برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تلاش سونی برای افزایش تولید PS5

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
تلاش سونی برای افزایش تولید PS5

سخت افزار/ پلي استيشن جديد سوني نه تنها در ايران، بلکه در دنيا کمياب است. مشکل ترابري و توليد کنسول جديد سوني به حدي رسيده که هنوز بعد از يکسال از معرفي و شروع عرضه اين محصول، دستيابي به آن براي شهروندان کشورهاي جهان اول نيز يک آرزو است. تا به حال در چندين نوبت کنسول سوني براي فروش در سايت‌ها قرار گرفته و هر سري بعد از چند دقيقه تمام موجودي انبار شرکت‌ها به پايان رسيده است. همين موضوع باعث دلخوري کاربران از شرکت سوني شده است. مخصوصا اينکه در دوران همه گيري ويروس کرونا، درخواست‌ها براي کنسول‌ها و دستگاه‌هاي ديجيتال بيشتر شد. حال جيم رايان، رياست بخش سرگرمي شرکت سوني به صورت علني در مورد موجودي و خط توليد اين کنسول نظر داده و از تلاش سوني براي افزايش توليد PlayStation 5 خبر داده است.
 
دليل کمبود کنسول سوني در بازارهاي جهاني
رايان در مصاحبه‌اي با خيرگزاري Nikkei اعتراف کرد که مشکلات مرتبط با تهيه PS5 دلايل مختلفي دارد. همه گيري کرونا در صدر اين ليست قرار دارد چرا که افراد زيادي به واسطه قرنطينه براي خريد PS5 تلاش کرده‌اند. دليل ديگر اين موضوع کمبودهاي ناشي از تراشه‌ها و محصولات نيمه هادي است. اين مشکل در سراسر جهان نمود پيدا کرده است و تقريبا تمام محصولات ديجيتال را تحت تاثير خود قرار داده است. اگر توليد کنندگان تراشه و محصولات نيمه هادي تلاش بيشتري انجام دهند، محصولات سوني نيز امسال به موقع وارد بازار خواهند شد. سوني تنها شرکتي نيست که با اين موضوع دست و پنجه نرم مي‌کند. همين چند ماه پيش تيم کوک مدير عامل شرکت اپل به رويترز اعلام کرد که منابع نيمه هادي ما بسيار محدود شده‌اند و موجب محدوديت تامين محصولات اپل شده است.

دولت بايدن در ماه فوريه سال جاري متعهد شد که کمبود تراشه را براي کشور خودش برطرف کند و در اين رابطه، کارخانه توليد نيمه هادي TSMC در آمريکا شعبه جديد خود را خواهد ساخت. اما همه مي‌دانيم که تا برطرف شدن اين موضوع چند ماه زمان لازم است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره