برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سهم ناچیز خودروهای برقی از بازار آمریکا

منبع
زوميت
بروزرسانی
سهم ناچیز خودروهای برقی از بازار آمریکا

زوميت/ با وجود افزايش تمايل مصرف‌کنندگان آمريکايي به خريد خودروي برقي، سهم اين نوع خودرو در بازار ايالات متحده طي سال ۲۰۲۰ به ۱٫۸ درصد رسيد که بسيار ناچيز است.
   
بر هيچ کسي پوشيده نيست که نروژ در زمينه‌ي انتخاب و استفاده از خودروي الکتريکي  از آمريکا پيشي گرفته است؛ اما مؤسسه IHS Markit مي‌گويد ثبت‌نام خودروي الکتريکي  در سال گذشته به رکورد جديدي در ايالات متحده رسيد. به گزارش Carscoops، سهم خريد خودروي الکتريکي جديد در آمريکا فاصله‌ي زيادي با مدل‌هاي احتراقي دارد.

خودروهاي الکتريکي راهي طولاني را بايد طي کنند؛ زيرا سهم بي‌سابقه‌ي بازار آن‌ها مقدار ناچيز ۱٫۸ درصد بود. همان‌طور که گفته شد، به نظر مي‌رسد وسايل نقليه الکتريکي در حال رشد هستند؛ زيرا دسامبر سال ۲۰۲۰ با ۲٫۵ درصد، بيشترين سهم ماهانه براي ثبت‌ نام خودروي الکتريکي را به خود ديد.

مؤسسه IHS Markit در اين زمينه خاطرنشان کرد که خودروهاي برقي با وجود بيماري همه‌گير کوويد ۱۹  و گسترش نفوذ ويروس کرونا در جهان که مانع فروش کلي خودرو شد، سهم خوبي از بازار به دست آوردند.

اين شرکت در ادامه از ديدگاه خرده‌فروشي گفت: «خودروهاي برقي ۲٫۸ درصد از ثبت ‌نام وسايل نقليه جديد را در ماه دسامبر به خود اختصاص دادند ... بيش از سه برابر سهم خرده‌فروشي خودروهاي برقي طي سه سال پيش.»

پيش‌بيني مي‌شود اين روند ادامه يابد؛ زيرا IHS Markit معتقد است وسايل نقليه برقي در سال ۲۰۲۱ سهم ۳٫۵ درصدي از بازار خودرو از آن خود خواهند کرد. کارشناسان اين مؤسسه پيش‌بيني مي‌کنند که تعداد اين خودروها در سال ۲۰۲۵ از ۱۰ درصد فراتر برود.

وفاداري مالکان به خودروهاي برقي نيز در حال اوج گرفتن است. بيش از نيمي از خانوارهاي داراي مدل برقي که براي خريد خودروي جديد به بازار مراجعه مي‌کنند، باز هم انتخاب اولشان خودروي برقي است. تمايل به خريد خودروي برقي به‌طور در خور توجهي نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش يافته است و نشان مي‌دهد اکثر دارندگان از خودروهاي الکتريکي خود راضي هستند و نمي‌خواهند بار ديگر به سوي وسايل نقليه مجهز به پيشرانه‌هاي احتراق داخلي برگردند.

تام ليبي، مدير بخش تجزيه و تحليل صنعت خودرو در مؤسسه IHS Markit، در اين زمينه گفت: «استقبال مصرف‌کنندگان از وسايل نقليه الکتريکي در حال افزايش است؛ هرچند با سرعت کمي اين روند پيش مي‌رود و اکنون در رکود قرار دارد. بااين‌حال ما همچنان شاهد تضاد در خور توجهي در پذيرش خودروي الکتريکي در مناطق مختلف کشور، به رهبري دو ساحل [ساحل غربي و شرقي ايالات متحده آمريکا] هستيم.»

آمريکاي ميانه در استقبال از وسايل نقليه الکتريکي کند عمل کرده است؛ اما خودروسازان در حال آماده شدن براي عرضه مدل‌هاي جديد برقي هستند و محبوبيت آن‌ها با سرعت خوبي افزايش مي‌يابد. از جمله اين مدل‌هاي برقي مي‌توان به آئودي e-tron GT، کاديلاک ليريک، جي‌ام‌سي هامر برقي، پورشه تايکان  کراس توريسمو و تمام مدل‌هاي جديد جگوار اشاره کرد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره