برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

حافظه آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس چقدر خواهد بود؟

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی

گجت نيوز/ طبق شايعه‌هاي تازه منتشر شده، گفته مي‌شود که حافظه آيفون ۱۳ پرو و پرو مکس – iPhone 13 Pro Max يک ترابايتي خواهد بود.

هرساله پرچمداران جديد شرکت اپل عرضه مي‌شوند و کاربران را با ويژگي‌هاي جديد شگفت‌زده مي‌کنند. با اين وجود علاوه بر برخي ويژگي‌ها و قابليت‌هاي نرم‌افزاري و همچنين پيشرفت کيفيت دوربين، يکي ديگر از توانايي‌هاي گوشي‌هاي آيفون داشتن مشخصات فني فوق‌العاده قوي است؛ به نحوي که امسال و با عرضه چيپ A14 مشاهده کرديم که قدرت يک پردازنده ۵ نانومتري تا چه حدي مي‌تواند قوي باشد.

با اين حال نکته قابل توجه اينجاست که هرساله پردازنده و ميزان رم گوشي‌هاي هوشمند از جمله آيفون پيشرفت مي‌کند، اما حدودا از سال ۲۰۱۸ و پس از عرضه آيفون ايکس اس، هنوز حافظه داخلي گوشي بيشتر از ۵۱۲ گيگابايت ديده نشده و ايده آن عملي نشده است.

بنا بر شايعه‌هاي اخير، ظاهرا شرکت اپل در حال کار روي حافظه‌هاي ۱ ترابايتي براي قرار دادن در گوشي‌هاي هوشمندي است که به احتمال بسيار بالا، سري آيفون ۱۳ يا آيفون ۱۲ اس ناميده مي‌شود.

البته در اين گزارش‌ها نوشته شده که اين ايده هنوز در حال آزمايش و پيشرفت بوده و از همه مهم‌تر تنها براي دو مدل پرو و پرو مکس در دسترس قرار خواهد گرفت.

همچنين گفته مي‌شود که قرار است تا ناچ بالاي صفحه در گوشي‌هاي نسل بعد اپل کوچک‌تر شوند؛ شايعه‌اي که سال گذشته هم شنيده مي‌شد و عملي شدن آن را نديديم. البته اين شايعه يک پايه دارد آن هم گذاشتن قابليت حسگر زير نمايشگر خواهد بود که قرار است تا جايگزين مناسبي براي Face ID باشد.

به هر حال اگر هم حسگر اثر انگشت زير نمايشگر به پرچمداران iPhone 13 و همچنين مدل‌هاي Pro و Pro Max هم اضافه شود، بعيد به نظر مي‌رسد که ناچ روي صفحه برداشته شود و در نهايت سايز آن کمي کوچک‌تر خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره