برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

40 کانتینر محتوی کارت‌های RTX 3090 در چین ربوده شد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
40 کانتینر محتوی کارت‌های RTX 3090 در چین ربوده شد

سخت افزار/ اين روزها اخبار عجيب و غريب پيرامون دنياي تکنولوژي کم نشده و مسائل جنايي هم به اين وضعيت نابسامان دامن زده است. همين چند وقت پيش بود که خبري در مورد سرقت محموله گوشي‌هاي آيفون کمپاني اپل را شنيديم و داستان ربوده شدن پلي استيشن 5 هاي کاربران در انگليس که سر و صداي زيادي به پا کرد. در جديدترين گزارش، 40 کانيتنر محتوي کارت هاي RTX 3090 که پرچمدار نسل جديد گرافيک هاي انويديا محسوب مي‌شود، با ارزش حدودا 336 هزار و 500 دلار در چين از يکي از کارخانه‌هاي کمپاني هاي MSI به سرقت برده شده است.

گزارش Tom’s Hardware مبني بر اين است که MSI معتقد است در اين سرقت بزرگ اعضاي داخلي اين کمپاني تايواني نقش داشته‌اند. محوطه عرضه کارخانه MSI در چين تحت پوشش دوربين هاي مدار بسته است و کاميون‌هايي که براي بارگيري وارد محوطه مي شوند تماما بازرسي مي شوند، بنابراين با توجه به اين مسائل، احتمال اينکه يک خودش پشت اين سرقت باشد زياد است. MSI به نظر يافتن محموله خود نااميد است اما اين کمپاني حاضر است براي هرگونه اطلاعاتي که به بازگرداندن کانتينرهاي ربوده شده کمکي کند، مبلغ حدودا 15 هزار دلار جايزه دهد. پليس در رابطه با اين اتفاق آگاه شده و همچنين MSI به هر شخصي که در مورد محل کانتينرهاي ربوده شده اطلاعات مفيدي داشته باشد، پاداش خواهد داد.

موجودي کارت‎هاي Ampere بسيار کم است و RTX 3090 با متوسط قيمت 2250 دلار و در eBay با قيمت بيش از 3000 دلار به فروش مي رسد بنابراين واضح است که چرا چنين محموله‏‌اي مي‌تواند براي سارقين جذاب باشد. گفته مي‎شود که در اين محموله 220 دستگاه از کارت گرافيک مذکور وجود داشته، اگر چه رقم بزرگي به نظر نمي‎رسد اما مي‎تواند به عدم موجودي کارت هاي MSI RTX 3090 در برخي مناطق شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره