برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سایت‌های خارجی آمازون در فهرست فروشندگان اجناس تقلبی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سایت‌های خارجی آمازون در فهرست فروشندگان اجناس تقلبی

ايسنا/ شماري از وب سايت‌هاي خارجي آمازون به دليل عرضه اجناس تقلبي در آنها، در فهرست سالانه دولت آمريکا از بازارهاي بدنام قرار گرفتند.

دفتر نماينده بازرگاني آمريکا بازبيني ۲۰۲۰ خود از بازارهاي بدنام را منتشر کرد. اين فهرست دربرگيرنده سايت‌هاي تجارت الکترونيکي است که تصور مي رود فروش اجناس تقلبي را تسهيل کرده و در فعاليتهاي نقض يا سرقت مالکيت معنوي دست دارند.

سايت‌هاي آمازون در انگليس، آلمان، اسپانيا، فرانسه و ايتاليا در اين گزارش نام برده شده اند. در شکايتها عليه  سايت‌هاي خارجي آمازون ادعا شده که فرآيند حذف اجناس تقلبي از سايت آمازون بسيار کند است حتي براي شرکتهايي که در برنامه حمايت از برند عضويت دارند. همچنين گفته شده که آمازون فروشندگان ديگري که در فروشگاه اينترنتي اين شرکت فعاليت دارند را بررسي نمي کند و مشخص نمي کند که چه کسي کالاهاي عرضه شده را به فروش مي رساند.

آمازون گزارش دفتر نماينده بازرگاني آمريکا را که شامل سايت آمريکايي آمازون نبود، رد کرده و به برنامه ها و ابزارهاي گسترده اي اشاره کرد که براي مقابله با عرضه اجناس تقلبي طراحي شده اند.

سخنگوي آمازون به شبکه سي ان بي سي اعلام کرد قرار گرفتن آمازون در اين گزارش، ادامه انتقام جويي شخصي از آمازون است و هيچ چيز بيش از يک شيرين کاري نااميدانه در روزهاي پاياني دولت نيست. آمازون بيش از ساير نهادهاي خصوصي براي مبارزه با کالاهاي تقلبي تلاش کرده است.

دونالد ترامپ، رييس جمهور آمريکا مکررا از آمازون و جف بزوس، مديرعامل اين شرکت در دوران رياست جمهوري چهار ساله اش انتقاد کرده است. بزوس مالک واشنگتن پست است که ترامپ از آن بابت پوشش نامطلوب دولتش انتقاد کرده است. آمازون همچنين ادعا کرده است به دليل حملات از سوي ترامپ عليه آمازون و شخص بزوس، نتوانست برنده قرارداد رايانش ابري پنتاگون که ۱۰ ميليارد دلار ارزش داشت، شود.

سايت‌هاي آمازون براي نخستين بار در سال ۲۰۱۹ به فهرست بازارهاي بدنام دفتر نماينده بازرگاني آمريکا وارد شدند.

آمازون تلاشها براي مقابله با عرضه اجناس تقلبي را با رشد فروش کالاهاي شرکتهاي ديگر در اين فروشگاه اينترنتي افزايش داده است. اين بازار اکنون بيش از نيمي از فروش آمازون را تشکيل مي دهد و ميزبان ميليونها جنس عرضه شده از سوي شرکتهاي ديگر است.

اگرچه اين بازار بخش مهمي از کسب و کار آمازون است، اما با شماري از مسائل در ارتباط با فروش اجناس تقلبي، غيرمطمئن و تاريخ گذشته روبرو شده است. آمازون در سال ۲۰۱۹ رصد کالاهاي تقلبي را به عنوان يک عامل ريسک در اظهارنامه سالانه اش آغاز کرد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، اين شرکت عرضه کنندگان اجناس تقلبي را مورد پيگيرد قانوني قرار داده و برنامه هاي مختلفي را براي شناسايي فروش اجناس تقلبي به اجرا گذاشته است. واحد جرايم تقلبي آمازون که در ژوئن راه اندازي شد و از دادستانهاي سابق فدرال، بازرسان و تحليلگران ديتا تشکيل شده است، سايت اين شرکت را براي شناسايي فعاليتهاي کلاهبرداري کاوش مي کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره