برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

20 طراحی عجیب موبایل که در فروش شکست خوردند!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
20 طراحی عجیب موبایل که در فروش شکست خوردند!

باشگاه خبرنگاران/ ۲۰ طراحي عجيب و جالب تلفن‌هاي همراه که در عرصه فروش شکست خوردند.

به گزارش قبل از اينکه همه تلفن‌ها به شکل مستطيل، با صفحه نمايش هوشمند و فاقد دکمه‌ طراحي شوند، تلفن‌ها متنوع‌تر و از اشکال و اندازه‌هاي مختلفي برخوردار بودند. بر خلاف رقابت امروز، که در درجه اول بين اپل و سامسونگ محدود شده است در گذشته رقابت گوشي‌ها بين نوکيا،  LG و Huawei و بسياري از شرکت‌هاي برجسته در صنعت تلفن وجود داشت. بياييد عجيب‌ترين تلفن‌هايي را که ديده‌ايم و چگونگي طراحي آن‌ها را با هم بخاطر بسپاريم.

۱- «Compulab Exeda»

تصوير Compulab Exeda

تلفن «Compulab Exeda» ،اين کوشي صفحه نمايشي ۳.۵ اينچي داشته، از پردازنده اي ۵۰۰ مگاهرتزي برخوردار است و از دو سيستم عامل اندرويد و ويندوز فون پشتيباني مي‌کند. گوشي Compulab Exeda يک ورودي LAN نيز دارد اما به دليل اينکه بسيار نامطلوب ساخته شده بود، در فروش شکست خورد.

۲- «Haier P7»

تصوير Haier P۷

 مدل P7 شرکت Haier است که در سال ۲۰۰۴ توليد شد. کيفيت دوربين اين گوشي VGA است و امکان ۳ ساعت مکالمه مداوم را به شما مي‌دهد اما اين گوشي هم به دليل زيبايي کم، در فروش شکست خورد.

۳- «LG G۵»

تصوير LG G۵

تلفن LG G5 در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد و برخي اين ايده را متمايز مي‌دانستند، اين محصول جديد ال جي که به شکل ماژولار طراحي شده است مي‌تواند يک دوربين ديجيتال و يک پخش کننده‌ي موسيقي خوب تبديل کنند. گوشي LG G5 در برابر ضربه چندان مقاوم نيست و سريع آسيب مي‌بيند. اين گوشي نيز به دليل نبود وسايل آن در فروش شکست خورد.

۴- «Motorola MPx»

/تصوير Motorola MPx

تلفن "Motorola MPx" که در سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه شد، يکي از اولين تلفن‌هاي چند حالته بود که به دليل نداشتن دوام و سخت افزار بسيار ضعيف، پيش از عرضه متوقف شد.

۵- «Motorola V۷۰»

تصوير Motorola V۷۰

تلفن «Motorola V۷۰» در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، اين گوشي به شکل صفحه کليد و کاور عرضه مي‌شد که فقط براي هدست به پهلو مي‌چرخد، اين محصول نيز به دليل نداشتن کاربرد زياد، در فروش شکست خورد.

۶- «Nokia 3250»

تصوير Nokia ۳۲۵۰

تلفن نوکيا ۳۲۵۰ در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد.  اين گوشي براي اولين بار در تاريخ تلفن‌ها از فناوري تصويربرداري سلفي خوبي برخوردار بود و کاربران ميتوانستند با چرخاندن کيبورد به اندازه ۲۷۰ درجه از خود عکس بگيرند.

۷- «Nokia 3650»

تصوير Nokia ۳۶۵۰

نوکيا ۳۶۵۰ که در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد از تلفن نوکيا ۶۶۰۰ که محبوبيت زيادي داشت، بهتر و کاربردي‌تر به نظر مي‌رسيد. هرچند اين گوشي اولين تلفن همراه دوربين‌دار نبود ولي جزو اولين گوشي‌هايي دوربين‌داري محسوب مي‌شود که در ايران محبوبيت بالايي پيدا داشت.

۸- «Nokia 5510»

تصوير Nokia ۵۵۱۰

نوکيا ۵۵۱۰ به دليل تماس تلفني براي تماس اضطراري، در سال ۲۰۰۱ عرضه شد، اين در حالي بود که هيچ پيام رساني هنوز محبوبيت واقعي نداشت. تا حدودي اين گوشي نيز در بين مردم محبوبيت خود را پيدا کرد.

۹- «Nokia 7280»

تصوير Nokia ۷۲۸۰

تلفن قلم قرمز نوکيا ۷۲۸۰، تنها راه ورود به آن فقط با چرخش کليد‌هاي جهت دار است، اين گوشي در سال ۲۰۰۴ عرضه شد.

۱۰- «Nokia 7600»

تصوير Nokia ۷۶۰۰

گوشي نوکيا ۷۶۰۰ داراي کليد‌هايي است که در دو طرف صفحه قرار دارد و استفاده از آن کمي آزار دهنده است. اين گوشي در سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه شد. و در بين مردم محبوبيت زيادي پيدا نکرد.

۱۱- «Nokia N90»

تصوير Nokia N۹۰

تلفن نوکيا N90 در سال ۲۰۰۵ توسط شرکت نوکيا عرضه شد. اين تلفن را مي‌توان به چندين شکل و حالت مختلف تجسم کرد، اما براي اکثر کاربران آن تجربه بسيار بدي بود و در فروش شکست خورد

۱۲- «Nokia N-Gage»

تصوير Nokia N-Gage

تلفن Nokia N-Gage سال ۲۰۰۳ عرضه شد.و به عنوان رقيب کنسول نينتندو گيم بوي ادونس (2001) معرفي شداما به دليل آنکه اين گوشي ظاهر عجيب و غريبي داشت براي استفاده روزانه قابل استفاده قرار نگرفت.

۱۳- «Samsung Galaxy Beam»

تصوير Samsung Galaxy Beam

تلفن Samsung Galaxy Beam در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، ايده داشتن پروژکتور در تلفن هوشمندي که مدت ها است که وجود دارد و برخي هنوز هم از آن استفاده مي‌کنند. اما ايده اوليه داشتن پروژکتور از اين تلفن گرفته شده بود.

۱۴- «Samsung Serene»

تصوير Samsung Serene

تلفن لوازم آرايشي سامسونگ Serene که در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، به صورت مربع و تاشو و با طراحي بسيار عجيبي بود. اين گوشي براي گروهي از خانم‌هاي جوان که علاقه‌مند به لوازم آرايشي بودند، در نظر گرفته شده  بود.

۱۵- «Samsung SPH-N270 Matrix»

تصوير Samsung SPH-N۲۷۰ Matrix

پس از موفقيت بزرگ فيلم The Matrix در سال ۱۹۹۹، Samsung SPH-N270 Matrix در سال ۲۰۰۳ در بازار عرضه شد. اين گوشي شامل يک بلندگو و يک صفحه نمايش پالسي است که فقط با يک کليک باز مي‌شود. حتي صفحه نمايش و طراحي کلي تا حد زيادي تحت تاثير فيلم قرار گرفت، اما موفق نشد، زيرا اين گوشي نمي‌توانست پيام بفرستد يا به اينترنت متصل شود، به همين دليل در فروش شکست خورد.

۱۶- «Samsung UpStage»

تصوير Siemens Xelibri ۶

تلفن Samsung UpStage در سال ۲۰۰۷ به بازار عرضه شد. ايده يک تلفن با دو رابط متفاوت، شايد حتي امروز تصورات برخي را به تصوير مي‌کشد، اما هر بار که شرکت‌ها براي اجراي آن تلاش مي‌کردند، بي نتيجه مي‌ماند.

۱۷- «Siemens Xelibri ۶»

تصوير Siemens Xelibri ۶

در سال ۲۰۰۳، زيمنس مجموعه کاملي از تلفن‌هاي زيمنس خليبري ۶ را به بازار عرضه کرد که به نظر لوازم آرايشي مي‌آمد و به دليل ظاهر غير مطلوب، اين گوشي محبوبيت زيادي کسب نکرد.

۱۸- «Sierra Wireless Voq»

تصوير Sierra Wireless Voq

گوشي Sierra Wireless Vpn در سال ۲۰۰۴ عرضه شد. اين گوشي داراي صفحه کليد Qwerty خوبي بود،چهره عجيبش مورد استقبال قرار نگرفت و در بازار فروش شکست خورد.

۱۹- «Toshiba G۴۵۰»

تصوير Toshiba G۴۵۰

تلفن توشيبا G450 در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که ظاهر آن تا حدودي به يک چراغ راهنمايي شباهت داشت. عملکرد  اين گوشي بسيار ضعيف است  و روش استفاده از آن بسيار سخت، همين دليل‌ها مانع از گسترش اين تلفن شد.

۲۰- «سري W سامسونگ»

سري W سامسونگ

دسته تلفن‌هاي W from Samsung در سال ۲۰۱۵ عرضه شد. در بيشتر نقاط جهان ديگر از تلفن‌هاي تاشو استفاده نمي‌شود و به روايتي منقرض شده است اما اين گوشي‌ها همچنان در چين طرفدار خاص خود را  دارند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره