برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

علی بابا از کوچکترین رایانه ابری جهان رونمایی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ شرکت علي بابا از کوچکترين رايانه ابري شخصي با وزن 60 گرم با نام «Wuying» رونمايي کرد. اين رايانه کوچک با ابعادي به اندازه کف دست، در قلب خود سيستم قدرتمندي دارد و مي‌‌تواند به راحتي جايگزين سيستم‌هاي دسکتاپ امروزي شود.

اين رايانه کوچک، فاقد پردازنده است ولي با استفاده از منابع ابري داخلي مي‌تواند براي کارهاي متعددي از جمله ويرايش ويديو، انيميشن سازي، توسعه نرم افزار مورد استفاده قرار گيرد. رايانه ظاهرا کوچک ولي توانمند علي بابا، قابليت اتصال به هر نمايشگري را دارد و کاربران مي‌توانند با استفاده از مزاياي رايانش ابري در هر زمان و مکان و به روشي مقرون به صرفه کارهاي خود را پيش ببرند.

رايانه کوچک Wuying، دستگاهي کوچک است ولي براي برخي کاربردها، عملکردي قدرتمندتر از رايانه‌هاي شخصي سنتي خواهد داشت. علي بابا ادعا مي‌کند که زمان رندرگيري يک فريم انيميشن با رزولوشن بالا در اين رايانه، فقط 10 دقيقه طول مي‌کشد. در اين صورت سرعت عملکرد Wuying حدودا 9 برابر سريع تر از رايانه‌هاي شخصي فعلي بازار است.

رايانه جيبي و کوچک، نه تنها براي کاربردهاي خانگي، بلکه براي سازمان‌ها و موسسات دولتي نيز گزينه مناسبي محسوب مي‌شود. کافي است رايانه به نمايشگر متصل شود و به راحتي مي‌توان با آن هر کاري که با کامپيوترهاي شخصي قابل انجام است.

البته عملکرد Wuying با کروم بوک گوگل مبتني بر فضاي ابري که نيازي به  CPU ندارد، متفاوت است. همچنين کاربران مي‌توانند برنامه‌هاي مورد نياز خود را از جمله لينوکس، ويندوز و برنامه‌هاي مختلف ديگر را خريداري و روي اين رايانه مورد استفاده قرار دهند.

علي بابا ادعا مي‌کند که محاسبات ابري دومين منبع درآمد شرکت طي سه ماهه گذشته بوده است و تجارت سرويس‌هاي مبتني بر رايانش ابري و همچنين کلاود هيبريد (ابر هيبريدي) رونق خوبي گرفته است.

به نظر مي‌رسد با پيشرفت فناوري‌هاي مربوط به رايانش ابري، همه سيستم‌هاي کامپيوتري به همين سمت حرکت کنند و در آينده شاهد معرفي رايانه‌هاي مبتني بر رايانش ابري بيشتري در بازار خواهيم بود.

علي بابا اطلاعاتي در مورد قيمت رايانه کوچک اعلام نکرده است. اما تاييد کرده که دستگاه قبل از عرضه به بازار، ابتدا در دسترس مشتريان سازماني قرار خواهد گرفت.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم