتظارات مردم اين بود که مربي المپيکي هدايت تيم ملي ايران را قبول کند. مردم بودند که آقاي داورزني را وادار کردند که به سراغ مربي خارجي برود  وشايد اگر به خود فدراسيون بود نمي خواست اين کار را انجام دهد اما انتظارات مردم از واليبال زياد است و فدراسيون را مجاب کردند که مربي نامداري به تيم ملي واليبال ايران آورده تا هدايت ملي پوشان را برعهده گيرد. باز هم مي گويم که ايران به ۲ پوئن باخت و بايد گفت که واليبال است. بايد آموزش ببينيم و خود را توسعه دهيم.
شايد با کنار رفتن باتجربه ها رکود در تيم ملي ايجاد شود
سرمربي اسبق تيم ملي در خصوص پوست اندازي تيم ملي واليبال ايران گفت: قطعا معروف، موسوي، غفور و ... سرمايه هاي اين سرزمين هستند. مردم بايد صبر داشته باشند. جوانان شايسته اي مانند صابر کاظمي، جواد کريمي و... در تيم ملي واليبال داريم اما بايد صبر داشته باشيم. مردم بايد بپذيرند که اگر اين افراد باتجربه کنار روند شايد در تيم ملي واليبال رکودي ايجاد شود. اگر مردم اين موضوع را بپذيرند خيلي خوب مي شود چرا که فدراسيون براي مردم کار مي کند و  نظر آنها برايشان مهم است. ما درجلساتي که با داورزني داريم اين بحث هميشه وجود دارد که توقعات مردم از واليبال بالاست و بايد تلاش خود را انجام دهيم.
به برخي بازيکنان در مسابقات قهرماني آسيا استراحت داده مي شود
کارخانه درباره مسابقات قهرماني آسيا که قرار است تيم ملي با هدايت عطايي در اين مسابقات حاضر شود، گفت: ۴۰ روز ديگر وقت داريم. اولين کار ريکاوري ذهني خواهد بود. شايد در اين مسابقات بازيکناني مانند معروف، موسوي، غلامي و غفور حضور نداشته باشند تا فرصت به جوانان داده شود. فدراسيون از همين حالا برنامه هاي خود را براي آينده شروع کرده است. قرار است به بازيکنان استراحتي دهيم و قطعا فدراسيون مي داند که چه کار مي کند. اميدوارم که اتفاقات خوبي بيفتد. واليبال تمام نشده و بايد بر اساس برنامه کار را جلو ببريم.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره