زومجي/ رايان پيتون از استوديوي کمفلاژ در مصاحبه جديد خود اظهار داشته که توسعهدهندگان اين بازي تمام تلاش خود را براي کم اهميت جلوه دادن محدوديتهاي تکنولوژي VR و ارائه يک تجربه بينقص در Marvel’s Iron Man VR به کار گرفتهاند.
توسعهدهندگان استوديوي Camouflaj با ايدهي ساخت يک بازي رده بالا و اختصاصي واقعيت مجازي براساس تجربه نقش آفريني در قالب کاراکتر آيرون من (Iron Man) در آستانه انتشار بازي Marvel’s Iron Man VR هستند. باتوجهبه تمرکز کامل اين استوديو روي توسعه اين پروژه و جذابيتهايي که ويژگيهاي اين کاراکتر دنياي مارول ميتواند در بستر واقعيت مجازي ايجاد ميکند، انتظار ميرود با بازي خوشساخت و جذابي مواجه باشيم. هرچند تکنولوژي VR در شرايط فعلي با محدوديتهايي مواجه است که بيشتر اين موارد به بحثهاي سختافزاري مربوط ميشود.
بنابراين سؤالي که در اينجا مطرح ميشود، اين است که توسعهدهندگان استوديوي کمفلاژ چطور به تطبيق اين محدوديتها با تمايلات خود براي ارائه يک تجربه بينقص از بازي جديد خود پرداختهاند؟ ازاينرو، رايان پيتون (Ryan Payton) مؤسس استوديوي کمفلاژ در مصاحبه جديد خود با وبسايت 8bitisland در خصوص اين موضوع توضيحاتي را ارائه کرده است.
پيتون با اذعان به محدوديتهاي سختافزاري استفاده از ابزار واقعيت مجازي اظهار داشته که استويديو کمفلاژ به منظور کسب اطمينان از ارائهي بينقص و کاملاً روان تجربه اين بازي، «چيزهاي جالبي» را در پشت صحنه به کار گرفته است. وي عقيده دارد که هدف اين استوديو به حداقل رساندن نگرانيهاي ناشي از توانايي سختافزاري توسط کاربران بوده و تلاش ميکند تا تنها چيزي که بازيکن به آن فکر ميکند، نقش آفريني در قالب شخصيت آيرون من باشد:
مسلماً تکنولوژي در اين زمينه با محدوديتهايي مواجه است. لذا ما چيزهاي جالبي را در پشت صحنه به کار گرفتيم تا اين تجربه در بينقصترين حالت ممکن منتقل شود. البته بيشتر اين فعاليتها دور از چشم کاربران و در ويژگيهاي ساختاري بازي صورت گرفته است. چيزي که ما بهدنبال آن هستيم، اين است که بازيکنان کمترين اهميت را براي سختافزار مورد استفاده خود قائل باشند. ما قصد داريم تا بازيکنان تنها به آيرون من بودن فکر کنند. اين موضوع، يکي از مهمترين اهدافي بوده که از ابتداي فرايند توسعه اين بازي در ذهن سازندگان قرار داشته است.
ور در ادامه و در خصوص انتخاب شخصيت Iron Man براي توسعه اين بازي ميگويد:
فکر نميکنم در ميان شخصيتهاي مارول، مورد بهتري براي هماهنگي کامل با جنبههاي مختلف واقعيت مجازي وجود داشته باشد.
در جريان آيرون من VR، بازيکنان هدايت توني استارک را در قالب آيرون من برعهده ميگيرند. او وظيفه دارد که گوست را رديابي و دستگير کند؛ هکري که بهواسطهي دانش خود توانسته است به سلاحهاي قديمي توني استارک دسترسي پيدا کند. کاربران براي تجربهي Iron Man VR، جدا از هدست واقعيت مجازي پلياستيشن VR به کنترلرهاي موو هم احتياج دارند تا بتوانند جتهاي Repulsor مرد آهني را هدايت کنند.
فرايند توسعه بازي Marvel’s Iron Man VR اخيراً به اتمام رسيده و اين بازي در تاريخ سوم ژوئيه (جمعه ۱۳ تير) براي PlayStation VR عرضه خواهد شد. قبل از آن، ميتوانيد از همين الان دموي رايگان اين بازي را از فروشگاه پلياستيشن دريافت کنيد.
بازار