نماد آخرین خبر

اپل دومین نسخه‌ بتای سیستم عامل macOS Big Sur را منتشر کرد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ بعد از انتشار پنجمين نسخه‌ي بتا از سيستم عامل‌هاي iOS 14، iPadOS14 و tvOS 14، اپل دومين نسخه‌‌ي بتا از سيستم عامل macOS Big Sur را به صورت عمومي منتشر کرد. با انتشار اين نسخه، کاربراني که نسخه‌‌‌ي بتا را بر روي دستگاه خود نصب کرده‌اند، مي‌توانند تا قبل از عرضه نهايي اين سيستم عامل به صورت عمومي، نگاهي به قابليت‌هاي جديد آن داشته باشند.

اين به‌روزرساني منتشر شده داراي ويژگي‌هايي مشابه با پنجمين نسخه‌ي بتا از سيستم عامل‌هاي iOS 14، iPadOS14 و tvOS 14 است که به بررسي ويژگي‌هاي جديد اضافه شده به اين سيستم عامل‌ها پرداختيم. قبل از ارائه اين به‌روزرساني جديد، اپل اولين نسخه‌ي بتا از سيستم عامل macOS Big Sur را در تاريخ ۶ آگوست (۱۶ مرداد ماه) منتشر کرده بود.

اگر که اولين نسخه‌‌ي بتا را بر روي مک خود نصب کرده‌ايد، اکنون مي‌توانيد با رفتن به بخش «به‌روزرساني نرم‌افزاري» (Software Update) در قسمت «تنظيمات» (System Preferences) اين به‌روزرساني جديد را دريافت کنيد.

اگر که تاکنون نسخه‌ي بتا را بر روي مک خود نصب نکرده‌ايد و علاقه‌مند هستيد تا قبل از رونمايي رسمي نگاهي به قابليت‌هاي جديد اين سيستم عامل داشته باشيد، مي‌توانيد با استفاده از سايت اپل در برنامه‌ي دريافت سيستم عامل‌هاي بتاي عمومي ثبت نام کنيد.

در به‌روزرساني منتشر شده از سيستم عامل جديد macOS Big Sur شاهد تغييرات ظاهري در محيط کاربري سيستم عامل هستيم. اپل در اين به‌روزرساني جديد، در طراحي پنجره‌هاي سيستم عاملش از طراحي گرد در گوشه‌ها همراه با شفافيت بيشتر اين پنجره‌ها استفاده کرده است.

علاوه‌بر اين، از جمله قابليت‌هاي جديدي که در اين به‌روزرساني جديد در دسترس کاربران قرار گرفته است مي‌توان به «مرکز کنترل» (Control Center) جديد، ايجاد برخي به‌روزرساني‌ها در اپ «سافاري» (Safari) و رونمايي از نسخه‌‌ي «کاتاليست» (Catalyst) اپ Messages اشاره کرد. به‌روزرساني اپ Messages باعث شده است که اين اپ بيشتر از پيش، شبيه به نسخه‌ي iOS خود شود.

البته اين تغييرات تنها ويژگي‌هاي جديد اضافه شده به اين سيستم عامل نيستند، بلکه اپل سعي دارد با ارائه‌ اين سيستم عامل خود را براي يک تغيير بزرگ يعني جايگزيني پردازنده‌هاي اينتل با اپل سيليکون آماده کند. با توجه به اين موضوع، تغييرات بسيار زيادي در ساختار اين سيستم عامل ايجاد شده است تا براي اين تغيير آماده باشد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، همچنين اپل قصد دارد تا در سومين نسخه‌ي بتاي از سيستم عامل macOS Big Sur ويژگي‌هاي جديد‌تر و بيشتري را براي بررسي کاربران به اين سيستم عامل اضافه کند. وجود اين به‌روزرساني‌هاي تدريجي به طور حتم براي کساني که نمي‌خواهند به يک‌باره حجم بسيار زيادي را دانلود کنند، مناسب خواهد بود.

اگر قصد داريد تا نسخه‌ي بتاي macOS Big Sur را بر روي دستگاه خود نصب کنيد، قبل از نصب حتما از دستگاه خود بک‌آپ تهيه کنيد و در آخر توصيه مي‌کنيم که سيستم عامل‌هاي بتا را بر روي دستگاه‌هاي ثانويه خود نصب کنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره