برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اپل تأیید کرد؛ استفاده از استورهای جایگزین در iPadOS به‌زودی برای اتحادیه اروپا در دسترس قرار می‌گیرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل تأیید کرد؛ استفاده از استورهای جایگزین در iPadOS به‌زودی برای اتحادیه اروپا در دسترس قرار می‌گیرد

دیجیاتو/ اپل بنا به دستور اتحادیه اروپا، تغییرات اعمال‌شده برای iOS مانند استفاده از استورهای شخص ثالث را به iPadOS نیز خواهد آورد.

هفته گذشته کمیسیون اروپا اعلام کرد که سیستم عامل iPadOS اپل نیز تحت قانون بازارهای دیجیتال (DMA) یک دروازه‌دار تعیین می‌شود. حالا اپل به‌طور رسمی اعلام کرده که همان تغییراتی که به‌موجب این قانون برای iOS در اتحادیه اروپا اعمال کرده بود را از پاییز امسال برای iPadOS نیز اعمال خواهد کرد.

طبق توضیحات ارائه‌شده توسط اپل، توسعه‌دهندگان مستقر در اتحادیه اروپا از پاییز امسال با وجود این تغییرات، دیگر مجبور به استفاده از اپ استور نخواهند بود و می‌توانند اپ‌های آیپد را توسط استورها یا وب‌سایت‌های جایگزین منتشر کنند. البته اپلیکیشن‌هایی که توسط سیستم‌های جایگزین اپ استور منتشر می‌شوند و بیش از یک میلیون نصب اولیه سالانه دارند، همچنان شامل هزینه Core Technology Fee خواهند شد، هرچند برای توسعه‌دهندگان کوچک استثناهایی وجود دارد.

زمان انجام تغییرات iPadOS توسط اپل

غول کوپرتینویی به تاریخ مشخصی برای پیروی از این دستورات اشاره نکرده است، اما این شرکت طی یک دوره شش ماهه باید آن‌ها را رعایت کند که در 28 اکتبر (7 آبان) به پایان می‌رسد.

علاوه بر این، غول سازنده آیفون به نکته دیگری درباره پشتیبانی از استورهای شخص ثالث و هزینه Core Technology Fee اشاره کرده است. طبق گفته اپل، اگر کاربری در یک سال، برنامه مشابهی را روی آیفون و آیپد خود نصب کند، همچنان یک نصب برای آن اپلیکیشن محسوب خواهد شد.

همچنین باید اشاره کرد که همانند تغییرات اعمال‌شده برای iOS، تغییرات آتی iPadOS نیز فقط برای توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های خود را در اتحادیه اروپا توزیع می‌کنند و کاربران آیپد در اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد. بنابراین برای سایر نقاط جهان، هیچ تغییری وجود ندارد و برنامه‌ها فقط از اپ استور در دسترس خواهند بود.

اپل هم‌اکنون استفاده از استورهای اپلیکیشن شخص ثالث iOS را در تمامی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا فعال کرده است. حالا ظاهراً این شرکت تصمیم گرفته با کمیسیون اروپا مبارزه نکند و تغییرات ایجاد‌شده برای iOS را به سیستم عامل iPad نیز منتقل کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره