برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

از گوشی های سری هواوی میت ۴۰ چه می‌دانیم؟

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ در اين مقاله نگاهي خواهيم داشت به مشخصات گوشي هاي سري هواوي ميت ۴۰ – Huawei Mate 40 بر اساس تصاوير و اطلاعاتي که به بيرون درز کرده‌اند.

تحريم هواوي از سوي ايالات متحده سبب شد برخلاف سال‌هاي قبل، پرچمداران سري Mate در ماه سپتامبر معرفي نشوند. حالا با کمي تاخير، اين گوشي ها در راه هستند. هر چه به زمان رونمايي نزديک‌تر مي‌شويم، جزئيات بيشتري هم از سري هواوي ميت ۴۰ بيرون مي‌آيد که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک مي‌گذاريم.

گوشي هاي سري هواوي ميت ۴۰
بنابر گزارش‌هاي موجود؛ مدل‌هاي استاندارد، Pro و +Pro سه عضو اصلي خانواده هواوي Mate 40 را تشکيل مي‌دهند. البته مدل لوکس پورشه ديزاين را هم بايد به آن‌ها اضافه کنيم که به طور محدود عرضه خواهد شد.


برخلاف سال گذشته که پنل خميده فقط در مدل پرو وجود داشت؛ اين‌بار همگي از آن برخوردار مي‌شوند. البته ظاهرا انحناي نمايشگر آن‌ها يکسان نيست. همچنين دکمه‌هاي فيزيکي جانبي که در هواوي ميت ۳۰ پرو حذف شده بودند؛ امسال بازگشتي دوباره خواهند داشت.

هواوي ميت ۴۰ با يک صفحه نمايش خميده ۶.۶۷ اينچي و نرخ ريفرش ۹۰ هرتز توصيف شده؛ نمايشگر ميت ۴۰ پرو اما از نوع آبشاري و خميده‌تر است. درباره سايز آن اطلاعات چنداني نداريم، ولي بايد اندکي از مدل استاندارد بزرگ‌تر باشد؛ مثلا ۶.۸ اينچ. درباره نرخ تازه‌سازي آن هم گزارش‌هاي متفاوتي از ۹۰ تا ۱۲۰ هرتز منتشر شده است.

مشخصات دوربين
گفته مي‌شود ناچ هم در سري هواوي ميت ۴۰ جاي خود را به حفره‌ي نمايشگر مي‌دهد. البته ظاهرا دوربين سلفي مدل استاندارد، منفرد و دوربين مدل‌هاي پرو، دوگانه خواهد بود.

آن‌طور که رندرهاي لو رفته نشان داده‌اند، حفره‌ي کپسولي شکل اين دو گوشي کمي کشيده‌تر از موبايل‌هاي ديگر است؛ چيزي که در هواوي پي ۴۰ پرو نيز ديده بوديم. اين حفره از سنسورهاي نور محيطي و مجاورت هم ميزباني خواهد کرد.

پرچمداران هواوي همواره به داشتن دوربين‌هاي عقب باکيفيت معروف بوده‌اند و از گوشي هاي اين سري نيز همين انتظار مي‌رود.

هواوي ميت ۴۰ را احتمالا با يک مجموعه دوربين سه‌گانه ملاقات خواهيم کرد؛ متشکل از دوربين اصلي ۵۰ مگاپيکسلي، دوربين فوق عريض ۲۰ مگاپيکسلي و دوربين تله‌فوتو ۸ مگاپيکسلي. دوربين اصلي بايد مثل سري P40 مجهز به سنسور RYYB و ۱/۱.۲۸ اينچي IMX700 با پيکسل‌هاي ۱.۲۲ ميکرومتري باشد.

ظاهرا اجزاي ماژول دوربين هواوي ميت ۴۰ پرو را سنسور اصلي ۵۰ مگاپيکسلي در همراهي با يک دوربين فوق عريض ۸۰ مگاپيکسلي، يک دوربين پريسکوپي تله‌فوتو و يک سنسور ToF تشکيل خواهند داد. اما مدل پرو پلاس احتمالا يک دوربين بيشتر خواهد داشت که مي‌تواند لنز تله‌فوتو براي بزرگ‌نمايي بهتر باشد.

سخت افزار داخلي و سرعت شارژ
مي‌توان با اطمينان گفت که گوشي هاي سري هواوي ميت ۴۰ با Kirin 9000 مي‌آيند. اطلاعات زيادي از اين تراشه مرموز در دست نيست؛ اما مي‌دانيم که از فناوري ساخت ۵ نانومتري برخوردار است و مودم داخلي ۵G دارد.

بايد انتظار قابليت‌هاي پيشرفته هوش مصنوعي، NPU و GPU قوي‌تري را نيز داشته باشيم. همچنين برخي منابع از وجود نسخه ضعيف شده‌اي با نام Kirin 9000E هم سخن مي‌گويند.

البته بايد يادآور شويم که در اثر محدوديت‌هاي اعمال شده توسط دولت آمريکا، شرکت تراشه‌ساز TSMC با هواوي قطع همکاري کرده است؛ بنابراين شايد تعداد چيپ‌هاي کايرين ۹۰۰۰ به اندازه کافي نباشد و روي آمار فروش هواوي تاثير منفي بگذارد.

درباره سرعت شارژ هم اسنادي منتشر شده که به پشتيباني از شارژ فوق سريع ۶۶ وات اشاره دارند. اگر اين ويژگي در همه مدل‌ها مشترک باشد، خبر خوبي براي طرفداران خواهد بود.

تاريخ عرضه سري هواوي ميت ۴۰
انتظار مي‌رود مراسم معرفي جهاني اين پرچمداران در روز پانزدهم اکتبر (۲۴ مهر) و در چين، يک هفته بعد از آن برگزار شود. روند پيش‌فروش هم بايد بلافاصله به جريان بيفتد و نخستين مشتريان در اواخر اکتبر، محصول خريداري شده را دريافت کنند.

ناگفته نماند که رونمايي از سري آيفون ۱۲ اپل هم امسال از ماه سپتامبر به اکتبر موکول شده است؛ احتمالا ۲۲ مهر!

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره