با تکنولوژی بازتاب Mirror’s Edge: Catalyst، دنیای بازی شفافتر به نظر می رسد
زومجي
بروزرسانی
زومجي/ مجموعه بازيهاي Mirror’s Edge بدليل دنياي شفاف و زيباي خود در ميان طرفداران شناخته ميشود. با خلق اين دنيا و طبيعي جلوه دادن آن، سازندگان بايد تلاش زيادي کنند که شهري که وقايع بازي درآن رخ ميدهد مصنوعي به نظر نرسد. در ادامه با زومجي همراه باشيد تا صحبتهاي تهيهکننده بازي Mirror’s Edge: Catalyst در رابطه با اين چالش را جويا شويد.
طي مصاحبه اخيري که با سارا جَنسِن، تهيهکننده ارشد بازي Mirror’s Edge: Catalyst انجام شده، وي در رابطه با موتور فراستبايت و خلق يک تکنولوژي جديد براي سيستم انعکاس و بازتاب در دنياي بازي صحبت کرده است:
با موتور فراستبايت، تلاش زيادي براي توليد تکنولوژي جديدي براي سيستم انعکاس در بازي کرديم. احتمالا در بازيهايي که در آينده با موتور فراستبايت ساخته خواهند شد شاهد اين تکنولوژي باشيم، اما اين ما بوديم که اين سيستم را خلق کرديم. اين سيستم تلفيقي از سه تکنولوژي انعکاس است که نحوه بازتاب تمام چيزهايي که در دنياي بازي وجود دارد را شفافتر ميکند.
بدليل اينکه دنياي Mirror’s Edge: Catalyst بسيار شفاف و مجعد است و در اين حين بايد حس واقعي بودن هم بدهد، اين مسئله براي ما بسيار حياتي بود. در بازيهاي ديگر ما ميتوانيم برخي از چيزها را با گرد و خاک و کثيفي بپوشانيم، اما در Mirror’s Edge: Catalyst همه چيز تميز و شفاف است.
جنسن در ادامه در رابطه با سيستم استريم بازي ( در ادامه به صورت مفصل در رابطه با اين تکنولوژي توضيح خواهيم داد) صحبت کرده است:
از آنجايي که تمرکز اصلي ما به جاي فيزيک روي انيميشنهاي بازي است، بازي Mirror’s Edge: Catalyst تقريبا تفاوت زيادي با بازيهاي ديگري که با فراستبايت ساخته ميشود دارد. برخلاف سري Battlefield که درآن شاهد محيطهاي وسيع هستيم، در Mirror’s Edge: Catalyst به دليل اينکه گيمپلي همهچيز بازي است، شاهد ساختمانهاي بسيار بزرگ خواهيم بود که تمام آنها با بازيکن قابل تعامل خواهند بود. بنابراين فکر ميکنم تکونولوژي استريم فراستبايت براي توليد يک چشمانداز بزرگ در شهر بازي مهم بود. تمام چيزهايي که در دنياي Mirror’s Edge: Catalyst مشاهده خواهيد کرد اشيا و قابل تعامل هستند.
بدون تکنولوژي استريم فراستبايت، نميتوانستيم جا به جايي در شهر را بدون صفحه بارگذاري پيادهسازي کنيم.
موتور فراستبايت بيشتر براي خلق محيطهاي وسيع توليد شده است، بنابراين خلق يک شهر بزرگ با ميليونها اشيا که با شخصيت اصلي بازي تعامل خواهند داشت براي اين موتور يک پيشرفت محسوب ميشود. انجام اين کار براي ما يک چالش بسيار بزرگ بود. براي توليد اين شهر بزرگ که تمام گوشه و نقاط آن گيمپلي اي را درخود جاي داده است، کارهاي زيادي با فراستبايت انجام داديم.
تکنولوژي استريم که بيشتر در بازيهاي جهانآزاد کاربرد دارد، به موتور بازي اجازه ميدهد محتوياتي که بازيکن درحال رفتن به سمت آن است را در حافظهي رم بارگذاري کند. درحين انجام اين کار، موتور بازي محتوياتي که در قبل بارگذاري شدهاند و بازيکن ديگر در آنها حضور ندارد را از حافظه رم حذف ميکند. بارگذاري محتويات يک بازي جهانآزاد در حافظهي رم، بدون انجام اين کار امکانپذير نخواهد بود، چراکه محدوديت رمها اجازه نميدهد موتور بازي تمام محتويات يک دنياي وسيع را به صورت يکجا بارگذاري کند.
بازي Mirror’s Edge Catalyst در تاريخ ۲۳ فوريه ۲۰۱۶ (۴ اسفند ۹۴) براي پلتفرمهاي پلياستيشن 4، ايکسباکس وان و رايانههاي شخصي منتشر خواهد شد.