برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

معرفی هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل به تعویق افتاد

منبع
زوميت
بروزرسانی
معرفی هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل به تعویق افتاد

زوميت/ گزارشي جديد نشاني از آن دارد که برنامه‌ي مربوط به معرفي و عرضه هدست واقعيت مجازي و افزوده اپل به تعويق افتاده است.
   
بر اساس گزارش 9to5mac، تاکنون اخبار متعددي درباره‌ي هدست معروف اپل که واقعيت مجازي و افزوده را با يکديگر ترکيب مي‌کند، منتشر شده است؛ اما به‌تازگي گزارش کوتاهي در فضاي مجازي به اشتراک گذاشته شده که از به تعويق افتادن برنامه‌ي معرفي آن خبر مي‌دهد. در اين گزارش آمده است که شرکاي زنجيره تأمين انتظار داشتند دستگاه مذکور در سه‌ماهه گذشته وارد فاز دوم آزمايش نمونه اوليه شود؛ اما اين اتفاق نيفتاده است. البته مشخص نيست که آيا اين ادعا درست است و مي‌توان به اين سخنان اعتماد کرد.

در يکي از گزارش‌هاي Digitimes از اين گجت با عنوان عينک واقعيت افزوده (AR Glasses) ياد مي‌شود:

برخلاف انتظار شرکاي زنجيره تأمين اپل، اين شرکت آزمايش نمونه اوليه P2 را براي عينک واقعيت افزوده خود در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ آغاز نکرده است. بر اساس گفته‌هاي منابع آگاه در اين صنعت، چنين اتفاقي بدين معنا است که احتمال توليد انبوه دستگاه مذکور در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ بسيار کم است.

اين موضوع تا حدودي مبهم است، زيرا گفته مي‌شود اپل روي دو محصول جداگانه و بسيار متفاوت در اين زمينه کار مي‌کند. اولين دستگاه، يک هدست ترکيبي از واقعيت مجازي و افزوده است؛ شبيه به همان گجتي که مايکروسافت ساخته و از آن به‌عنوان HoloLens 2 ياد مي‌کند. اين محصول در اصل يک هدست VR با دوربين‌هاي خارجي است که به آن قابليت‌هاي AR را نيز اضافه مي‌کند.

مورد دوم، يک گجت است که تنها از فناوري واقعيت افزوده استفاده مي‌کند و فرم طراحي آن بسيار به عينک‌ سنتي نزديک است. در واقع، اين دستگاهي است که Apple Glasses ناميده مي‌شود و طبق گزارش‌ها به‌عنوان گجت همراه آيفون کار خواهد کرد و گفته مي‌شود عملکرد آن شبيه به ساعت هوشمند اپل است.

تاکنون گزارش‌هاي مختلفي درباره‌ي زمان عرضه‌ي اين دو محصول منتشر شده است که بر اساس جديدترين آن‌ها، هدست VR/AR اپل در سال جاري ميلادي عرضه خواهد شد؛ اما هنوز تا زمان رونمايي از عينک اپل چند سال فاصله داريم. در نتيجه، احتمالا Digitimes در گزارش خود به هدست اپل اشاره دارد اما از آن به اشتباه با نام AR glasses ياد مي‌کند. با توجه به اين سردرگمي و اشتباه در نام اين دو محصول، به نظر نمي‌رسد وب‌سايت مذکور اطلاعات کافي در رابطه با آن‌ها داشته باشد.

به نظر مي‌رسد عرضه اين گجت‌ کمي بعد از شروع توليد انبوه آن باشد تا اين شرکت بتواند شرايط را براي فروش و تقاضاي کاربران آماده کند. با توجه به اين مسئله مي‌توان متوجه شد که اگر قرار باشد اپل در سه‌ماهه اول سال آينده ميلادي وارد مرحله‌ي توليد انبوه باشد، احتمالا در اواخر همان فصل يا اوايل سه‌ماهه دوم شاهد آغاز عرضه خواهيم بود. البته گزارشي در اين زمينه منتشر شده که بر اساس آن، احتمالا اپل در حال برنامه‌ريزي عرضه در اواخر سه‌ماهه دوم است.

معتبرترين منبع براي اظهارنظر در مورد زمان‌بندي احتمالي برنامه‌هاي رونمايي و عرضه هدست و عينک اپل، مينگ چي کو است. او ماه گذشته گفت مي‌توانيم انتظار ديدن هدست AR/VR را در سال آينده داشته باشيم؛ درحالي‌که Apple Glasses تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه نمي‌شود.

اين فرد درباره‌ي آينده‌ي نسبتا دور نيز تحليل‌هايي کرده و معتقد است که اپل قصد دارد در نهايت با استفاده از اين فناوري، لنز چشمي ارائه بدهد که داراي قابليت واقعيت افزوده است؛ اما مطمئنا اين اتفاق زودتر از سال ۲۰۳۰ رخ نمي‌دهد.

نظر شما همراهان درباره استفاده از فناوري‌ واقعيت مجازي در محصولات آينده اپل چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم