نماد آخرین خبر

هواوی یک حق اختراع جدید ثبت کرد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
هواوی یک حق اختراع جدید ثبت کرد

ترنجي/ به نظر مي رسد هواوي در حال مطالعه يک فناوري آينده نگرانه است که مي تواند زندگي همه را راحت تر کند. اين شرکت براي ثبت اختراع فناوري جديد ليزر که شارژ بي سيم را در مسافت هاي طولاني فراهم مي کند، درخواست کرده است. حق اختراع هواوي براي شارژ بي سيم از راه دور مي تواند آينده ما را متحول کند.

در حال حاضر، اين فناوري نام دقيقي ندارد. اما هنوز يک نوآوري هيجان انگيز در راه حل هاي شارژ است. با قدرت گرفتن هرچه بيشتر تلفن هاي هوشمند، عمر باتري مناسب به مشکلي تبديل شده است که بسياري از OEM ها با آن روبرو هستند. از طريق اين فناوري مي توانيد مشکل حمل شارژر و سيم را با خود برطرف کنيد.

هواوي مي گويد: “براي ايجاد هر اتاق جلسات يا کافي شاپ با قدرت شارژ نامرئي، يکي از بزرگترين چالش ها ايمني ليزر براي چشم است.”

اين شرکت هنوز هم سخت تلاش مي کند تا اين فناوري را در دسترس کاربر قرار دهد. همچنين مي توان از فاصله نزديک با خيال راحت از آن استفاده کرد. اين سيستم مي تواند چشم ها را در مسير ليزر تشخيص دهد و سپس دستگاه خاموش مي شود تا از کاربران يا حيوانات خانگي آنها در منطقه محافظت کند.

توضيح داده شده است که اين دستگاه مي تواند به چندين دستگاه الکترونيکي اجازه دهد همزمان به طور بي سيم شارژ شوند. ماژول شارژ در يک مکان ديدني مشرف به کل اتاق قرار مي گيرد. به ماژول شارژ اجازه مي دهد تا دستگاه هاي سازگار را به طور خودکار شارژ کند. اين فناوري مي تواند نيرو را به برخي از دستگاه هاي تلفن همراه منتقل کند که براي انتقال نيرو از راه دور و متوسط ​​بسيار مناسب است. اين دستگاه ها مي توانند شامل تلفن هاي هوشمند ، لپ تاپ ، تبلت و حتي پهپادها باشند.

البته اين فناوري هنوز تاريخ معرفي ندارد. ما فکر مي کنيم اين اتفاق به زودي رخ نخواهد داد. مشکل اين است که ليزري که از ماژول شارژ به دستگاه هاي تلفن همراه منتقل مي شود بسيار مضر است. بنابراين اين شرکت (و ساير شرکت ها) بايد بسيار سخت تلاش کند تا آن را بهتر کند. اما وقتي هواوي به سطح ايمني لازم رسيد، ممکن است به يکي از مفيدترين نوآوري هاي دهه تبديل شود.

در حال حاضر، هواوي بسياري از دفاتر و آزمايشگاه هاي تحقيق و توسعه خود را در سراسر جهان تعطيل کرده است. همچنين، اين سرمايه گذاري براي تحقيق و توسعه را کاهش داد. اين به طور مستقيم بر سرعت توسعه فن آوري هاي جديد تأثير مي گذارد. در اين زمينه، ما خيلي خوشبين نيستيم که اين فناوري شارژ بي سيم به زودي در بازار ظاهر شود.

نظر شما درباره اين ايده جذاب هواوي چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم