logo

کریمی: باید از زنوزی دل‌جویی شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کریمی: باید از زنوزی دل‌جویی شود

ايسنا/ سرمربي تراکتور مي‌گويد تيمش مقابل النصر از پيش باخته نيست.
فيروز کريمي، سرمربي تراکتور در حاشيه تمرين امروز (شنبه) تيمش اظهار کرد: شرايط تيم نسبت به موجودي‌مان خوب است. صد البته که ما ياران زيادي از دست داديم و بضاعت ما همين است. ما در اين دو، سه جلسه براساس بضاعتمان کار کرديم و خواهيد ديد که بازي خوبي مقابل نماينده عربستان به نمايش مي‌گذاريم. يک جمله مي‌گويم که شايد تکراري باشد ولي تا ابد وجود دارد. نتيجه دست خداست. ان‌شاءالله خدا به ما نظر کند. ما از قبل باخته نيستيم و با تمام وجود به ميدان مي‌رويم و يک بازي سخت براي هر دو تيم خواهد بود.
او درباره آمادگي تيمش گفت: ما از نظر بدني به صد درصد آمادگي نرسيديم. ضمن اين که يکي، دو تا از بازيکنان‌مان مصدوم بودند که به تيم اضافه شدند. در مجموع به لحاظ آمادگي به چيزي که مدنظرمان بوده، نرسيديم. طبيعي هم هست چون با تعداد کمتر و دير هنگام شروع کرديم و دو، سه بازيکن‌مان در هفته اخير به ما اضافه شدند. البته آمادگي‌شان بد نبود.
سرمربي تراکتور در پاسخ به اين سوال که آيا فرصت آناليز کردن النصر را داشته است، توضيح داد: آقاي حسين خطيبي تيم حريف را آناليز کرده بود و ما براساس آن آناليز تمرينات‌مان را برنامه‌ريزي کرديم. سعي کرديم در اين جلسات محدود تمريني، نقاط قوت‌شان را پوشش دهيم و از نقاط ضعفشان استفاده کنيم. بالاخره تيم النصر تيمي قوي‌ است و الان صاحب سبک است. من دقيق نمي‌دانم و جهت حفظ روحيه به بازيکنانم هم اعلام نکردم ولي دو بازيکن که هر کدام ۱۲ ميليون دلار قيمت دارند، به تيم‌شان اضافه کردند. اين دو بازيکن تاثيرگذار هستند. بازيکنان ما شايد چنين قيمتي نداشته باشند ولي غيرتشان بيشتر است. با اين که مربيان ديگر روي اين تيم کار کردند ولي تيمي که مقابل النصر قرار خواهد گرفت ماحصل ۴ ماه فعاليت خود من است. اميدوارم بتوانيم با غلبه بر اين تيم در مراحل بعدي با قدرت بيشتري ظاهر شويم.
کريمي در ادامه خطاب به هواداران تراکتور گفت: از هواداران ممنونم. من هميشه به هواداران تراکتور گفتم که هواداران با شعور، پرشور و مظلوم ما هستند. قبلا شعار من بوده خدمت به تراکتور عبادت است. ما مخلص تمام تيم‌ها هستيم ولي هواداران تراکتور عاشق هستند. اگر بر ديده‌ي مجنون نشيني، به جز خوبي ليلي نبيني. همه مي‌گويند ليلي سياه است ولي از ديد مجنون نه. هواداران تراکتور، خوبي‌ها را مي‌بينند و در روزهاي بدي و خوبي کنار تيم هستند. براي اين که هواداران تراکتور غمگين نباشند، من هميشه کنارشان هستم. من در وهله اول به خاطر هواداران تراکتور برگشتم. من هم پيشنهاد داشتم و هم دارم و به خاطر يک سري مسائل مثل مسائل خانوادگي به آن‌ها جواب ندادم. هواداران تراکتور نشان دادند که قدرشناس هستند.
او افزود: در وهله دوم به خاطر ورزش کشور آمدم چون فوتبال بخشي از ورزش و است ما نماينده ايران و ترک‌ها هستيم. ما بايد آبرومندانه در ليگ قهرمانان ظاهر شويم. در وهله سوم به خاطر اعتلاي نام تراکتور به اين تيم برگشتم. تراکتور تيم بزرگي است و شانه به شانه‌ خيلي از تيم‌هاي پرطرفداران دنيا حرکت مي‌کند. در وهله بعدي به خاطر باشگاه و بازيکنان بود. بازيکنان مظلوم واقع شدند. ما شايد امکانات کمتري نسبت به تيم‌هاي ديگر دارند اما ما توانستيم در فصل قبل سهميه مشروط را بگيريم. در آخر هم به خاطر پرسنل باشگاه به خصوص آقاي زنوزي به تراکتور برگشتم.

سرمربي تراکتور ادامه داد: من از هواداران‌مان خواهشي دارم. من با مجموعه کساني که به صورت شخصي تيم‌داري کردند، همکاري داشتم و تجربه‌ام بيشتر از هر مربي‌اي است. دست کردن در جيب و خرج کردن کار آساني نيست. صد البته براي تيم محبوب و دوست‌داشتني تراکتورسازي، اين کار گواراست. بالاخره يک نفري است و سالي ۵۰، ۶۰ ميليارد در اين تيم خرج مي‌کند. الان من آمدم و گفتند ليست را بنويسم ولي هر چه نگاه کردم ديدم، هيچ يار تاثيرگذاري بيرون نمانده است. به حسين خطيبي هم گفتم بگردد ولي او هم گفت کسي بيرون نمانده است. به دنبال هر بازيکني رفتيم گفتند که براي رضايت‌نامه بايد ۱۰ ميليارد تومان به باشگاه‌شان پول بدهيم که نتوانستيم قبول کنيم. به همين دليل به سراغ بازيکنان جوان رفتيم. گرفتن رضايت‌نامه با ۲۰ ميليارد کار آساني نيست.
کريمي درباره تلاش‌هاي زنوزي، مالک تراکتور براي سامان‌دهي اين تيم توضيح داد: امروز آقاي زنوزي بايد اين کار را بکند. آقاي زنوزي به خاطر اشتباه کادرفني‌هاي پيشين ۷۰، ۸۰ ميليارد تومان هزينه کرده اما ما اين اشتباه را نمي‌کنيم. من سري قبل هم محسن يوسفي و ميلاد زنيدپور را به تبريز آوردم. من حسين کنعاني‌زادگان را با ۶۰۰ ميليون تومان به تبريز آوردم که الان براي دو فصل ۸۰ ميليارد تومان گرفته است. کساني که مي‌آوريم، بررسي شده هستند و آينده‌ دارند. هوادارن بايد بدانند که امروز روز، امکان دست کردن در جيب و دادن ۵۰، ۶۰ ميليارد براي تيم مديريتي وجود ندارد. هواداران بايد بدانند که چاره‌اي نداريم و مجبوريم از بازيکناني که يک لول پايين‌تر هستند ولي آينده دارند، استفاده کنيم. من در ۱۶ استان فوتبال‌خيز خدمت کردم. بايد بگويم که کساني مثل آقاي زنوزي حيف هستند. بايد بدانند که يک نفر در چنين شرايط سخت اقتصادي، يک نفر براي تيم خرج مي‌کند. هواداران بدانند که من يک ثانيه به بطالت نمي‌گذرانم.
او در پايان اظهار کرد: بايد قدرشناس همه باشيم. الان آقاي نظمي تلاشش را با تمام وجود مي‌کند. در راس همه ما آقاي زنوزي است که بايد از او دلجويي شود. او يک جمله‌اي گفت که دلم سوخت. اين که يکي از جيب شخصي‌اش خرج کند ولي کم محبتي ببيند. هواداران ببينند که حيف است. آقاي زنوزي منطقي است و به من گفت که به حرف‌هايم مانند مربيان قبلي گوش کرده است. او گفت که کل امور باشگاه را به مديرعامل و سرمربي تيم سپرده است. اصول فوتبال هم اين را مي‌گويد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره