برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گوشی سونی اکسپریا 1 VI لو رفت؛ مشخصات دوربین، باتری و پردازنده اینجاست

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
گوشی سونی اکسپریا 1 VI لو رفت؛ مشخصات دوربین، باتری و پردازنده اینجاست

گجت نیوز/ جزئیات تازه‌ای از دوربین، باتری، پردازنده، نمایشگر و تاریخ رونمایی از گوشی سونی اکسپریا 1 VI یا همان اکسپریا ۱ مارک ۶ فاش شده است.

انتظار می‌رود شرکت سونی در رویداد ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) خود از جدیدترین پرچمدارش، گوشی هوشمند اکسپریا ۱ مارک ۶ (Sony Xperia 1 VI) رونمایی کند. با وجود اینکه طی چند هفته گذشته شایعاتی در مورد این گوشی شنیده‌ایم، امروز جزئیات بیشتری به همراه تصاویر رندر لو رفته آن را در اختیار داریم که می‌تواند برای طرفداران سونی جذاب باشد.

جدیدترین فناوری‌ها در گوشی سونی اکسپریا 1 VI
با مشخصات فنی شروع می‌کنیم. جای تعجب ندارد که گوشی سونی از جدیدترین پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام بهره می‌برد. این گوشی به یک دوربین فوق عریض ۱۶ میلی‌متری، یک دوربین اصلی ۲۴ میلی‌متری (با قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابر و حسگر ۴۸ مگاپیکسلی) مجهز است و یک دوربین تله‌فوتو با قابلیت زوم ۸۵ تا ۱۷۰ میلی‌متری نیز آن را همراهی می‌کند.


برد دوربین تله‌فوتو نسبت به گوشی اکسپریا ۱ مارک ۵ که تا ۱۲۵ میلی‌متر زوم داشت، ارتقا یافته است. با این حال، به نظر می‌رسد سایر مشخصات دوربین‌ها مشابه نسل قبل باشد. دوربین اصلی نسل جدید از قابلیت عکاسی ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند به‌ادعای سونی، کیفیت تصویر آن با دوربین‌های حرفه‌ای فول فریم این شرکت قابل رقابت است.

تحول اصلی در بخش نرم‌افزار رقم خواهد خورد. پس از سال‌ها استفاده از برنامه‌های متعدد برای دوربین، این بار تنها یک اپلیکیشن جدید برای دوربین وجود خواهد داشت که ظاهراً از دوربین‌های سری آلفای سونی الهام گرفته شده است. همچنین، اکسپریا 1 VI از «فناوری تخمین موقعیت بدن انسان» بهره خواهد برد که از دوربین‌های سری Sony Alpha قرض گرفته شده است. این فناوری به شما امکان می‌دهد حتی روی سوژه‌هایی که پشت به شما هستند یا صورتشان پوشیده است هم فوکوس دقیق داشته باشید. علاوه بر این، یک اپلیکیشن جدید مخصوص تولید محتوا به نام Video Creator نیز وجود خواهد داشت که بیشتر از همه، یوتیوبرها را خوشحال خواهد کرد.

گوشی سونی اکسپریا 1 VI همچنان جک هدفون 3.5 میلی‌متری را حفظ کرده است و به گفته سازنده ژاپنی، اسپیکرهای آن با ارائه بیس عمیق‌تر و صدای شفاف‌تر، تجربه صوتی بهتری را رقم خواهند زد. پنل پشتی این گوشی از شیشه با بافت مات ساخته شده است و در رنگ‌های مشکی و «نقره‌ای پلاتینیومی» عرضه می‌شود (تصاویر رنگ‌ها در متن اصلی قابل مشاهده است).

همانطور که شایعات پیش‌بینی می‌کردند، نسبت تصویر نمایشگر کمی عریض‌تر شده و گفته می‌شود 19.5:9 خواهد بود. همچنین پنل OLED این گوشی ظاهراً 1.5 برابر روشن‌تر از اکسپریا 1 وی است. پنل نمایشگر از نرخ تازه‌سازی متغیر نیز پشتیبانی می‌کند که از 1 هرتز تا 120 هرتز را در بر می‌گیرد. علاوه بر این، نرخ نمونه‌برداری لمسی این نمایشگر 240 هرتز است.

گفته می‌شود ظرفیت باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی‌‌آمپرساعت است و فناوری ارتقا یافته سلامت باتری به کار رفته در آن، به نظر می‌رسد طول عمر باتری را تا چهار سال افزایش می‌دهد. این گوشی از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس هم پشتیبانی خواهد کرد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره