برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعویق دریافت کارمزد از رویدادهای آنلاین توسط اپ‌استور

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تعویق دریافت کارمزد از رویدادهای آنلاین توسط اپ‌استور

ديجياتو/اپل به تازگي اعلام کرده که اپ‌هاي برگزاري رويداد و کلاس‌هاي آموزشي آنلاين بايد تا تاريخ ۹ تير ۱۴۰۰ به قابليت پرداخت درون برنامه‌اي مجهز شوند. بنابراين اين کمپاني تا چندين ماه ديگر امکان برگزاري اين جلسات را بدون کارمزد ممکن کرده است.

اپل در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که کدام اپ‌ها شامل سياست خريد درون برنامه‌اي مي‌شوند و بايد ۳۰ درصد کارمزد پرداخت کنند. در ابتدا اين اپ‌ها مجبور بودند که تا دسامبر سال جاري ميلادي به چنين قابليتي مجهز شوند که اکنون مهلت آن‌ها افزايش پيدا کرده است.

اپل در اعلام اين خبر به شيوع ويروس کرونا اشاره کرده و گفته: «در زماني که دنيا با کوويد-۱۹ مي‌جنگد، ما تشخيص داديم که تغيير تجارب شخصي به ديجيتال همچنان اولويت اصلي بايد باشد.»

لزوم قرارگيري گزينه خريد درون برنامه‌اي در سرويس‌هاي خارجي مانند استريم ويديو يا کلاس‌هاي ورزشي که از طريق iOS ارائه مي‌شوند، از مدت‌ها قبل در سياست‌هاي اين کمپاني وجود داشته. با اين حال تغييرات اخير مربوط به شکايت فيسبوک در ماه سپتامبر مي‌شود.

فيسبوک به اين موضوع اشاره داشت که افرادي که از طريق اپ فيسبوک رويدادهاي خود را برگزار مي‌کنند، بايد ۳۰ درصد کارمزد پرداخت کنند. اين موضوع در حالي است که اين افراد به علت شيوع کرونا با کاهش درآمد نيز مواجه شده‌اند. اپل در آن زمان تصميم گرفت کميسيون خود را تا پايان سال ۲۰۲۰ دريافت نکند تا درآمد توسعه‌دهندگان کاهش نداشته باشد.

تصميم اخير اپل زمان بيشتري براي قرارگيري اين قابليت در اختيار توسعه‌دهندگان قرار مي‌دهد. اين غول دنياي فناوري چند روز پيش تصميم گرفت کارمزد خود را براي توسعه‌دهندگاني که سالانه کمتر از ۱ ميليون دلار درآمد دارند، از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش دهد. برخي شرکت‌هاي بزرگ از چنين موضوعي اعلام نارضايتي کرده‌اند.

اپل هم اکنون با اپيک گيمز به علت دريافت کارمزد بالا دعواي حقوقي دارد و همچنين با يک تحقيق ضدانحصاري در اروپا دست و پنجه نرم مي‌کند. بايد ديد اين موارد باعث تغيير سياست‌هاي اين کمپاني در اپ استور مي‌شوند يا خير.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر