برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هوش مصنوعی میزان تنهایی افراد را تشخیص می‌دهد

منبع
مهر
بروزرسانی
هوش مصنوعی میزان تنهایی افراد را تشخیص می‌دهد

مهر/ محققان دانشگاه کاليفرنيا از ابداع يک سيستم هوش مصنوعي جديد خبر داده‌اند که با بررسي الگوهاي سخن گفتن افراد مي‌تواند ميزان تنهايي افراد را تشخيص دهد.
به گزارش نيواطلس، اين سيستم به خصوص براي بررسي ميزان حس تنهايي افراد سالمند طراحي شده تا بتوان براي حل مشکلات بهداشتي و اجتماعي ناشي از انزواي آنها اقدامات اساسي انجام داد.

سيستم‌هاي هوش مصنوعي قبلاً با بررسي الگوهاي سخن گفتن افراد موفق به شناسايي مشکلاتي همچون افسردگي، اختلال دوقطبي، برخي اختلالات رواني و غيره شده بودند. اما اين اولين بار است که از آنها براي بررسي ميزان تنهايي اشخاص استفاده مي‌شود.

پژوهشگران مي‌گويند پي بردن به سطح تنهايي افراد معمولاً از طريق پرسش از افراد يا با ديگر روش‌هاي پزشکي ممکن نيست و هوش مصنوعي مي‌تواند در اين زمينه کمک‌هاي شاياني به متخصصان بکند.


آزمايش اين الگوريتم هوش مصنوعي بر روي ۸۰ فرد مسن به نتايج خوبي انجاميده و نتايج آن دقيق‌تر از مصاحبه‌هاي ۹۰ دقيقه‌اي با افراد کهنسال براي بررسي ميزان حس تنهايي در آنها دانسته شده است. طراحي الگوريتم مذکور با همکاري شرکت آي بي ام صورت گرفته است. دقت اين الگوريتم ۹۴ درصد برآورد شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره