برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وسترن دیجیتال دست به سازماندهی مجدد واحدهای کسب‌وکاری خود می‌زند

منبع
زوميت
بروزرسانی
وسترن دیجیتال دست به سازماندهی مجدد واحدهای کسب‌وکاری خود می‌زند

زوميت/ شرکت وسترن ديجيتال اعلام کرد براي ساده‌سازي توسعه محصولات خود، به دو واحد جداگانه تقسيم مي‌‌شود.
   
وسترن ديجيتال از برنامه‌هاي مهم براي سازماندهي شرکت خود به‌منظور ساده‌سازي توسعه هارد درايورهاي جديد و درايورهاي حالت جامد خبر داد. از اين پس وسترن ديجيتال داراي دو واحد تجاري جداگانه خواهد بود که با HDD و SSD کار مي‌کنند و هرکدام توسط مديرکل خود هدايت مي‌شوند. درحال‌حاضر، رابرت سودربري، مديريت يکي از بخش‌ها را بر عهده دارد و اين شرکت در جست‌وجوي يک مدير کل براي بخش تجاري HDD است.

وسترن ديجيتال، چندين سال پيش با تلاش‌هاي مکرر خود موفق به تثبيت صنعت ذخيره‌سازي شد. اين شرکت در اوايل سال ۲۰۱۰ اداره چندين شرکت فعال در حوزه ساخت HGST ،SSD و فلش را برعهده گرفت تا محصولات مورد نياز خود را به‌دست آورد؛ اما تا زماني‌که در سال ۲۰۱۷ شرکت SanDisk را خريداري نکرده بود هنوز نمي‌توانست فلش NAND توليد کند. پس از اينکه وسترن ديجيتال شرکت‌هاي متعددي را خريد، به اين فکر افتاد که اکنون زمان خوبي براي ايجاد يک سازمان يکپارچه مرتبط با ذخيره‌سازي است که در هر کدام از واحدهاي تجاري آن روي يک فناوري جديد تمرکز کند.

درحالي‌که اين غول ذخيره‌سازي در حال تکامل بود، متاسفانه مدل تجاري مذکور نتوانست به مرحله نهايي برسد و درواقع خوب کار نکرد. در سال ۲۰۱۵ وسترن ديجيتال درآمد ۱۴٫۶ ميليارد دلاري و سود خالص ۱٫۵ ميليارد دلاري را گزارش کرد، درحالي‌که درآمد سالانه SanDisk براي سال مالي ۲۰۱۵ چيزي در حدود ۵٫۵۶ ميليارد دلار بود. اما در همين بازه زماني، درآمد اعلام شده براي شرکت تلفيقي مذکور ۱۶٫۵۶۹ ميليارد دلار بود، همچنين اين شرکت در سال مالي ۲۰۲۰ درآمدي برابر با ۱۶٫۷۲۶ ميليارد دلار داشت. اين بدان معنا است که اين شرکت تاکنون موفق نشده بزرگ‌تر از Western Digital و SanDisk چندين سال پيش باشد.

مشکلات موجود در راه موفقيت وسترن ديجيتال
دلايل زيادي وجود دارد که چرا وسترن ديجيتال براي افزايش درآمد خود به‌صورت گسترده‌اي با مشکل مواجه شده است. اکنون دنياي فناوري ذخيره‌سازي بيش از گذشته در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات متعدد است، به همين دليل شرکت‌هاي بزرگي مانند وسترن ديجيتال نمي‌توانند مانند گذشته در مسير خود براي پيشرفت حرکت کنند. رقابت در بازار 3D NAND و SSD بسيار کم شده، بازار کلي مربوط به هارد در حال کاهش است و وسترن ديجيتال مجبور شده براي تمرکز روي محصولات ديگر و جلوگيري از رقابت با شرکت‌هاي بزرگي مانند مانند Dell EMC ،HPE ،IBM NetApp و هيتاچي، راهکارهايي را که براي فناوري ذخيره‌سازي به آن‌ها دست پيدا کرده بود به‌ فروش برساند.

ايجاد دو واحد جداگانه در وسترن ديجيتال، يک رقابت داخلي مثبت مي‌سازد
وسترن ديجيتال در تلاش براي ساده‌سازي تجارت و همچنين تسريع در توسعه محصولات، تصميم گرفت شرکت را به دو بخش تقسيم کند که هرکدام به‌طور مستقل عمل کنند. اين مسئله ممکن است يک رقابت داخلي را پديد بياورد، اما کاملا ارزشش را دارد؛ زيرا مي‌تواند باعث افزايش سرعت توليد محصولات و در ادامه افزايش ميزان درآمد شود.

واحد تجارت فلش توسط رابرت سودربري اداره خواهد شد که مسئول کل استراتژي نمونه کارهاي NAND، توسعه محصول، مهندسي، تيم‌هاي مديريت محصول و نتايج کسب‌وکار خواهد بود. سودربري قبلا معاون ارشد و مديرکل تجارت شبکه سازماني سيسکو بود و سپس به‌عنوان مدير در UpLift و همچنين مشاور Rubrik و McKinsey & Co مشغول به کار شد.


سودربري گفت:

از نظر من، نوآوري محصول نتيجه ايده‌هاي عالي و بازارهاي پويا است. آن‌چه من در مورد تجارت فلش وسترن ديجيتال تصور مي‌کنم اين است که پتانسيل موجود در آن مي‌تواند نياز هر بازار از جمله فضاي ابري، موبايل، بازي، ويدئو و دستگاه‌هاي هوشمند را تأمين کند. اين پتانسيل درکنار فکر کردن راجع‌به چگونگي تکامل محصولات و فناوري، راه را براي ارائه نوآوري به مشتريان هموار مي‌کند. رمز موفقيت وسترن ديجيتال اين است که اجراي قوي فناوري با يک استراتژي متمرکز براي هر يک از اين بازارها همراه شود.

همان‌طور که پيش‌تر ذکر شد، اين شرکت به‌دنبال يک مديرکل براي بخش تجارت محصولات هارد ديسک خود نيز هست. اکنون مدتي است که اين شرکت در حال انتخاب مدير براي بخش‌هاي مختلف خود است. در اوايل سال جاري اين شرکت پس از بازنشستگي استيو ميليگان، مدير ارشد وسترن ديجيتال که از ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۰ در اين شرکت کار مي‌کرد، ديويد گوکلر را به‌عنوان مديرعامل جديد منصوب کرد. ماه آگوست گذشته نيز مايک کاردانو، يکي از مديران وسترن ديجيتال، اين شرکت را ترک کرد.
 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره