برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مجلس تحقیق و تفحص از مالیات اپراتورها را کلید می‌زند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مجلس تحقیق و تفحص از مالیات اپراتورها را کلید می‌زند

ايسنا/ رئيس کميته فرهنگي و جمعيت کميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس با اشاره به گام بلند مجلس با ورود به موضوع حق السهم دولت از اپراتورها، گفت: مجلس درباره عملکرد و هزينه کرد حق السهم دولت از اپراتورها تحقيق و تفحص مي‌کند.

سيداحسان قاضي‌زاده هاشمي در برنامه عيار شبکه افق سيما در واکنش به اظهارات وزير ارتباطات درباره مصوبه بودجه‌اي مجلس درباره درآمد دولت از حق السهم اپراتورها، گفت: آماده گفت‌وگو و مذاکره با آقاي آذري جهرمي در هر برنامه تلويزيوني درباره عملکرد وزارت ارتباطات و همچنين هزينه کرد حق السهم اپراتورها در تمام اين سالهاي وزارت ايشان هستم تا مشخص شود که حق السهم دولت چقدر بوده و کجا هزينه شده است.

رئيس کميته فرهنگي و جمعيت کميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، يادآور شد: دولت برخي پيشنهادات مجلس درباره مبلغ نفت، ماليات بر ارزش افزوده، حقوق ورودي گمرک، يا وروردي خودرو را نپذيرفت و در لايحه اصلاحي مبالغ را اصلاح کرد اما يکي از مواردي که دولت آن را تغيير نداد، عدد متعلق به حق السهم دولت از اپراتورها بود.

وي تصريح کرد: آنچه از طرف دولت ملاک و مورد توجه مجلس است، اظهارات آقاي آذري جهرمي نيست، ايشان وزير است، سند و حرف و مبناي دولت و آنچه در هيات دولت مصوب مي‌شود، اظهارات سازمان برنامه و بودجه است.

قاضي زاده هاشمي اضافه کرد: اگر عدد کم بوده و آنها موضوع را شفاف کردند به دليل نور تابانيدن مجلس به سازمان برنامه و بودجه بوده است، لذا وزير ارتباطات مشکلش را با سازمان برنامه و بودجه حل کند. سازمان برنامه و بودجه کم اظهاري اين آقايان را کاملا تاييد کرده است و ما سند هم داريم. عددي که به عنوان حق السهم دولت از اپراتورها در لايحه آمده، همان عدد پيشنهاد شده از سوي مجلس است که آنها پذيرفتند.

اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهارات وزير ارتباطات درباره اينکه مجلس مي‌خواهد اينترنت را گران کند، گفت: ما کجا چنين موضوعي را عنوان کرديم، متاسفانه يک مطلب کاملا دروغي را به افکار عمومي و مردم القاء مي‌کنند، دروغ گويي جرم است.

وي ادامه داد: بر اساس مصوبه مجلس وزارت ارتباطات حق گران کردن يا جابه جايي نسبت‌ها را ندارند، بحث ما در مجلس پيرامون حق السهم دولت از اپراتورها بود و ارتباطي با قيمت‌گذاري ندارد. ما در مجلس با تمام اين وجود، قيمت گذاري را به خاطر فضاسازي‌ها محدود کرديم.

رئيس کميته فرهنگي و جمعيت کميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس يازدهم تصريح کرد: بر همين اساس قطعا در مجلس راجع به عملکرد و هزينه کرد حق السهم دولت از اپراتورها تحقيق و تفحص مي‌کنيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره