برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیست‌هزار مبتلا به کرونا در آمازون

منبع
زوميت
بروزرسانی
بیست‌هزار مبتلا به کرونا در آمازون

زوميت/ آمازون اعلام کرد که در بازه‌ي زماني ۱ مارس تا ۱۹ سپتامبر، بيش از يک‌ميليون نفر از کارمندان اين شرکت آزمايش کرونا داده‌اند.
   
چندي پيش، رسانه‌ي NBC گزارشي درباره‌ي شفاف‌نبودن آمازون درزمينه‌ي ارائه آمار کارمندان مبتلا به بيماري کرونا منتشر کرد. با زير فشار قرارگرفتن آمازون، سران اين شرکت مجبور شدند آمار دقيق آزمايش‌هاي کرونا و کارمندان مبتلا به ويروس COVID-19 را ارائه دهند. درواقع، آمار به تعداد آزمايش‌هاي کرونا کارکنان آمازون و تعداد افراد مبتلا به اين ويروس اشاره مي‌کند.

بسياري از شرکت‌هاي بزرگ آمريکايي از ارائه‌ي چنين آماري خودداري کرده‌اند و نمي‌توان آمار ارائه‌شده‌ي آمازون را با شرکت‌هاي ديگر مقايسه کرد و سنجيد که عملکرد آمازون در مقابله با بيماري کرونا در‌مقايسه‌با شرکت‌هاي ديگر چگونه بوده است. سران آمازون مي‌گويند که روزانه هزاران آزمايش روي کارمندان اين شرکت انجام مي‌شود و انتظار مي‌رود تا ماه نوامبر، تعداد آزمايش‌هاي روزانه در ۶۵۰ شعبه آمازون به ۵۰ هزار برسد.

سران آمازون توضيح مي‌دهند که در بازه‌ي زماني ۱ مارس تا ۱۹ سپتامبر روي ۱ ميليون و ۳۷۲ هزار نفر کارمند اين شرکت آزمايش انجام شده و از اين تعداد ۱۹،۸۱۶ نفر به بيماري کرونا مبتلا بوده‌اند. مقام‌هاي شرکت آمازون با ارائه‌ي اطلاعات جالبي نشان مي‌دهند که در‌مقايسه‌با متوسط آمارها، در کنترل بيماري کرونا ميان کارکنان اين شرکت موفق عمل کرده‌اند.

درواقع، سران آمازون با استفاده از داده‌هاي دانشگاه جانز هاپکينز و بررسي عواملي ازقبيل موقعيت جغرافيايي و سن کارکنان، تخمين زده‌اند که از تعداد کارکنان بايد درحدود ۳۳،۹۵۲ نفر به کرونا مبتلا شوند؛ اما تعداد کارکنان مبتلا به بيماري کرونا در شرکت آمازون از آمارهاي مدنظر کمتر بوده است. آمازون حتي آمارهاي خود را نسبت به ايالات مختلف آمريکا بررسي کرده است که طبق آن، ميانگين کارمندان مبتلا به بيماري کرونا آمازون در‌مقايسه‌با کل کارکنان آن ايالت از ميانگين افراد مبتلا در هر ايالت درمقايسه‌با جمعيت آن کمتر بوده است.

در ميان آمارهاي ارائه‌شده، ايالت مينه‌سوتا کمي با ديگر ايالات متفاوت است و دليل آن نيز شرايط خاص آن در طول شيوع بيماري کرونا ازجمله اعتراض‌هاي گروهي کارگران به‌دليل شرايط کاري عنوان مي‌شود. تعداد کارکنان آمازون مبتلا به بيماري کرونا در ايالت مينه‌سوتا ۳۱/۷ نفر از هر ۱،۰۰۰ نفر بيان شد. اين موضوع در حالي رخ مي‌دهد که متوسط مبتلايان به بيماري کرونا در ايالات مينه‌سوتا ۱۵/۸ نفر از هر ۱،۰۰۰ نفر است و ميانگين کارکنان مبتلا به بيماري کرونا آمازون در کل ايالات متحده ۱۹/۱ نفر از ۱،۰۰۰ نفر بيان مي‌شود.

آمارهاي آمازون در حالي ارائه شده است که رسانه‌هايي ازجمله CNBC و بلومبرگ مدعي هستند که برخي از کارکنان شرکت‌هاي شخص ثالث مرتبط با آمازون ازجمله رانندگان تحويل کالا در آمار محاسبه نشده‌اند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره