برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واکنش فدراسیون به منع قرارداد دلاری

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
واکنش فدراسیون به منع قرارداد دلاری

ورزش 3/یکی از مسائلی که باشگاه‌ها را در‌ عقد و یا تمدید قرارداد با بازیکنان و مربیان دچار چالش کرده است، ممنوعیت ثبت قرارداد دلاری و یورویی است که این موضوع امروز در نشست خبری امروز که با موضوع شفاف سازی دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه و  قوانین نقل و انتقالاتی برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت.
منصور قنبرزاده در بخشی از این نشست خیری با این سوال مواجه شد که ممنوعیت ثبت قرارداد دلاری و یورویی باعث شده سرمربی گل‌گهر قرارداد دیناری ببندد اما ممکن است همه بازیکنان و مربیان حاضر به عقد قرارداد دیناری نشوند؛ با این شرایط سازمان لیگ برای حل این مشکل چه طرحی دارد؟
قنبرزاده، عضو کارگروه تدوین مقررات سقف بودجه، پاسخ داد: این موضوع نیاز به شفافیت و روشنگری دارد. ما هیچگاه در این دستورالعمل، بندی تحت عنوان ممنوعیت قراردادهای دلاری و یورویی برای باشگاه‌ها که بازیکن خارجی می‌گیرند، نداشتیم اما ظاهرا معاون اول رئیس جمهوری بخش‌نامه‌ای داده‌اند که برای همه فدراسیون‌ها است؛ ایشان گفتند با توجه به اینکه مبادله دلاری و یورویی در سیستم بانکی به دلیل تحریم، مشکل‌ساز شده و در نتیجه مربیانی مثل استراماچونی که پول‌شان قابل تامین بود اما با توجه به سیستم بانکی قابل ارسال نبود، مشکل ایجاد شد، عقد قرارداد دلاری و یورویی ممنوع شود.
او افزود: این بخش‌نامه مربوط به دولت است و ما هیچ دخل و تصرفی نداشتیم. البته آنجا هم نگفته که قرارداد ریالی ببندیم و تنها اعلام شده از ارزهای رایج منطقه استفاده شود. نهایتا این در دستورالعمل ما نبوده و یک بخش‌نامه ملی است و دولت تصمیم‌گیرنده بود. باشگاه‌ها می‌توانند از ارزهای رایج منطقه استفاده کنند ولی این در حوزه مسئولیت سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نیست.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید