برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اتفاق خوب برای سونی پس از 4 سال

منبع
ترنجي
بروزرسانی
اتفاق خوب برای سونی پس از 4 سال

ترنجي/ سوني براي اولين بار در چهار سال گذشته، از اسمارت‌فون‌هاي اکسپريا سود خواهد کرد

سوني اعلام کرده است که بر اساس نتايج عمليات‌ها از آوريل ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱، کسب‌وکار موبايل اين شرکت، براي اولين بار در چهار سال گذشته، سودي را براي اين شرکت به ارمغان خواهد آورد.

طبق آخرين گزارش سوني از نتايج سه‌ماهه دوم امسال، اين شرکت موفق به فروش ۸۰۰ هزار اسمارت‌فون اکسپريا شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، با کاهش ۱۰۰ هزار عددي روبه‌رو شده اما نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، اين مقدار دو برابر شده‌است. با توجه به بحران بازار و کاهش تقاضا به دليل فراگيري ويروس کرونا، نتايج کنوني سوني مي‌تواند به‌عنوان يک موفقيت درنظر گرفته شود.

اين شرکت براي آينده‌ي کوتاه‌مدت خود، روي دستگاه‌هاي پايين‌رده و بالارده حساب باز کرده‌است. طبق گفته‌ي سوني، بازار در حال حاضر به آرامي به سمت دستگاه‌هاي مقرون به‌صرفه حرکت مي‌کند؛ در حالي که تقاضا براي پرچم‌دارها رو به کاهش است. البته سوني به چشم پديده‌اي موقت به اين موضوع نگاه مي‌کند و معتقد است که دستگاه‌هاي بالارده‌ي آن، همچنان در آينده محبوب‌تر خواهند شد.

سوني به اين نکته اشاره کرده است که صنعت اسمارت‌فون، رفته‌رفته و به‌آرامي به سمت بخش‌هاي ميان‌رده و پايين‌رده در حال حرکت است. به باور سوني، اين گذار موقت است و مدل‌هاي پرچم‌دار، سرانجام بازهم پرطرفدار خواهند شد اما در حال حاضر، اين شرکت در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، بر روي اسمارت‌فون‌هاي مقرون به‌صرفه‌ي بيشتري تمرکز کند.

نظر شما در اين مورد چيست؟ 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره