برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هدست واقعیت افزوده اپل ۱۵ دوربین خواهد داشت

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ به‌نظر مي‌رسد که اپل قصد دارد تا از دوربين‌هاي بسيار زيادي در هدست واقيعت افزوده‌ي خودش استفاده کند تا اين هدست بتوانند در هنگام استفاده تجربه‌ي پيشرفته‌اي از واقعيت افزوده را خلق کند. علاوه‌بر اين، گويا اين دوربين‌ها در کاربرد‌هاي ديگري مانند کاربرد‌هاي بيومتريک هم استفاده خواهند شد.

بايد بگوييم که اين اطلاعات جديد درباره‌ي هدست واقعيت افزوده‌ي اپل توسط مينگ چي کو منتشر شده است. اين شخص در گزارش خود به سرمايه‌گذاران در روز سه‌شنبه مدعي شده است که اپل قصد دارد تا از ۱۵ دوربين در هدست واقعيت مجازي يا واقعيت ترکيبي خودش استفاده کند.

کو همچنين پيش‌بيني کرده است که اپل قصد دارد تا اين هدست واقعيت ترکيبي را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. براي مقايسه بايد بگوييم که هدست‌هاي واقعيت ترکيبي کنوني به‌طور معمول داراي دو تا پنج دوربين هستند و از اين دوربين‌ها براي نمايش تصاوير محيط اطراف و تعامل کاربر با محيط اطرافش استفاده مي‌کنند.

به نظر مي‌رسد که بخش‌ عمده‌ي ماژول داراي هشت دوربين اين هدست توسط Largan تأمين خواهد شد و گويا اين دوربين‌ها در اطراف پخش قرارگيرنده بر روي سر اين هدست قرار خواهند گرفت تا بتوانند که تصاوير محيط اطراف را براي خلق تجربه‌ي واقعيت مجازي به نمايشگر‌هاي اين هدست منتقل کنند.

استفاده از اين تکنولوژي و دوربين‌ها باعث مي‌شود که کاربران بعد از قرار دادن اين هدست بر روي چشمشان، بتوانند که تصاوير محيط اطرافشان را در نمايشگر‌هاي داخلي اين هدست ببينند. علاوه‌بر پانزده دوربين، اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهند که اين هدست داراي نمايشگر‌هاي MicroOLED و با رزولوشن بالا خواهد بود.

کو در گزارش خود مي‌گويد که علاوه‌بر اين ماژول دوربين هشت‌گانه، اين هدست داراي يک ماژول دوربين شش‌گانه براي کاربرد‌هاي بيومتريک است. البته کو مشخص نکرده است که منظور او از اين کاربر‌دهاي بيومتريک چيست.

در نتيجه نمي‌توانيم بگوييم که آيا اين دوربين‌ها داراي کاربرد‌هايي براي حفظ امنيت کاربر مانند Face ID هستند يا که وظيفه‌ي اصلي اين دوربين‌ها ضبط ويژگي‌هاي صورت و حرکات بدن افراد اطراف شخص در حال استفاده از هدست، براي استفاده از اين اطلاعات و شبيه‌سازي اين افراد در يک محيط مجازي است.

در نهايت يک دوربين باقي مانده از اين پانزده دوربين به تشخيص محيط اطراف کاربر اختصاص داده خواهد شد. همچنين کو در گزارش منتشر شده در روز يکشنبه ادعا‌هايي را درباره‌ي هدست اپل مطرح کرده است. با توجه به صحبت‌هاي کو مي‌توانيم بگوييم که اپل قصد دارد اولين نسل از هدست واقعيت ترکيبي خودش را در سال ۲۰۲۲ به بازار عرضه کند.

کو همچنين گفته است که اين هدست داراي پردازنده‌ و حافظه‌ي داخلي خواهد بود. در نتيجه کاربران براي استفاده از اين هدست مجبور نيستند که آن را به آيفون يا مک متصل کنند. با وجود اينکه به‌نظر مي‌رسد هدست واقعيت افزوده‌ي اپل يک دستگاه قابل حمل است، اما اپل قصد ندارد که آن را همانند يک تلفن همراه به بازار عرضه کند.

با توجه به مشخصات سخت‌افزاري بالاي اين هدست مانند نمايشگر‌هاي MicroLED و ماژول دوربين پانزده‌گانه، کو درباره‌ي نسل اول اين هدست واقيعت مجازي يا واقيعت ترکيبي اپل مي‌گويد: «تجربه‌‌اي که اين هدست به صورت مجازي خلق مي‌کند از تمامي هدست‌هاي واقعيت مجازي موجود به‌طرز شگفت‌انگيزي بهتر است.»

با وجود اينکه گزارش‌هاي قبلي از قيمت ۳۰۰۰ دلاري اين هدست خبر مي‌دادند، اما کو نظر ديگري را درباره‌ي اين موضوع دارد و عنوان مي‌کند که اپل قصد دارد تا قيمت اين هدست را نزديک به ۱۰۰۰ دلار در نظر بگيرد تا با اين قيمت بتوانند تمامي هزينه‌هاي انجام شده براي طراحي پيچيده‌ي اين هدست و ساخت آن را پوشش دهد.

علاوه‌بر اين هدست واقعيت مجازي يا واقعيت ترکيبي، اپل قصد دارد تا از يک عينک واقعيت افزوده هم رونمايي کند. به نظر مي‌رسد که اين عينک واقعيت مجازي اپل داراي فناوري است که با استفاده از آن مي‌تواند تصاوير گرافيکي خلق شده توسط کامپيوتر را بر روي محيط واقعي اطراف کاربر ايجاد کند.

به نظر مي‌رسد که اپل قصد دارد عينک واقعيت مجازي خود را کنار هدست واقعيت ترکيبي يا مجازي خود به فروش برساند و آن را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. حتي گفته شده است که اپل در حال کار کردن بر روي سيستم واقعيت افزوده‌ي مشابهي بر روي لنز‌هاي تماسي چشم است و قصد دارد تا اين لنز‌ها را بعد از سال ۲۰۳۰ عرضه کند.

مينگ چي کو همچنين در اين گزارش جديد پيش‌بيني‌ها خودش را درباره‌ي المان‌هاي اپتيکي به‌ کار رفته در مدل‌هاي بعدي آيفون تکرار کرد. او همچنين گفت که در سال ۲۰۲۱ اپل قصد دارد جنس پوشش شيشه‌اي سيستم تشخيص چهره‌ي Face ID به کار رفته در آيفون را از شيشه به پلاستيک تبديل کند.


او همچنين ادامه مي‌دهد که اپل در سال ۲۰۲۲ قصد دارد تا در آيفون‌ها از يک سيستم يکپارچه لنز استفاده کند که اين سيستم شامل لنز‌ها و موتور سيم‌پيچ مربوط صدا است. استفاده از اين طراحي يکپارچه باعث مي‌شود که اپل در فضاي استفاده شده در آيفون توسط اين قسمت صرفه‌جويي کند.

همچنين به نظر مي‌رسد که اپل قصد دارد تا لنز‌ تله‌فوتوي به کار رفته در مدل‌هاي پرچمدار آيفون‌هاي سال بعد را به‌روزرساني کند و به جاي لنز‌هاي با آرايه‌ي اپتيکي ۶P از لنز‌هاي جديد ۷P در اين آيفون‌ها استفاده کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره