برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ ارزان‌ترین گوشی 5G خود را به‌زودی روانه بازار می‌کند

منبع
زوميت
بروزرسانی

زوميت/ درحالي‌که زمان بسيار کمي از رونمايي تراشه‌ي جديد اسنپدراگوان 750G کوالکام مي‌گذرد؛ مشخص شده است که گلکسي A42 مدل 5G ازجمله اولين محصولات برخوردار از اين تراشه است.
   
سامسونگ تاکنون گوشي‌هاي هوشمند بسياري با مودم 5G به بازار عرضه کرده است؛ اما يکي از نکات مشترک ميان اين محصولات را مي‌توان قيمت گران آن‌ها در نظر گرفت. درواقع، زماني‌که بازار تلفن‌هاي هوشمندي سازگار با فناوري ارتباطات 5G را در نظر مي‌گيريم، کمتر به محصولي از شرکت کره‌اي برمي‌خوريم که قيمت نسبتا ارزان‌تري از گوشي‌هاي هوشمند شرکت‌هاي ديگر داشته باشد. گويا اين رويه به‌زودي تغيير مي‌کند؛ زيرا سامسونگ در نظر دارد گوشي هوشمندي مجهز به تراشه‌ي اسنپدراگون 750G به بازار عرضه کند؛ تراشه‌اي که علاوه‌بر توان محاسباتي مطلوب، از مودم 5G نيز برخوردار است.

چندي پيش، اطلاعاتي درباره‌ي دستاورد گوشي هوشمند جديد به‌نام گلکسي اي ۴۲ مدل ۵ جي (Galaxy A42 5G) منتشر شد؛ اما بسياري از ويژگي‌ها و مشخصات سخت‌افزاري آن نامشخص باقي ماند. حال، گويا زمان آن فرارسيده است تا اطلاعات بيشتري از گلکسي A42 مدل 5G به‌دست آوريم. در اطلاعاتي که اخيرا فضاي مجازي را پر کرده است، به بنچمارکي از گلکسي A42 مدل 5G اشاره مي‌شود که طبق آن، محصول جديد سامسونگ از تراشه‌ي اسنپدراگون 750G قدرت مي‌گيرد. زماني‌که گلکسي A42 مدل 5G سامسونگ معرفي شد، هنوز از رونمايي تراشه‌ي اسنپدراگون 750G کوالکام خبري نبود و احتمالا به‌همين‌دليل، مقام‌هاي شرکت کره‌اي به اين نتيجه رسيدند که اطلاعاتي از تراشه‌ي استفاده‌شده در آن منتشر نکنند.

اسنپدراگون 750G تراشه‌اي براي محصولات ميان‌رده است که از پردازنده‌ي گرافيکي آدرنو ۶۱۹ استفاده مي‌کند. پردازنده مرکزي اين تراشه از دو خوشه تشکيل شده است: خوشه‌اي داراي دو هسته با فرکانس ۲/۲۱ گيگاهرتزي و خوشه‌ي ديگر داراي شش هسته با فرکانس ۱/۸ گيگاهرتزي. متأسفانه هنوز قيمت گوشي سامسونگ گلکسي A42 مدل 5G  مشخص نشده است؛ اما مي‌دانيم که ارزان‌ترين گوشي هوشمند شرکت کره‌اي خواهد بود که از ارتباطات 5G پشتيباني مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره