برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گزارش مالی الکترونیک آرتز؛ Mirror’s Edge Catalyst تاخیر خورد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ديجياتو/ کمپاني الکترونيک آرتز به تازگي گزارش مالي سه ماهه ي دوم سال مالي 2016 را منتشر کرده است که حکايت از مسائلي جالب دارد. از يک سو، اندرو ويلسون، مدير عامل الکترونيک آرتز، انتظار دارد که بازي Star Wars: Battlefront تا پايان ماه مارس 2016، به فروش 13 ميليون واحدي برسد و از سوي ديگر، نرخ در آمد سال به سال کمپاني با 18 درصد کاهش نسبت به پيش مواجه شده است. بنابر گزارش الکترونيک آرتز، بيش از 9.5 ميليون نفر در نسخه ي بتاي بازي Star Wars: Battlefront مشارکت کردند و در مجموع چيزي در حدود 1.6 ميليارد ساعت به بازي پرداختند. بنابر اين آمار، اندرو ويلسون انتظار دارد که اين بازي تا پايان سال مالي 2016 به فروش 13 ميليون واحدي دست يابد. پيش از اين گفته مي شد که چيزي در حدود 9 الي 10 ميليون نفر بازي را خريداري خواهند کرد اما ويلسون با اشاره به اين که آمار پيش خريد Star Wars در سطحي عالي بوده است خاطر نشان کرده که مي توان انتظار بيش تري داشت. بازي استار وارز قرار است دنباله هاي زيادي داشته باشد و طي همکاري به وجود آمده ميان ديزني و الکترونيک آرتز، بزودي شاهد عرضه ي بازي هاي ديگري نيز خواهم بود. در همين حال، اکترونيک آرتز قصد دارد که با عرضه ي مداوم بسته هاي الحاقي براي Battlefront تا سال 2017، فروش بازي خود را افزايش دهد. در همين حال، اندرو ويلسون در جلسه ي گزارش مالي خود اعلام کرد که نسخه ي جديد بازي Mirror’s Edge تحت عنوان Catalyst با اندکي تاخير عرضه خواهد شد و تاريخ عرضه ي آن از 23 فوريه به 24 مه سال 2016 ميلادي تغيير کرده است. کمپاني بزرگ بازي سازي اشاره کرده که ميزان کاربران فعال بازي هاي NFL 16، NHL 16 و صد البته فيفا 16 تا 30 درصد نسبت به همين بازه ي زماني در سال گذشته افزايش داشته. هم چنين از زمان معرفي بسته ي الحاقي جديد بازي Star Wars: The Old Republic، تا 33 درصد به تعداد مشترکين اين بازي افزوده شده است. بازي هاي Battlefield 4 و Battlefield: Hardline هم چنان به صورت ميانگين و ماهانه، 6 ميليون کاربر را به خود مشغول مي کنند و کماکان به کار خود ادامه مي دهند. از ابتداي ماه جولاي تا آخر سپتامبر، بخش Draft Champions بازي NFL 16 بيش از 16.4 ميليون بار بازي شده، 10.9 ميليون در The Sims 4 فرستاده شده و 1.3 ميليارد بازي آنلاين در SimCity BuildIt به انجام رسيده است. در همين بازه ي زماني، کاربران بيش از 1.7 ميليون دقيقه را به بازي Battlefield Hardline اختصاص داده اند، کاربران NHL 16 حدود 85.5 ميليون گل به ثمر رسانده اند و بازيکنان Battlefield 4 حدود 1.5 ميليون بار در نقشه ي Zavod: Graveyard Shift مشغول به بازي شده اند. جزييات بيش تر را مي توانيد در اينفوگرافيک هاي پايين ببينيد. نرخ در آمد ديجيتالي الکترونيک آرتز به 50.2 ميليون دلار رسيده که نسبت به رقم 508 ميليون دلاري سال گذشته، افت 6 درصدي به چشم مي خورد. درآمد ديجيتالي، در کل 62 درصد از درآمد کل الکترونيک آرتز را تشکيل داده است. فروش ديجيتالي عناوين روي کنسول، 34 درصد درآمد ديجيتالي را تشکيل داده و اين رقم براي پي سي و موبايل به ترتيب 17 درصد و 2 درصد است. بسته هاي الحاقي هم به تنهايي و با در اختيار داشتن سهم 27 درصدي، درآمد قابل توجهي نصيب الکترونيک آرتز کرده اند. فروش فيزيکي و مابقي درآمدهاي جانبي الکترونيک آرتز نيز به رقم 313 ميليون دلار رسيده که با توجه به رقم 482 ميليون دلاري سال پيش، افت 13 درصدي را تجربه کرده است. در نهايت نيز نرخ درآمد کل شرکت الکترونيک آرتز به رقم 815 ميليون دلار رسيده که در قياس با درآمد 990 ميليون دلاري سه ماهه ي دوم سال مالي 2015، از افت 18 درصدي رنج مي برد. در گالري مي توانيد اينفوگرافيک هاي منتشر شده از سوي الکترونيک آرتز را مشاهده کنيد.