برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ساخت تفنگ ارسال پارازیت برای مختل کردن پهپادها

منبع
مهر
بروزرسانی
ساخت تفنگ ارسال پارازیت برای مختل کردن پهپادها

مهر/ پهپادها از نظر مأموران امنيتي، پليس‌ها و کارکنان شاغل در فرودگاه‌ها ابزار مزاحمت هستند و لذا تفنگي ويژه براي مختل کردن عملکرد آنها ابداع شده است.

شرکت انگليسي درون ديفنس يک تفنگ ارسال پارازيت براي پهپادهاي مختلف توليد کرده که اي هزار ام پي نام دارد و مدعي شده اين تفنگ سبک ترين و کوچک‌ترين تفنگ ارسال پارازيت براي پهپادهاست که مي‌تواند مانع از مزاحمت آنها شود.

اين تفنگ بعد از فشردن ماشه شليک يک ميدان الکترومغناطيسي با فرکانسي مشابه با فرکانس پهپاد هدف ايجاد مي‌کند تا بتواند سيستم کنترل ارتباطات، جهت يابي با جي پي اس، انتقال ويدئو توسط پهپاد و غيره را مختل کند.

در نتيجه اين اختلال ارتباط پهپاد با اپراتور از دست مي‌رود. در اين حالت معمولاً پهپادها به طور خودکار بر زمين فرود مي آيند يا به همان نقطه‌اي که از آن اعزام شده بودند، باز مي گردند.

برد اين تفنگ يک کيلومتر است و مي‌تواند سيگنال‌هاي پارازيت خود را در جهات مختلف يا در تنها يک جهت ارسال کند. اين تفنگ ضدآب با هر بار شارژ باتري دو ساعت قابل استفاده است. شارژ کامل تفنگ يادشده چهار ساعت طول مي‌کشد. اين تفنگ در سرماي حداکثر منفي ۲۰ درجه تا گرماي حداکثر ۶۰ درجه سانتيگراد به درستي عمل مي‌کند. وزن اين تفنگ ۳.۵ کيلوگرم است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره