برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با دو مدل جدید آیفون ۱۲ قد خود را در عکس اندازه بگیرید

منبع
زوميت
بروزرسانی
با دو مدل جدید آیفون ۱۲ قد خود را در عکس اندازه بگیرید

زوميت/ حسگر لايدار دو مدل جديد آيفون ۱۲ مي‌تواند درکنار تجربه‌اي از واقعيت افزوده، قد افراد را نيز به‌طور خودکار اندازه‌گيري کند.
   
مدتي پيش اپل از چهار مدل سري جديد آيفون ۱۲ رونمايي کرد که دو مدل پيشرفته‌تر آيفون‌ ۱۲ پرو و پرو مکس با حسگر جديد لايدار، تجربه‌اي از واقعيت افزوده دراختيار کاربرانش قرار مي‌دهند. اين حسگر کاربردي، ويژگي منحصربه‌فرد ديگري نيز ارائه مي‌دهد و با استفاده از اپليکيشن Measure، قد افراد را در عکس مي‌نويسد. نکته‌ي جالب‌تر اينکه به گفته‌ي اپل، اپليکيشن يادشده حتي در حالت نشسته‌ بلندي قد افراد را اندازه‌گيري مي‌کند.

روش کار بدين صورت است که اپليکيشن Measure فرد را در منظره‌ياب گوشي شناسايي و به‌طور خودکار، قدش را از زمين تا سر و کلاه و موي او محاسبه مي‌کند. کافي است کاربر پس از بازکردن اپليکيشن يادشده، دوربين را روي فرد موردن ظر بگيرد و چند ثانيه بعد، خطي در قسمت بالاي سر او ظاهر مي‌شود که روي آن، اندازه‌‌ي قد را نشان مي‌دهد. انتخاب واحد اندازه‌گيري در گزينه‌ي Measure Units در بخش Measure تنظيمات وجود دارد و کاربر مي‌تواند بر اساس مورد اندازه‌گيري (فرد يا اشياء) آن را به فوت، اينچ يا سانتي‌متر تغيير دهد.

گزينه‌ي اسکرين‌شات در دکمه‌ي شاتر دايره‌اي شکل در قسمت پايين سمت راست، امکان ذخيره‌ي عکس را فراهم مي‌کند و مي‌توان پس از ذخيره‌ي تصوير در قالب عکس يا فايل، آن‌ را به اشتراک گذاشت.

دستگاه‌هاي مجهز به حسگر لايدار از جمله آيپد پرو ۲۰۲۰، از قابليت جديد نيز پشتيباني مي‌کنند. اين قابليت علاوه ‌بر قد افراد، به‌طور خودکار اندازه‌ و ابعاد اشيائي مانند مبلمان و ميز را با ابزار Ruler نشان مي‌دهد.

علاوه ‌بر آيفون، گوشي‌هاي سامسونگ گلکسي اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس، اس ۲۰ اولترا، اس ۱۰ فايوجي و نوت ۱۰ پلاس قابليت اندازه‌گيري ارتفاع، عرض و حتي حجم را با اپليکيشن Quick Measure و با استفاده از حسگر سه‌بعدي عمق‌سنج فراهم مي‌کنند. البته، اپليکيشن Quick Measure سامسونگ قد افراد را به‌طور خودکار اندازه‌گيري نمي‌کند و کاربر به‌صورت دستي بايد آن را اعمال کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم