برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

علی مرادی مردی برای همه پست‌ها!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
علی مرادی مردی برای همه پست‌ها!

ایسنا/ علی مرادی برای انتخابات فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کسی را لایق تر از خودش ندانست و برای تمام پست های مهم و تاثیر گذار تنها خودش را کاندیدا کرده است.

فدراسیون جهانی وزنه برداری لیست کاندیداها برای حضور در انتخابات را اعلام کرد و از ایران تنها سه نفر در این لیست حضور داشتند.
 علی مرادی رییس فدراسیون ایران برای پست های مهم ریاست، دبیرکلی، نایب رییسی و هیات اجرایی، خود را به عنوان کاندیدا معرفی کرده است. زمانی که اسامی اعلام شد برای هیچ کسی جای تعجب نداشت که به غیر مرادی هیچ کسی از ایران برای پست های مهم و کلیدی کاندیدا نشده باشد.
علیرضا قریشی رییس هیات خوزستان و محسن بیرانوند دبیر فدراسیون برای عضویت در کمیته های فنی  و مربیان کاندیدا هستند.
در دوره قبل انتخابات فدراسیون جهانی که سال 96 برگزار شد هم نام همین نفرات از سوی فدراسیون ایران اعلام شد که تنها بیرانوند توانست عضو کمیته مربیان  شود.
 در انتخابات فدراسیون جهانی که قرار بود در سال 99 برگزار شود اما لغو شد نیز باز هم نام همین افراد به فدراسیون جهانی معرفی شد. تنها تفاوت این است که قبلا نام داود باقری هم در لیست بود اما او که با مرادی به مشکل برخورد  وارد لیست سیاه شد و دیگر برای انتخابات معرفی نشد.
با توجه به آنچه در این سالها شاهد بودیم، اگر انتخابات فدراسیون جهانی هر سال تکرار شود و تیم حال حاضر در فدراسیون بر سر کار باشند باز هم اسامی کاندیداهای ایرانی تغییری نخواهند کرد!
*مرادی کسی را لایق تر از خودش ندانست  
فدراسیون جهانی وزنه برداری با توجه به فسادهای مالی و دوپینگ های سیستماتیک مدیران آن وضیعت آشفته  ای دارد  و کمیته بین المللی المپیک خواستار این شده بود که افراد جدید در این فدراسیون پست بگیرند تا ثابت شود که این فدراسیون از لحاظ مدیریتی هم پاک شده است. بنابراین بهترین فرصت بود که ایران با تدبیر ویژه دنبال گرفتن یک پست تاثیر گذار باشد و با فکر وارد کارزار انتخابات شود. اکنون آنچه می بینیم این است که علی مرادی برای کاندیداتوری در پست های مهم  فدراسیون جهانی هیچ کسی را شایسته تر و لایق تر از خودش ندیده است. همچنین برای انتخابات کمیته‌ها نیز به غیر از یاران همیشگی اش و البته اندکش کسی را شایسته کاندیداتوری ندانسته است!
برای ایران گرفتن پست در سمت هایی که تصمیم گیرنده هستند، خیلی مهم است و اکنون که مرادی خودش برای همه پست ها کاندیدا است باید بتواند حداقل مبارزه نزدیکی برای گرفتن یکی از این پست ها داشته باشد  نه اینکه مانند دوره قبل انتخابات از رقابت انصراف دهد.
 علی مرادی در این سال ها که رییس فدراسیون بوده هر زمان بحث انتخابات جهانی پیش آمده هیچ موقع فردی غیر از خود و کسانی که یاران همیشگی او هستند را وارد این کارزار نکرده است و در این جا این سوال پیش می آید که در وزنه برداری ایران فرد توانمند  وجود ندارد که بتواند شانس خود را امتحان کند و آیا مسئولان ورزش ایران نظارتی بر روی معرفی کاندیداها برای مجامع جهانی دارند یا نه.
*وزنه برداری ایران آشفته تر از جهان
نکته مهم این است که خود فدراسیون ایران اوضاع آشفته‌ای دارد. تکلیف مرادی مشخص نیست و پرونده بازنشستگی و ابطال انتخاباتش باز است. وزنه برداری زنان پرحاشیه ترین روزهای خود را می گذراند. نوجوانان به علت نبود منابع مالی قهرمانی جهان را از دست می دهند، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برای وزنه برداران استان ها تبدیل به آرزو شده است و در این شرایط، علی مرادی که از عهده فدراسیون ایران برنمی‌آید مشخص نیست چگونه سودای اداره وزنه‌برداری جهان را در سر می پروراند؟
اهالی وزنه برداری از پیشکسوتان گرفته تا قهرمانان بارها اعلام کرده‌اند  این دوره از انتخابات فدراسیون جهانی با توجه به فروپاشی مافیای تاماش آیان می تواند بهترین فرصت برای گرفتن کرسی مهم باشد و علی مرادی باید دست پر از انتخابات برگردد چرا که فدراسیون جهانی در آشفته‌ترین دوران خود به سر می‌برد و در غیر این صورت باید پاسخگو باشد که چرا ایران را دست خالی گذاشته است.
انتخابات فدراسیون جهانی ۲۵ و ۲۶ جون (۴ و ۵ تیر) در آلبانی برگزار می‌شود.
کاندیدا ها به شرح زیر است:
*پست ریاست
تعداد کاندیداها: ۱۱ نفر
یوسف المنان از قطر، محمد جلود، جینکیانگ ژو از چین، آنتونیو اورسو از ایتالیا، تام یانگ از سنگاپور، ساتو لونداهل از فنلاد، اورسلا پاپاندرئا از آمریکا، پیروس دیماس از یونان،  علی مرادی از ایران، پائولا آراندا از آمریکا و ژانت توسوپبیکوف از قزاقستان

* پست دبیرکل- خزانه دار
تعداد کاندیداها: ۱۶ نفر ( علی مرادی از ایران کاندیدا است.)
* پست نایب رییس
تعداد کاندیداها: ۳۳ نفر (علی مرادی از ایران کاندیدا است. )
* پست هیات اجرایی
تعداد کاندیداها: ۴۶ نفر کاندیدا هستند (علی مرادی از ایران کاندیدا است.)
* کمیته فنی
تعداد کاندیداها: ۳۹ نفر  (علیرضا قریشی رییس هیات وزنه برداری خوزستان از ایران کاندیدا است.)
* کمیته مربیان و تحقیقات

تعداد کاندیداها: ۲۷ کاندیدا ( محسن بیرانوند دبیر فدراسیون ایران کاندیدا است.)
* کمیته پزشکی
تعداد کاندیدها: ۱۳ نفر (ایران کاندیدایی ندارد.)
* کمیسیون توسعه
تعداد کاندیداها: ۲۷ نفر (ایران کاندیدایی ندارد.)
* کمیسیون  حقوقی
تعداد کاندیداها: ۵ نفر (ایران کاندیدایی ندارد.)
* کمیسیون حاکمیت
تعداد کاندیداها: ۸ نفر (ایران کاندیدایی ندارد.)

ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره