برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

افزایش شمار کاربران 5G در چین

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
افزایش شمار کاربران 5G در چین

ديجياتو/ يازده ماه پس از راه‌اندازي طرح‌هاي 5G در چين بيش از  ۱۱۰  ميليون کاربر براي استفاده از آن ثبت نام کرده‌اند. رئيس «آکادمي فناوري اطلاعات و ارتباطات چين» (CAICT) که از زير مجموعه‌هاي «وزارت صنعت و فناوري اطلاعات» محسوب مي‌شود، ضمن اشاره به آمار بالاي متقاضيان استفاده از اينترنت پرسرعت نسل پنجم تاکيد کرد چنين رويکردي چين را به بزرگترين بازار 5G جهان از نظر تعداد کاربر تبديل مي‌کند.

اين آمار در حالي منتشر مي‌شود که کمتر از يک سال از آغاز زمان صدور مجوز براي استفاده تجاري شبکه 5G مي‌گذرد و اپراتورهاي مختلف برنامه‌ها و طرح‌هاي اشتراک اين شبکه را به تبع صدور مجوزها اعلام کرده و به کاربران خدمت‌رساني‌ مي‌کنند.

البته آمار ۱۱۰ ميليون کاربر، بخش بسيار کوچکي از آمار کل متقاضيان اين شبکه است. در ماه ژوئن، آمارهاي مربوط به سه اپراتور دولتي چين نشان داد که در مجموع ۱.۶ ميليارد مشترک تلفن همراه از خدمات اين اپراتورها استفاده مي‌کنند. در واقع، اعداد و ارقام حاکي از آن است که هر کاربر چيني در کشوري با جمعيت ۱.۴ ميليارد نفري، بيش از يک دستگاه موبايل دارد.

دولت چين، اپراتورهاي مخابراتي، سازندگان تجهيزات مخابراتي و همچنين شرکت‌هاي توليدکننده دستگاه‌هاي مختلف و توسعه دهندگان نرم افزار، همگي در تلاش هستند که اين کشور و شهروندانش از همه نظر به شبکه 5G مجهز شوند.

سياست گذاري براي سرعت بخشيدن به اتصال 5G با حمايت دولت به سرعت پيش مي‌رود. از چند ماه قبل، اپراتورهاي مخابراتي سخت در تلاش هستند تا بيش از ۴۶۰ هزار برج بلند مرتبه را در چين مجهز به تجهيزات 5G کنند.

يکي از مقامات چيني ادعا مي‌کند که در ماه جولاي، به‌صورت متوسط هر هفته درحدود ۱۵ هزار ايستگاه مخابراتي 5G جديد به شبکه اين کشور اضافه شده است. دولت چين در نظر دارد تا پايان سال ۲۰۲۰ اين تعداد را به ۶۰۰ هزار ايستگاه برساند تا کليه استان‌هاي سراسر کشور بتوانند از پوشش‌دهي خدمات اينترنت پرسرعت 5G‌ بهره ببرند.

يکي از شرکت‌هاي که در اين حوزه برگ برنده در دست دارد، هواوي خواهد بود که زيرساخت‌هاي مورد نياز شبکه نسل جديد را توليد مي‌کند.

هواوي‌، اوپو، شيائومي وساير توليد کنندگان گوشي‌هاي هوشمند چيني نيز، خود را با اين موج همراه کرده و محصولاتي با قابليت پشتيباني از شبکه اينترنت نسل جديد به بازار عرضه مي‌کنند. براساس گزارش اخير CAICT ، امسال بيش از ۹۳ ميليون دستگاه گوشي هوشمند 5G‌ در چين به فروش رسيده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر