logo

ناکامی بلیزارد در نگه‌داشتن بازی‌بازان

منبع
گيم فا
بروزرسانی
ناکامی بلیزارد در نگه‌داشتن بازی‌بازان

گيم فا/ بر اساس آخرين گزارش مالي مجموعه‌ي اکتيويژن بليزارد (Activision Blizzard)، شرکت بليزارد در سه سال گذشته بيش از ۲۹ درصد از بازي‌بازان خود را از دست داده است.

طبق گزارش‌هاي منتشر شده، شرکت بليزارد در سال ۲۰۱۸ يک پايگاه ۳۸ ميليوني از بازي‌بازان فعال و آنلاين را در اختيار داشت که اين آمار در سه‌ماهه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ به ۲۷ ميليون نفر کاهش پيدا کرده است.

همان‌طور که گفته شد، اخيرا مجموعه‌ي اکتيويژن بليزارد جديدترين گزارش‌هاي مالي خود در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرده است که شامل عملکرد کليه‌ي بخش‌ها مي‌شود. در حالي که عملکرد شرکت اکتيويژن بسيار عالي به شمار مي‌آيد اما به نظر مي‌رسد کمترين ميزان درآمد از سوي شرکت بليزارد به دست آمده است.

شرکت بليزارد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش ۷ درصدي درآمد را داشته که اين افزايش سود به دليل عملکرد خوب بازي‌هاي Hearthstone ،WoW Classic و Shadowlands رقم خورده است.

بدون شک تاثير همه‌گيري ناشي از ويروس کرونا باعث اين رشد درآمد شرکت بليزارد بوده است؛ چرا که در کنار کاهش چشم‌گير پايگاه بازي‌بازان فعال اين شرکت، بازي‌بازان باقي‌مانده وقت و هزينه‌ي بيشتري را در دوران قرنطينه صرف محصولات اين توسعه‌دهنده کرده‌اند.

البته کاهش بازي‌بازان فعال شرکت بليزارد چندان دور از انتظار نيست. عمده‌ي بازي‌بازان و طرفداران اين شرکت به تجربه‌ي سري World of WarCraft مي‌پردازند که با وجود موفقيت و محبوبيت، حدود ۱۷ سال از عمر آن مي‌گذرد.

همچنين شرکت بليزارد از سال ۲۰۱۶ و عرضه‌ي بازي Overwatch، ديگر عنوان جديد را منتشر نکرده است و اخيرا نيز روند انتشار به‌روزرسان‌هاي منظم براي محصولات خود را متوقف نموده تا بتواند تمرکز خود را بيشتر بر روند توسعه‌ي Overwatch 2 قرار دهد.

البته بيانيه‌هاي اخير مجموعه‌ي اکتيويژن بليزارد خبرهاي خوبي به همراه دارد. طبق گزارش‌هاي رسمي، بازي‌بازاني که به تجربه‌ي آزمايشي دو عنوان Diablo 2: Resurrectioned و Diablo Immortal پرداخته‌اند، بازخوردهاي بسيار مثبتي را داشته‌اند.

اين دو بازي قرار است تا پايان سال ۲۰۲۱ ميلادي به بازار عرضه شوند اما هنوز در مورد زمان عرضه‌ي دو عنوان Overwatch 2 يا Diablo 4 خبري در دست نيست.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره