برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اولین هدست واقعیت افزوده اپل اواسط سال ۲۰۲۲ از راه می‌رسد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ بر اساس جديدترين گزارش مينگ-چي کو، تحليلگر مشهور محصولات اپل، اين شرکت در سه‌ماهه‌ي دوم ۲۰۲۲ از اولين هدست واقعيت افزوده‌ي خود رونمايي خواهد کرد.

طبق اين گزارش، Genius Electronic Optical مهم‌ترين تامين‌کننده‌ي لنزهاي اين هدست خواهد بود و در کنار اپل، شرکت‌هايي مانند سوني و فيسبوک هم با اين شرکت همکاري خواهند داشت. طي چند سال گذشته گزارش‌هاي مختلفي در مورد هدست‌هاي واقعيت افزوده‌ي اپل منتشر شده و در اين ميان گفته مي‌شود عينک واقعيت افزوده با طراحي جذاب‌تر احتمالا تا سال ۲۰۲۵ به دست کاربران مي‌رسد.

ماه‌ها قبل مينگ-چي کو اعلام کرده که اولين هدست واقعيت افزوده‌ي شرکت اپل سال ۲۰۲۱ از راه مي‌رسد ولي مدتي بعد اعلام کرد که عرضه‌ي اين محصول به اواسط ۲۰۲۲ موکول شده که با گزارش جديد اين تحليلگر مطابقت دارد. خبرگزاري بلومبرگ هم ماه‌ها قبل اعلام کرد که در آينده‌ي نزديک شاهد معرفي اين محصول نخواهيم بود و در جديدترين کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل هم هيچ اشاره‌اي به اين موضوع نشد.

عدم قطعيت اين گزارش‌ها احتمالا به اين موضوع برمي‌گردد که شايد بين معرفي اين محصول و عرضه‌ي آن به بازار چندين ماه فاصله وجود داشته باشد. با توجه به اينکه اين يک پلتفرم کاملا جديد براي اپل محسوب مي‌شود، اين شرکت ممکن است با اين کار به توسعه‌دهندگان فرصت دهد تا اپليکيشن‌هاي مختلفي را براي هدست موردنظر خلق کنند. البته بيشتر گزارش‌ها به قيمت بسيار بالاي اولين هدست واقعيت افزوده‌ي اپل اشاره کرده‌اند و اين يعني فقط گروه محدودي از کاربران مي‌توانند آن را بخرند.

در گزارش آقاي «کو» آمده که شرکت Genius Electronic Optical فعلا تنها تامين‌کننده‌ي لنزهاي دوربين‌هاي وايد و تله‌فوتو سري آيفون ۱۳ خواهد بود. گفته مي‌شود قرار بوده بخشي از اين لنزها توسط شرکت Largan تامين شود که ظاهرا نتوانسته نيازهاي اپل را برآورده کند و به همين خاطر اپل از اين شرکت خواسته به طور موقت تامين قطعات را متوقف کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره