برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پتنت هواوی، نشان از پوشش همه سطوح گوشی با نمایشگر دارد

منبع
زوميت
بروزرسانی

زوميت/ مستندات جديد مرتبطت با پتنت جديد هواوي نشان‌دهنده کار روي گوشي‌هوشمندي است که نمايشگر آن لبه‌ها را نيز پوشش داده است. 
   
هواوي پتنتي به ثبت رسانده که به محصولي با ويژگي‌هاي خاص اشاره مي‌کند. در نگاه اول، محصول به‌نمايش درآمده در پتنت شباهت بسياري با هواوي ميت ايکس اس دارد؛ اما با اين تفاوت که خبري از گوشي هوشمند تاشدني نيست، بلکه دستگاه مجهز به نمايشگري است که دورتادور بدنه را احاطه مي‌کند. تصاوير منتشر شده از پتنت جديد شرکت چيني نشان مي‌دهند که در پنل جلويي تقريبا حاشيه‌اي وجود ندارد و مقدار بسيار کمي در بالا و پايين نمايشگر حاشيه ديده مي‌شود.

در پنل پشتي نيز شاهد امتداد نمايشگر هستيم؛ به‌صورتي‌که قسمت بسيار باريکي به بدنه دستگاه براي قرارگيري ماژول دوربين، حسگرها، دکمه پاور و راکرهاي ولوم صدا اختصاص يافته است. علاوه بر موارد ذکرشده، خبري از دوربين سلفي نيست. چنين امري بيان‌کننده‌ي استفاده از مکانيزم کشويي براي دوربين سلفي است يا هواوي در نظر دارد از فناوري دوربين سلفي مخفي‌شده در پشت نمايشگر استفاده کند.

کاربر مي‌تواند با جداسازي نمايشگر از پنل پشتي به صفحه‌نمايشي با ابعاد بزرگ‌تر دسترسي داشته باشد و براي بازگرداندن صفحه‌نمايش به ابعاد کوچک‌تر، نمايشگر را بار ديگر به پنل پشتي متصل کند. در حالت اوليه، قسمتي از صفحه‌نمايش که در پنل پشتي قرار مي‌گيرد، خاموش خواهد شد تا ميزان مصرف انرژي کمتر شده و کاربر نيز به اشتباه فرماني صادر نکند.

بايد در نظر داشت که اصولا پتنت‌ها ايده‌هاي خلاقانه‌ي شرکت‌ها را به‌همراه دارند و به اين معني نيست که به‌طور حتم محصولي برگرفته از آن‌ها به توليد انبوه مي‌رسد. درواقع شرکت‌ها دستاوردهاي خود را به‌صورت پتنت به ثبت مي‌رسانند تا حق استفاده از ايده‌ برايشان محفوظ باقي بماند. 

بااين‌حال، آنچه در پتنت مشاهده مي‌شود گوشي هوشمندي با چالش‌هاي فراوان از نظر سخت‌افزاري است. در درجه‌ي بعدي، چنين محصولي هزينه‌ي ساخت بالايي دارد و درنتيجه با برچسب قيمتي به‌مراتب گران‌تر از محصولات موجود در بازار عرضه خواهد شد. درحال‌حاضر، شيائومي مي ميکس آلفا شباهت بسياري به پتنت ثبت‌شده‌‌ي هواوي دارد و گفته مي‌شود با قيمت ۲،۸۰۰ دلار روانه بازار چين خواهد شد.

قيمت ۲،۸۰۰ دلاري براي گوشي هوشمند باعث مي‌شود که خريداران بسيار محدودي داشته باشد. درحال‌حاضر پرچم‌داران هزار دلاري موجود در بازار با انتقادات بسياري همراه هستند؛ به‌نحوي‌که اکثر کاربران در ميان محصولات ميان‌رده‌ي پريميوم به‌دنبال گوشي هوشمند بعدي خود مي‌گردند.

چندي پيش سامسونگ  پتنتي به ثبت رساند که تلفن هوشمندي با بدنه‌اي کاملا شفاف را نشان مي‌داد. شرکت‌هاي ديگر نيز گويا به‌دنبال ساخت محصولاتي با امکانات غيرمتعارف هستند. چنين اقداماتي نشان مي‌دهد که شرکت‌هاي سازنده‌ي گوشي هوشمند به‌دنبال يافتن ويژگي خاصي براي فروش محصولاتشان هستند؛ امکاناتي که ممکن است کاربرد چنداني نداشته باشند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره